  • 71. Data: 2009-01-07 21:11:45
    Temat: Re: Jak sie robi portable
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kyniu pisze:
    > Ech, szkoda nawet komentowac.
    > http://www.nvidia.pl/page/tesla_computing_solutions.
    html
    > http://osnews.pl/nvidia-tesla-juz-w-sprzedazy-niech-
    moc-bedzie-z-wami/
    > I tak dalej.

    Rzeczywiście szkoda. Nigdzie nie uważałem, że nie ma specjalnych kart
    (tylko ciężko nazwać je typowo graficznymi!), które wspierają
    obliczenia. Akceleratorów i różnych dopalaczy jest wiele już od bardzo
    dawna, w tym takie jak tu pokazujesz. Tylko zupełnie nie o to kebab.

    Za to główną ideą nie jest kupno specjalnej jednej karty, tylko
    wykorzystanie tego co masz. Takie byle geforce miały procesory, które
    owe właśnie mnożenie macierzy wykonywały kilka razy szybciej niż
    procesor główny. Tylko co z tego, jak mogłeś conajwyżej zobaczyć to w
    grze na jakimś wyrenderowanym ludziku? Głównym założeniem jest to, byś
    sobie mógł zagrać, a jak już masz smarować w photoshopie to by on także
    mógł przeliczyć coś grafiką. Teraz w praktyce w 100% wykorzystujesz
    tylko jedno naraz.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 72. Data: 2009-01-07 21:50:22
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 07 Jan 2009 22:11:45 +0100, dominik napisał(a):

> [...]
    > obliczenia. Akceleratorów i różnych dopalaczy jest wiele już od bardzo
    > dawna, w tym takie jak tu pokazujesz. Tylko zupełnie nie o to kebab.

    Brniesz i pograzasz sie. Najpierw poczytaj i dowiedz sie co to CUDA.

    Kyniu

  • 73. Data: 2009-01-07 22:46:44
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kyniu pisze:
    > Brniesz i pograzasz sie. Najpierw poczytaj i dowiedz sie co to CUDA.

    Dopóki takie "cuda" nie będą dostępne w większości byle tanich grafikach
    to będzie to miało status wszelkich innych specjalizowanych kart takich
    jak wszelkie wspomagacze do autocada czy 3dstudio. To z pewnością fajny
    krok do przodu, ale na razie ani nic tego szczególnie nie wykorzystuje,
    ani też nie ma wiele sprzętu w powszechnym użytku który to umożliwia.
    Dlatego to co pisałem ciągle pozostaje - prawdą - dopóki graficiarze się
    za to porządnie nie wezmą, dotąd będzie to ciekawostką. Mi też się
    marzy, żeby np przy wywoływaniu RAW było szybciej. Niestety jednak mimo
    że większość dzisiejszych GPU ma wiele fajnych instrukcji (i robią je
    szybko) to się marnują, bo nie idzie tego wyłuskać, a jeśli to dla
    specyficznego sprzętu i raczej z stratą (mówię o cudach bez CUDA).
    Tak czy siak to nie jest temat na tę grupę, jakkolwiek bym się według
    Ciebie pogrążał :)

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 74. Data: 2009-01-07 23:20:14
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Tak, zwłaszcza zakładając, że przyda mi się help w języku hebrajskim :)
    > Pogrzeb sobie kiedyś w plikach to się zdziwisz.

    No i ile wygrzebiesz tych strasznych rzeczy? Kilka mega? Szkoda czasu,
    nerwów i zachodu. Zwłaszcza, że masz szansę skasować święty plik jakiś i
    system Ci się zbuntuje.

    > Od wersji 0.1 czekam na interpolację wyświetlanego obrazu niebędącą
    > 1/2^n rozmiaru oryginału. To nawet internet explorer potrafi.

    Ktoś inny może czeka na różowe ikonki w narzędziówce :)

    > Będzie może kiedyś :)

    Póki OO będzie tak zabugowany i będzie miał tak beznadziejny interface
    to niech się ładuje i zanim o nim pomyślisz to jednak będzie gorszy.

