  • 21. Data: 2019-03-20 13:38:21
    Temat: Re: Jak sprzedać trupa?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 marca 2019 13:10:26 UTC+1 użytkownik p...@g...com napisał:
    > --Podpisywanie umowy z fikcyjnym typem to może być proszenie się o kłopoty
    > Trzeba gostka z DO spisać
    >
    > zdecydowanie :-)
    > https://www.zadluzenia.com/kolekcjonerski-dowod-osob
    isty-co-to-jest/

    Dochowałeś należytej staranności spisując dane z dokumentu tożsamości wiec spokojnie
    się wybronisz. Te pojedyncze przypadki które tu linkowałeś to wynik bałaganu w CEPIK-
    było to dyskutowane wcześniej na tej grupie
    Wydział komunikacji na żądanie holendrów wysyłał im omyłkowo dane nieaktrualnego
    właściciela.
    Masowo takie sytuacje się nie zdazają a i nikt się nie będzie bawił w dowód
    kolekcjonerski żeby kupowac sztrucle na złom.

  • 22. Data: 2019-03-20 14:01:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 13:38, Kris pisze:

> [...]
    spokojnie się wybronisz. Te pojedyncze przypadki które tu linkowałeś to wynik
    bałaganu w CEPIK- było to dyskutowane wcześniej na tej grupie

    I każdy urząd który stwierdzi że takiego dowodu nie wystawiono
    obwini tego co nie dochował należytej staranności w spisywaniu.
    Bo szybko nie udowodnisz że ten dowód istniał.

> [...]
    > Masowo takie sytuacje się nie zdazają a i nikt się nie będzie bawił w dowód
    kolekcjonerski żeby kupowac sztrucle na złom.

    Chyba że ten "dowód" poza zakupem sztrucla służy też do innych
    przekrętów już w innym kraju EU.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2019-03-20 14:17:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    p...@g...com napisał:
    isty-co-to-jest/

    >Dochowałeś należytej staranności spisując dane z dokumentu tożsamości
    >wiec spokojnie się wybronisz.

    Tzn co - sprawdzales na ile mogles, ze dowod wyglada na autentyczny a
    nie falszywy ?

    P.S. Ostatnio bylo info o Polaku zlapanym w Niemczech. Policjantom nie
    spodobala sie data waznosci PJ - 32 sierpnia ...

> [...]
    >Masowo takie sytuacje się nie zdazają a i nikt się nie będzie bawił w
    >dowód kolekcjonerski żeby kupowac sztrucle na złom.

    A czemu nie, skoro to taki oplacalny interes ? :-)

    A na koncu wyjdzie mala szkodliwosc spoleczna ... no chyba, ze
    prokurator bedzie ciety i zacznie wyliczac te szkody srodowiskowe :-)

    J.

  • 24. Data: 2019-03-20 14:18:59
    Od: p...@g...com

    https://www.radiozet.pl/Co-gdzie-kiedy-jak/Dowod-kol
    ekcjonerski-i-karta-SIM-na-czym-polega-nowe-oszustwo

    to sie nazywa burdel i potrwa co najmniej do lipca

  • 25. Data: 2019-03-20 14:24:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    >Niezly sposob na przekret. Typ kupuje na falszywe dane i sprzedaje na
    czesci.
    >Pytanie co w zwiazku z tym dzieje sie ze sprzedawca? Czy umowa z
    >fikcyjnym typem jest niewazna?

    A to niech sie prawnik wypowie. Umowa moze i niewazna, skoro zawiera
    nieprawdziwe dane,
    ale osoba byla prawdziwa.

    Tylko problem jest inny - uwierzy odpowiedni urzad w ta umowe, czy nie
    uwierzy, a odwolac albo sie nie ma gdzie, albo sad tez nie uwierzy ...

    > Czy jesli umowa jest niewazna to jest to kradziez i samochod
    > wyrejestrowuje sie jako kradziony?

    No nie - jaka kradziez, skoro byla umowa i zaplacil.

    Moze jakas "utrata pojazdu", ale chyba przepisy takiej nie przewiduja.

