  • 1. Data: 2019-01-24 17:30:55
    Temat: Usługi wykonywania projektów elektronicznych
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    Ahoj grupo, szperam po internecie za specyficzną usługą dot.
    zaprojektowania oraz wykonania płytek elektronicznych. Byłoby to coś
    zbliżonego do Raspberry Pi, ale z kilkoma dodanymi drobiazgami (zasilanie
    awaryjne na goldcapie lub akumulatorku, dodatkowe interfejsy..) i z
    wyciętymi innymi drobiazgami (dźwięk, grafika...). Dalszym krokiem byłoby
    wyprodukowanie kilkuset sztuk takiego dziwaka.

    Oczywiście jakimś pomysłem mogłoby być zaprzęgnięcie jakiegoś Pi i
    dolutowanie pająków, ale jednak wolałbym rozwiązanie w pełni
    zintegrowane, bez druciarstwa.

    W internecie można znaleźć różne oferty w tym kierunku. Póki co jedyny
    konkretny odzew jaki otrzymałem jest od chińczyka który zawołał kilka
    tysięcy $ za goły design a do produkcji nie chce się zabrać bez MOQ na
    poziomie 6K sztuk, a to jednak trochę więcej niż potrzebuję :)

    Zakładam design oraz produkcję przez tą samą firmę, głównie po to by nie
    bawić się później w detektywa gdyby pudełka zaczęły się masowo sypać
    ("design zły, podzespoły niedobre, a może brzydko polutowane?").

    I tu pytanie do grupy - czy któryś z kolegów z takich usług już
    korzystał? Jakieś opinie? Rady czego unikać/nie robić?

    Mateusz

  • 2. Data: 2019-01-24 18:05:20
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście jakimś pomysłem mogłoby być zaprzęgnięcie jakiegoś Pi i
    > dolutowanie pająków, ale jednak wolałbym rozwiązanie w pełni

    A masz przynajmniej prototyp, z tymi drobiazgami, etc?

    :-))))

    --
    Kaczin

  • 3. Data: 2019-01-24 18:45:57
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 24 Jan 2019 18:05:20 +0100, Kaczin wrote:

    > A masz przynajmniej prototyp, z tymi drobiazgami, etc?

    Ale właśnie w tym rzecz - szukam wykonawcy do zmajstrowania takiego
    czegoś od zera. I tacy są, w chinach - tylko że ci zakładają
    natychmiastową produkcję na dużą skalę. Stąd pytanie do grupowiczów - czy
    ktoś podobne kompleksowe prace już zlecał, komu i z jakim wynikiem?

    Mateusz

  • 4. Data: 2019-01-24 18:55:42
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    W dniu 24.01.2019 o 18:45, Mateusz Viste pisze:
    > Ale właśnie w tym rzecz - szukam wykonawcy do zmajstrowania takiego
    > czegoś od zera. I tacy są, w chinach - tylko że ci zakładają
    > natychmiastową produkcję na dużą skalę.

    Na upodobaniach Kitajców za bardzo się nie znam, ale tak mi się coś
    *wydaje*, że i na małoseryjny wyrób szybciej (i taniej) tam właśnie
    znajdziesz podwykonawcę, niż w całej Mumii Jewropejskiej...

    Niedługo już *niczego* nie będzie się tu opłacało produkować!

  • 5. Data: 2019-01-24 19:35:40
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

> [...]
    > natychmiastową produkcję na dużą skalę. Stąd pytanie do grupowiczów - czy
    > ktoś podobne kompleksowe prace już zlecał, komu i z jakim wynikiem?

    Chyba nie zrozumiałeś co napisałem. A może to ja nie zrozumiałem ciebie.
    W mojej opinii, nie masz zielonego pojęcia o projektowaniu stosunkowo
    skomplikowanych układów mikroprocesorowych.
    To znaczy, we własnym mniemaniu sądzisz, że to prościzna i przysłowiowa
    bułka z masłem i dowolny student elektroniki zrobi to za skrzynkę browara.
    A ci Chińczycy są zdaje się mądrzejsi od ciebie, pewno nie raz spotkali
    się z takimi łosiami i zaproponowali cenę (ilość) zaporową, tylko po to
    żeby cię uprzejmie spławić.

    P.S. Nie dolutowuje się "pająków", tylko robi się coś "na pająka".

