  • 1. Data: 2019-10-05 23:24:10
    Temat: Złącze 8 pin na skrętkę - mniejsze od RJ45
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Czołem!

    Szukam, szukam, ale nic sensownego nie widzę. Potrzebne złącze 8-pinowe,
    idealnie jakby jeszcze było ekranowane, które da się zamontować na
    standardową ethernetową skrętkę (przy czym niekoniecznie będzie po tym
    leciał ethernet, a raczej coś wolniejszego). Wymóg -> jak najmniejszy
    rozmiar zestawu wtyczka na kabel + gniazdo na pcb.

    Standardowe RJ45 (wtyk+gniazdo) jest jednak dość duże. Kiedyś jakiś tzw.
    "przedstawiciel" pokazywał mi złączki o wielkości połowy RJ45, które
    miały być dla nich alternatywą, ale nigdzie nie mogę teraz tego
    namierzyć. Pamiętam, że wyglądały trochę jak RJ12 ale z 4 stykami na
    każdej z dłuższych krawędzi.

    Po przeszukaniu ofert sklepów na chwilę obecną skłaniam się ku złączom
    micro-match, tylko może się to słabo zaciskać na żyłach drutowych ze
    skrętki.

    Może jednak ktoś rzuci czymś fajnym sprawdzonym?

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2019-10-06 11:12:21
    Temat: Re: Złącze 8 pin na skrętkę - mniejsze od RJ45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Mini I/O?
    http://www.te.com/commerce/DocumentDelivery/DDEContr
    oller?Action=showdoc&DocId=Data+Sheet%7F1-1773944-3_
    mini-io-field-installable%7F0118%7Fpdf%7FEnglish%7FE
    NG_DS_1-1773944-3_mini-io-field-installable_0118.pdf
    %7F1-1773944-3

    MJ

  • 3. Data: 2019-10-06 14:43:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Oct 2019 23:24:10 +0200, Jakub Rakus napisał(a):

> [...]
    > leciał ethernet, a raczej coś wolniejszego). Wymóg -> jak najmniejszy
    > rozmiar zestawu wtyczka na kabel + gniazdo na pcb.

    Bardzo najmniejsze?
    Bo kiedys byly takie obciete gniazda RJ45 np na kartach PCMCIA.
    Na zwykla wtyczke.

    4 pary ma HDMI (a jest wersja mini i mikro) i USB-C, ale:
    -moze lepiej nie, bo ktos pomyli,
    -jak do podlaczyc do skretki cat 5/6 :-)

    P.S. jest jakies HDMI z ethernetem ... to moze daloby sie jakos w
    standardzie polaczyc ...

    J.

  • 4. Data: 2019-10-06 16:20:28
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-10-05 o 23:24, Jakub Rakus pisze:
> [...]
    > skrętki.
    >
    > Może jednak ktoś rzuci czymś fajnym sprawdzonym?

    Dobrze się zaciskają, tylko potrzebujesz dedykowaną zaciskarkę lub jedno
    gniazdo bez pinów do zaciskania wtyków w imadle.

    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2019-10-06 21:03:21
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 06.10.2019 o 16:20, jacek pisze:

    > Dobrze się zaciskają, tylko potrzebujesz dedykowaną zaciskarkę lub jedno
    > gniazdo bez pinów do zaciskania wtyków w imadle.

    Jak zaciskać micro-matche to mam dobrze przetrenowane, tylko zawsze
    stosowałem je do wszelkiego rodzaju tasiemek z żyłami w postaci linki i
    nie wiem jak to będzie z pojedynczym drutem. Bardziej mnie zastanawia
    nie pewność styku, tylko czy czasem te blaszki-ostrza nie przetną drutu
    na tyle, że on się potem złamie.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2019-10-06 21:28:00
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 06.10.2019 o 11:12, Michal Jankowski pisze:
> [...]
    mini-io-field-installable%7F0118%7Fpdf%7FEnglish%7FE
    NG_DS_1-1773944-3_mini-io-field-installable_0118.pdf

    Heh, na pierwszy rzut oka w prezentacji mniejsze, ale jednak po bliższym
    przyjrzeniu się na dokładne wymiary to ściemniają z tym że to "1/4
    RJ45". Wtyk Mini I/O ma od czoła wymiar mniej więcej 11x8 i korpus
    wystający z gniazda na 22 mm, a zwykłe RJ45 to 12x8 i po wetknięciu w
    gniazdo na zewnątrz zostaje jakieś 18 mm. Właściwie wyjdzie na to samo,
    a RJtka znacznie tańsza...

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2019-10-06 22:50:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > leciał ethernet, a raczej coś wolniejszego). Wymóg -> jak najmniejszy
    > rozmiar zestawu wtyczka na kabel + gniazdo na pcb.

    google znalazlo ... ix ?
    https://www.connectortips.com/ix-industrial-ethernet
    -connector-is-a-miniature-replacement-for-rj45-desig
    ns/

    J.

  • 8. Data: 2019-10-06 23:56:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 06.10.2019 o 21:28, Jakub Rakus pisze:

> [...]
    > wystający z gniazda na 22 mm, a zwykłe RJ45 to 12x8 i po wetknięciu w
    > gniazdo na zewnątrz zostaje jakieś 18 mm. Właściwie wyjdzie na to samo,

    Gniazdko jest znacznie mniejsze i część wtykana jest mniejsza:

    https://www.eurocircuits.com/wp-content/uploads/TE-1
    .png

    Część zaciskana na kablu jest duża, ale tego się chyba nie da przeskoczyć?

    MJ

  • 9. Data: 2019-10-07 02:10:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-05, Jakub Rakus <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > leciał ethernet, a raczej coś wolniejszego). Wymóg -> jak najmniejszy
    > rozmiar zestawu wtyczka na kabel + gniazdo na pcb.

    A musi to wyglądać estetycznie szałowo? Bo jeśli nie to może po prostu
    2x usb mikro?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2019-10-07 02:18:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-10-07, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:

    > A musi to wyglądać estetycznie szałowo? Bo jeśli nie to może po prostu
    > 2x usb mikro?

    A tu jeszcze widze coś takiego:
    https://cdn.ultimateconnector.com/download/dimension
    al/[PID%20106]%20DIM%20Micro%20Circular%20Wired.PDF

    9-pin, srednica ca 6.6mm.

    --
    Marcin