  • 1. Data: 2016-11-20 21:26:51
    Temat: Pochłaniacz wilgoci do lodówkowca
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Wpadła mi w łapy w miarę nowa sprężarka od lodówki, na bazie
    której chcę zrobić kompresor m.in. do aerografu.

    Tak, wiem, namawialiście mnie kiedyś.............

    Tym niemniej utknąłem na pewnym szczególe. Sprężarki lodówkowe z racji
    funkcji pracują w suchym środowisku, natomiast w amatorskich
    kompresorach nieoczekiwanie szybko padają, prawdopodobnie z uwagi na
    wilgoć w powietrzu. Pasowało by się jakoś tej wilgoci *na wejściu* do
    sprężarki pozbyć, ale gotowych rozwiązań nie znalazłem. Jedyne co
    przychodzi mi do głowy to samoróbny filtroosuszacz na bazie granulatu do
    pochłaniania wilgoci. Inne sugestie w temacie ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2016-11-20 22:34:53
    Od: 4...@g...com

    Ile takich kompresorow do tej pory zrobiles ze wiesz ze sprezarki padaja? Szacuje ze
    zadnego. Jak nie zrobiles zadnego to zrob pierwszy i przestan pierdolic o swoich
    mokrych snach.

  • 3. Data: 2016-11-20 22:54:32
    Temat: Re: Pochłaniacz wilgoci do lodówkowca
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-20 o 21:26, PeJot pisze:
> [...]
    > przychodzi mi do głowy to samoróbny filtroosuszacz na bazie granulatu do
    > pochłaniania wilgoci. Inne sugestie w temacie ?

    Na jakim czynniku chłodniczym pracowała sprężarka?
    Oleje do niektórych czynników chłodniczych są wrażliwe na zawilgocenie i
    ulegają zakwaszeniu.
    Najbardziej odporne na zawilgocenie są oleje mineralne.

    WM

  • 4. Data: 2016-11-21 04:37:47
    Od: 4...@g...com

    Tak na marginesie. Nowa sie nie nadaje, dlaczego kiedys napisalem.

  • 5. Data: 2016-11-21 16:20:22
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-11-20 o 22:54, WM pisze:

    > Na jakim czynniku chłodniczym pracowała sprężarka?

    Dotychczas na żadnym - nówka sztuka. Obstawiam coś współczesnego, np. R600.

    > Oleje do niektórych czynników chłodniczych są wrażliwe na zawilgocenie i
    > ulegają zakwaszeniu.
    > Najbardziej odporne na zawilgocenie są oleje mineralne.

    Sugerujesz wymianę oleju w agregacie ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2016-11-21 19:04:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 04:37 <4...@g...com> pisze:

    > Tak na marginesie. Nowa sie nie nadaje, dlaczego kiedys napisalem.

    Dlaczego?

    TG

  • 7. Data: 2016-11-21 20:29:06
    Od: 4...@g...com

    Bo za dobra. Zatrze sie blyskawicznie.

  • 8. Data: 2016-11-21 20:53:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 20:29 <4...@g...com> pisze:

    > Bo za dobra. Zatrze sie blyskawicznie.

    Nie zgadza się to z moim doświadczeniem (ale przyznaję mam małą "próbkę")
    - w młodości kleciłem z agregatów kompresorki do wszystkiego. Z tego co
    pamiętam, to występowała zależność: i bardziej zużyty agregat tym bardziej
    pluł olejem. Wnioskuję z tego, że był lepiej smarowany, ale też szybciej
    dogorywał - olej szybciej mu się kończył, trzeba było go uzupełniać. W
    kolejnych wersjach rozcinałem skorupę i smarowałem tłok "ręcznie", co
    jakiś czas strzykawką - było to bardzo upierdliwe a po pewnym czasie
    kompresor i tak tracił swoją szczelność.
    Wydawało mi się wtedy, że jakbym dostał gdzieś nówkę (niestety nigdy
    takiej nie miałem) to byłby wieczny.

    TG

  • 9. Data: 2016-11-21 22:51:59
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-21 o 16:20, PeJot pisze:

    > Dotychczas na żadnym - nówka sztuka. Obstawiam coś współczesnego, np. R600.

    > Sugerujesz wymianę oleju w agregacie ?

    Jeżeli ta sprężarka była wyjęta z chłodziarki na czynnik R600,
    to zawiera olej mineralny, który słabo chłonie wilgoć.

    WM

  • 10. Data: 2016-11-21 23:02:00
    Od: 4...@g...com

    Trzeba bylo odolejacz zalozyc i to co wypluje to wraca do obiegu. Pomijam drobny
    szczegol ze Ci nie wierze w smarowanie strzykawka. Kazda sprezarka do lodowki jest
    smarowana pod cisnieniem. Na recznym smarowaniu zatrze sie blyskawicznie zwlaszcza ze
    tam lozyskowanie jest stal po stali.