  • 1. Data: 2016-11-23 16:42:20
    Temat: Jak uzyskać ciśnienie 20 at?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam zrobić badanie urządzenia pod ciśnieniem od 10 do 20 at. Ponieważ
    badanie będzie bardzo w wysokiej temperaturze, więc jako medium musi być
    gaz. Z cieczą nie byłoby problemu, ale z gazem nie bardzo wiem jak
    uzyskać te 10-20 at. Butla z CO2 i reduktor? Standardowo reduktory na
    CO2 mają sporo mniejszy zakres ciśnienia.
    Jakieś pomysły?
    Jacek

  • 2. Data: 2016-11-23 19:35:00
    Od: 4...@g...com

    Sprezarka od lodowki. Szkoda ze nie napisales ile tego gazu na raz, na minute itd
    potrzebujesz.

  • 3. Data: 2016-11-23 21:39:15
    Temat: Re: Jak uzyskać ciśnienie 20 at?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik kogutek napisał w wiadomości
    >Sprezarka od lodowki. Szkoda ze nie napisales ile tego gazu na raz,
    >na minute itd potrzebujesz.

    Jesli proba cisnieniowa, to moze bez przeplywu.
    Napompowac pompka rowerowa czy samochodowa do 10 at, wsadzic do
    pieca - samo wzrosnie.
    Tylko manometr trzeba, zeby wiedziec do ilu wzroslo :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-11-24 05:12:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.11.2016 o 21:39, J.F. pisze:

    > Napompowac pompka rowerowa czy samochodowa do 10 at, wsadzic do pieca -
    > samo wzrosnie.
    Nie wiem jaką masz pompkę, ale gratuluję.
    Moja nożna daje max 7, a ręczna 6,5, a nie są to pompki z najniższej półki.
    Jacek

  • 5. Data: 2016-11-24 05:13:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.11.2016 o 19:35, 4...@g...com pisze:
    > Sprezarka od lodowki. Szkoda ze nie napisales ile tego gazu na raz, na minute itd
    potrzebujesz.
    Przepływ bliski zeru. Chodzi o próbę ciśnienia urządzenia o objętości 20
    cm3 przy 20 at i temperaturze ponad 1000 stopni.
    Jacek

  • 6. Data: 2016-11-24 05:44:45
    Od: 4...@g...com

    J.F Ci podpowiedzial. Policz najpierw do ilu bedziesz musial napompowac przy
    dwudziestu stopniach zeby przy tysiacu zrobilo sie 20 atmosfer. Oczywiscie idealnie
    nie trafisz. Napompuj 20% wiecej zaloz manometr i zawor bezpieczenstwa ustawiony na
    20 atmosfer.

  • 7. Data: 2016-11-24 06:32:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 listopada 2016 00:42:21 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > uzyskać te 10-20 at. Butla z CO2 i reduktor? Standardowo reduktory na
    > CO2 mają sporo mniejszy zakres ciśnienia.

    Tak z ciekawości: czy pneumatyczna próba w podwyższonej temperaturze to wymóg jakichś
    przepisów? Wymagania klienta? Co ma na celu ta próba: sprawdzenie wytrzymałości
    zbiornika ciśnieniowego, czy jego szczelności?

  • 8. Data: 2016-11-24 09:36:49
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.11.2016 o 06:32, Konrad Anikiel pisze:
    > Tak z ciekawości: czy pneumatyczna próba w podwyższonej temperaturze to wymóg
    jakichś przepisów?
    Nie, po prostu budujemy prototypowe urządzenie laboratoryjne, którego
    komora powinna wytrzymać ciągłe ciśnienie 15 at (chwilowe 20) w temp.
    max 1300 stopni.
    Jacek

  • 9. Data: 2016-11-24 10:17:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 listopada 2016 17:36:49 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
    > Nie, po prostu budujemy prototypowe urządzenie laboratoryjne, którego
    > komora powinna wytrzymać ciągłe ciśnienie 15 at (chwilowe 20) w temp.
    > max 1300 stopni.

    No ale wiesz że w tej temperaturze to głównym mechanizmem zniszczenia wcale nie jest
    doraźne rozpęknięcie się, tylko pełzanie, LCF i ratcheting? Próbę toto wytrzyma, a
    potem pierdyknie po kilku cyklach i kilku godzinach w piecu. Próba ciśnieniowa na
    taką okoliczność jest nic nie warta. No chyba że projektujesz to metodą zgadywania,
    znaczy w ogóle nie masz pojęcia czy to się nie rozpadnie od samego patrzenia.

  • 10. Data: 2016-11-24 13:32:48
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 24.11.2016 o 10:17, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    na taką okoliczność jest nic nie warta. No chyba że projektujesz to
    metodą zgadywania, znaczy w ogóle nie masz pojęcia czy to się nie

    Nikt tego nie badał i nie ma danych o wytrzymałości żaroodpornego stopu
    w takich temperaturach. Muszę sprawdzić doświadczalnie, inaczej się nie
    dowiem.
    Jacek
    PS
    co to jest LCF, bo na razie wyszło mi London College of Fashion ;-)