  • 31. Data: 2016-11-29 12:47:08
    Temat: Re: Jak uzyskać ciśnienie 20 at?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:o1i036$uvp$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 28.11.2016 o 18:26, J.F. pisze:
    >Niekoniecznie. Miałem tuleję o grubości ścianki 8 mm i pękła

    Dasz 30mm, to naprezenia spadna 4 razy, moze wytrzyma pol godziny :-)

    >Tu nie tylko chodzi o samą temperaturę topnienia, ale też o
    >reaktywność chemiczną. Taki na przykład wolfram, czy molibden już
    >powyżej 800 stopni utlenia się w takim tempie, że dymy lecą i to je
    >dyskwalifikuje. Platyna może by się nadała, ALE ponad 200 zł z gram i
    >bardzo kiepsko się ją grzeje indukcyjnie.

    Pokryc wolfram platyna :-)
    A moze wystarczy poniklowac ?

    A nie mozna obojetnej atmosfery w piecu ?

    >Z ceramiki to mi mogą zrobić rurę, ale jak ją zamknąć na obu końcach,
    >żeby wytrzymała takie ciśnienie? Ceramika ma minimalną rozszerzalność
    >cieplną, a metal o dwa rzędy wielkości większą.

    Z tego co widze, to nowoczesne techniki produkcji sie rozwijaja.
    Mozna w ceramice gwinty zrobic (ale czym uszczelnic ?), mozna od razu
    z rurka do wyprowadzenia poza piec.

    Ciekaw jestem jak by sie sprawowala taka ceramiczna plyta z otworem, w
    ktory wkrecono/wlutowano metalowa rurke.
    Rurka sie oczywiscie rozszerza, ale jesli cienkoscienna, to moze
    naprezenia nie takie znow duze ..

    >Ceramika jest też porowata, nie licząc "wynalazków" hi-tech, które
    >mają takie ceny, że szczęka opada.

    Spodobalo mi sie, jak tzn "ceramiczne" tarcze hamulcowe robia.
    Wychodzi z tego SiC - temperature topnienia ma wysoka, ale czy
    wytrzyma tlen na goraco.

    No i obrobka - koszmar :-)

    J.