    --
    Kaczin

  • 6. Data: 2019-01-24 19:47:07
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 24 Jan 2019 18:55:42 +0100, JaNus wrote:

> [...]
    > znajdziesz podwykonawcę, niż w całej Mumii Jewropejskiej...
    >
    > Niedługo już *niczego* nie będzie się tu opłacało produkować!

    Też tak czuję, no ale właśnie dlatego pytam tutaj - bo dla mnie to temat
    nowy, a niejeden grupowy tubylec już go pewno przerabiał... A ja
    pewnikiem pytałem nie tych żółtych braci co trzeba. Tylko jak ich
    rozróżnić?? :)

    Mateusz

  • 7. Data: 2019-01-24 20:01:29
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 24 Jan 2019 19:35:40 +0100, Kaczin wrote:
    > W mojej opinii, nie masz zielonego pojęcia o projektowaniu stosunkowo
    > skomplikowanych układów mikroprocesorowych.

    Zgadza się w 100%.

    > To znaczy, we własnym mniemaniu sądzisz, że to prościzna i przysłowiowa
    > bułka z masłem i dowolny student elektroniki zrobi to za skrzynkę
    > browara.

    W żadnym wypadku. Gdyby tak było, to wziąłbym do tego młodego stażystę na
    pół roku i oczekiwał cudów. Jestem świadom że to nie są proste sprawy, i
    że wymagają doświadczenia żeby nie wpaść we wszelkie możliwe pułapki,
    oraz czasu i testów. A to musi kosztować.

    > A ci Chińczycy są zdaje się mądrzejsi od ciebie, pewno nie raz spotkali
    > się z takimi łosiami i zaproponowali cenę (ilość) zaporową, tylko po to
    > żeby cię uprzejmie spławić.

    To bardzo prawdopodobne, i zapewne wiąże się też z tym, że pytałem nie
    tych co trzeba. Kilka tysięcy $ za custom design nie wydało mi się
    zaporową ceną, natomiast ta ilość do produkcji... A samego design nie
    chcę kupować, z powodów o których już pisałem. Ma być kompleksowo. Ci,
    których pytałem, to tacy co sami wymyślają i wytwarzają różne klony RPi w
    modelu "open-source".

    > P.S. Nie dolutowuje się "pająków", tylko robi się coś "na pająka".

    Wiem wiem, aż takim noobem nie jestem :) Ja w znaczeniu takim pisałem, że
    na pająka zbudować te "dodatki" o których wspominałem wcześniej, a
    następnie na chama dolutować je do byle RPi. Dla kilku sztuk "do domu"
    tak na pewno bym zrobił, ale potrzebuję by rozwiązanie było poważne i nie
    rozpadło się po miesiącu pracu w datacenter. A i też zależy mi by końcowa
    cena jednostkowa dla - powiedzmy - tysiąca sztuk była możliwie niska (tj.
    niższa niż RPi + suma pojedyńczych części tych moich dodatkowych
    "drobiazgów").

    Mateusz

  • 8. Data: 2019-01-24 21:24:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moze napisz mniej wiecej co to ma byc.

  • 9. Data: 2019-01-24 21:41:14
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    > A i też zależy mi by końcowa
    > cena jednostkowa dla - powiedzmy - tysiąca sztuk była możliwie niska (tj.
    > niższa niż RPi + suma pojedyńczych części tych moich dodatkowych
    > "drobiazgów").

    Niewykonalne, same elementy + PCB przy takiej ilości będzie kosztować
    więcej niż RPi. A jeszcze trzeba zapłacić za montaż i projekt. I pewnie
    będziesz chciał linuxa na tym odpalić to dolicz sobie programistę, który
    sam goły system przygotuje.

    Jakub Rakus

  • 10. Data: 2019-01-25 07:11:36
    Od: KLoSS <n...@a...com.pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście jakimś pomysłem mogłoby być zaprzęgnięcie jakiegoś Pi i
    > dolutowanie pająków, ale jednak wolałbym rozwiązanie w pełni

    Ale po to przecież wymyślono Compute Module, dorabiasz co potrzebujesz
    na dodatkowej płytce, wpinasz moduł i masz skrojone dla siebie hardware.

    Albo zwykły HAT tylko zaprojektować.

    Kloss