    Trzeba poczekac na powodz i powiedziec ze zabrala, nie musi nawet byc
    u nas ... no ale jak sie potem nabywca znajdzie ?

    A cos mi chodzi po glowie, ze za taka utrate byla oplata, cos kilkaset
    zlotych.

    J.

  • 26. Data: 2019-03-20 14:34:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 marca 2019 14:01:47 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

    > I każdy urząd który stwierdzi że takiego dowodu nie wystawiono
    > obwini tego co nie dochował należytej staranności w spisywaniu.
    > Bo szybko nie udowodnisz że ten dowód istniał.

    Problem nawet jeśli jest to jest marginalny
    Masowych wyłudzeń strucli samochodowych na dowód kolekcjonerski nie odnotowano. Nie
    wiadomo czy jakiekolwiek odnotowano.

    > Chyba że ten "dowód" poza zakupem sztrucla służy też do innych
    > przekrętów już w innym kraju EU.

    W przypadku mandatów z Holandi do sprawy której podał linka przemek ewidentnie wina
    była po stronie urzedników
    "Nieprzerejestrowanie samochodu nie jest jedyną przyczyna problemów państwa
    Kondziewskich. W systemie ewidencji pojazdów powinien znajdować się zapis o sprzedaży
    samochodu. Kobieta przez wiele miesięcy pisała do różnych instytucji by wyjaśnić tę
    sprawę. Wreszcie znalazł się winowajca: błąd w systemie CEPIK.

    - W tym konkretnie przypadku rzeczywiście doszło do oczywistego błędu, za który
    serdecznie przepraszamy. Błąd polegał na tym, że system na zapytania innych krajów
    dotyczące właścicieli pojazdów odpowiadał informacją o ostatnim właścicielu - mówi
    Karol Manys, biuro prasowe ministerstwa cyfryzacji."

  • 27. Data: 2019-03-20 14:36:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 marca 2019 14:19:04 UTC+1 użytkownik p...@g...com napisał:
    > https://www.radiozet.pl/Co-gdzie-kiedy-jak/Dowod-kol
    ekcjonerski-i-karta-SIM-na-czym-polega-nowe-oszustwo

    > to sie nazywa burdel i potrwa co najmniej do lipca

    Tam burdel od razu
    Jakoś masowo przestępcy tego nie wykorzystują
    A przypominam ze piszemy w wątku o sprzedaży 20 letniego samochodu wartego w
    najlepszym przypadku tyle ile waży.

  • 28. Data: 2019-03-20 14:37:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 14:18, p...@g...com pisze:
    > https://www.radiozet.pl/Co-gdzie-kiedy-jak/Dowod-kol
    ekcjonerski-i-karta-SIM-na-czym-polega-nowe-oszustwo

    > to sie nazywa burdel i potrwa co najmniej do lipca

    Nowe przepisy nic nie zmienią.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2019-03-20 14:42:49
    Od: p...@g...com

    --Nowe przepisy nic nie zmienią.

    dobra to niech zostanie po staremu :-)

  • 30. Data: 2019-03-20 14:54:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-20 o 14:42, p...@g...com pisze:
    > --Nowe przepisy nic nie zmienią.
    >
    > dobra to niech zostanie po staremu :-)

    Lepiej niech zostanie, bo mam wrażenie, że PAŃSTWO zmieni przepisy i się
    będzie mu wydawać, że coś zdziałało. A nic nie zdziałało.

    Posługiwanie się fałszywym dowodem już teraz jest karalne, a to, czy ten
    dowód będzie wyrabiany przez legalną spółkę w Polsce, czy będzie musiał
    być wyrabiany na Ukrainie (też legalnie!), to już nie ma znaczenia.

    Rozwiązaniem byłoby wprowadzenie takich zabezpieczeń, które uniemożliwią
    podrabianie dowodów, choćby to miało przybrać formę jakiegoś
    elektronicznego sprawdzania prawdziwości dowodu. Innego rozwiązania nie
    ma, po lipcu nadal będą w obiegu nowe dowody kolekcjonerskie.

    --
    Liwiusz