    Tak czy inaczej na razie uniwersalność ponad wszystko. I fajnie bo jest
    pod linuksem każdym to. Ale bugów i szybkości za to lepszej to to nie ma.

    > Robili takie zawody - zostawiali otwarty system i czekali, jak długo
    > będzie czysty :)

    Dawno temu, w czasach chyba to win 2000 - owszem - często zanim zdążyło
    się to zainstalować to nałapało syfu z sieci. Jednakże, po kilku
    poprawkach nie jest tak znów źle. Nie ma więc co przesadzać.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 75. Data: 2009-01-08 06:58:51
    Od: Marx <M...@n...com>

    dominik pisze:

    > Dopóki takie "cuda" nie będą dostępne w większości byle tanich grafikach

    Alez sa... Moze nie w wiekszosci ale chyba praktycznie wszystkie GF od
    ktorej-tam wersji to maja.
    Marx

  • 76. Data: 2009-01-08 08:07:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:

    > No i ile wygrzebiesz tych strasznych rzeczy? Kilka mega?

    Kilkaset :)

    > Ktoś inny może czeka na różowe ikonki w narzędziówce :)

    Gdybyś używał szopa poważniej to byś nie pisał bzdur. Brak interpolacji
    obrazu jest koszmarnym ograniczeniem, które bardzo spowalnia pracę
    powodując konieczność ciągłego resajzowania poglądu do 100, 50, 25% itd
    (i w druga stronę - 200, 400, 800...)

    > Dawno temu, w czasach chyba to win 2000 - owszem - często zanim zdążyło
    > się to zainstalować to nałapało syfu z sieci. Jednakże, po kilku
    > poprawkach nie jest tak znów źle. Nie ma więc co przesadzać.

    Przecież ich nie ściągasz :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 77. Data: 2009-01-08 09:04:57
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Kilkaset :)

    Kilkaset mega po hebrajsku? :)

> [...]
    > obrazu jest koszmarnym ograniczeniem, które bardzo spowalnia pracę
    > powodując konieczność ciągłego resajzowania poglądu do 100, 50, 25% itd

    No i właśnie tyle wystarcza :)
    W Gimpie jakoś nikt nie płacze, a wpisywać wartości nie możesz chyba, w
    każdym razie na dole wybór jest z takiej właśnie listy :)

    > Przecież ich nie ściągasz :)

    Poprawki? Ależ same się drą.
    Co większe można dostać na płycie pocztą, albo w ogóle zaaktalizowany
    nośnik.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 78. Data: 2009-01-08 09:25:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:

    > Kilkaset mega po hebrajsku? :)

    > No i właśnie tyle wystarcza :)

    Wiesz, w tym miejscu powinienem napisać coś, co już nie raz pisałem...
    ale ostatnio piszę o tym w stopkach.

    > W Gimpie jakoś nikt nie płacze,

    Nie płacze, bo go nie używa. Próbowałem gimpa ugryźć wiele razy, co nowa
    wersja - i na dziś wciąż do zawodowej pracy się to nie nadaje.

    > a wpisywać wartości nie możesz chyba, w
    > każdym razie na dole wybór jest z takiej właśnie listy :)

    Zacznij wreszcie czytać to, co cytujesz.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ludzie dzielą się na ludzi i... innych ludzi/

  • 79. Data: 2009-01-08 09:28:11
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Wiesz, w tym miejscu powinienem napisać coś, co już nie raz pisałem...
    > ale ostatnio piszę o tym w stopkach.

    Widzisz - dla mnie to ma dokładnie taki status jak te kolorowe ikonki
    dla Ciebie. Czy coś w tym złego? :)

    > Nie płacze, bo go nie używa. Próbowałem gimpa ugryźć wiele razy, co nowa
    > wersja - i na dziś wciąż do zawodowej pracy się to nie nadaje.

    Owszem, do zawodowej się nie nadaje w wielu miejscach.
    Do domu i do amatorskiego używania jak najbardziej.

    ?

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 80. Data: 2009-01-08 09:49:40
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    !