  • 1. Data: 2010-09-10 13:45:48
    Temat: mniejsze spalanie...
    Od: "maciej ja" <m...@p...onet.pl>

    ostanio w swoim starym BMW e29 520i 86r. pojawil sie metaliczny glos w
    silniku. padlo na pompe wody.. wymienilem iii....?
    ku mojemu zdziwieniu po przejechaniku kilkuset kilometorow okazalo sie ze
    spalanie LPG spadlo ponizej 10litrow. dokladnie cos kolo 9,8. wczesniej
    zawsze bylo 10,5-11.
    czy to normlane?
    mozna cos jeszcze zrobic zeby poprawic ten wynik?
    lozyska w alternatorze?
    acha dodam jeszcze ze auto mam juz 8 lat i spalanie zawsze wachalo sie tych
    okolicach w lato.. w ziemie/jesienia wiadomo ze bylo gorzej...
    pozdr.

  • 2. Data: 2010-09-10 19:25:31
    Temat: Re: mniejsze spalanie...
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-09-10 13:45, maciej ja pisze:
> [...]
    > acha dodam jeszcze ze auto mam juz 8 lat i spalanie zawsze wachalo sie tych
    > okolicach w lato.. w ziemie/jesienia wiadomo ze bylo gorzej...

    Ty się królik nie ciesz... ;)

    Zapewne przy robocie chcący/niechcący mieszanka została zubożona. Owszem
    spalanie gazu spadło, ale może się skończyć poważną awarią silnika -
    dziury w tłokach lub wypalone zawory.

    Watro sprawdzić działanie instalacji, zanim będzie za późno.

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 3. Data: 2010-09-10 19:37:21
    Od: "maciej ja" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w wiadomości > Zapewne przy
> [...]
    > dziury w tłokach lub wypalone zawory.
    >
    > Watro sprawdzić działanie instalacji, zanim będzie za późno.

    pompa wody w silniku M20 nie jest napedzana paskeim rozrzadu (wiec nei
    trzeba bylo go ruszac) tylko paskiem klinowym idacym z walu korbowego do
    pompy wody i altenatora...

    maciej

  • 4. Data: 2010-09-10 21:08:52
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-09-10 19:37, maciej ja pisze:
    > U?ytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisa? w wiadomo?ci> Zapewne przy
    > robocie chc?cy/niechc?cy mieszanka zosta?a zubo?ona. Owszem

    > pompa wody w silniku M20 nie jest napedzana paskeim rozrzadu (wiec nei
    > trzeba bylo go ruszac) tylko paskiem klinowym idacym z walu korbowego do
    > pompy wody i altenatora...

    Ale to nie ma znaczenia - po prostu gdyby taki wzrost spalania
    spowodowała pompa wody to pasek (i nie ma znaczenia czy klinowy, czy
    rozrządu) by się rozleciał.
    A przecież ruszany był układ chłodzenia (reduktor?).
    Prędzej coś zostało przestawione w instalacji, lub któryś przewód jest
    np. zaciśnięty...

    --
    Wojciech Smagowicz