  • 21. Data: 2009-01-05 10:42:39
    Temat: Re: Jak ważna jest stabilizacja obrazu?
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości
    news:gjs891$3nk$1@news3.onet...

    > Widzę że chcesz znaleść koniecznie potwierdzenie że nie jest potrzebna. Jak
    > masz statyw to nie potrzebna a jak nie masz to przydaje się przy foceniu
    > obiektów nieruchomych.
    przecież do fotografowania obiektów ruchomych stabilizacja też się przyda, tylko
    trzeba odpowiednio dobrac czas do prędkości poruszania się obiektu

  • 22. Data: 2009-01-05 10:44:51
    Od: kender <m...@g...com>

    On 5 Sty, 11:24, j...@a...at wrote:

    > sorry o 2 ev jasniejszy

    dzieki :)
    dobry argument w sumie ;)

    --
    pozdrawiam,
    Kender

  • 23. Data: 2009-01-05 10:47:17
    Od: kender <m...@g...com>

    On 5 Sty, 07:10, "Agent" <w...@o...ue> wrote:

    > Widzę że chcesz znaleść koniecznie potwierdzenie że nie jest potrzebna. Jak
    > masz statyw to nie potrzebna a jak nie masz to przydaje się przy foceniu
    > obiektów nieruchomych.

    Ależ nie, całkiem nie o to mi chodzi.
    Raczej o to, czy jest to uzasadniony wydatek - jak mówiłem,
    fotografuję całkiem amatorsko, nie zamierzam wydawać masy pieniędzy na
    feature, który się nie przyda. Natomiast, skoro, jak wszyscy
    powiadają, przyda się i jest naprawdę użyteczny, to to mnie przekonuje
    do przyjrzenia się szkłom ze stabilizacją :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kender

  • 24. Data: 2009-01-05 11:28:38
    Od: Mirek <m...@p...pl>

    On 5 Sty, 11:24, j...@a...at wrote:
    > sorry o 2 ev jasniejszy

    Waży też znacznie mniej :)

  • 25. Data: 2009-01-05 15:59:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Pawel Kender Maczewski pisze:
    > amatorsko - a różnica w cenie między szkłem 55-200 ze stabilizacją (to chyba
    > VR oznaczają) a bez jest znaczna - jakieś 100% ;)
    > Jak ważna jest stabilizacja obrazu przy ogniskowych rzędu 200mm, jeśli w
    > większości używa się statywu?

    Jak ważna jest możliwość niezabierania statywu? Stabilizator Ci to umożliwi.

    > Czy naprawdę zmienia to znacznie jakość i
    > pozwala fotografować przy istotnie dłuższych czasach? Czy też, w dużej mierze,
    > jest to chwyt marketingowy, mający wcisnąć ludziom droższą wersję tego, co już
    > i tak mają?

    Dla mnie prywatnie to jeden z najfajniejszych wynalazków ostatnich lat,
    który umożliwia mi robienie większości ujęć kompaktem zamiast lustrem (w
    kompaktach mam tylko 400iso i niezbyt jasny obiektyw - przy ''fajnej''
    pogodzie czasy 1/10 to norma).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 26. Data: 2009-01-05 19:11:55
    Od: Sawi <s...@l...atzc.op>

    Pawel Kender Maczewski pisze:
    > Chciałbym jednak dokupić coś dłuższego. Zastanawiam się
    > nad Nikkorem 55-200 ew. Sigmą w podobnym zakresie ogniskowych (albo na
    > przykład 70-300, chociaż pewnie aż tak długiego nie będę potrzebować...).

    A ja wlasnie wzialbym tego 70-300 ... po raz drugi. IMHO jest to
    najlepsze amatorskie tele do Nikona w tej chwili - rowniez w
    kategorii jakosc/cena. 55-200 budowa w porownaniu do niego
    to wydmuszka. Poza tym w tych obiektywach jest inny rodzaj ukladu
    AF-S i zdaje sie VR tez. 70-300 pozwala na przeostrzenie przy wlaczonym
    AF (jak 18-70), a 55-200 nie (jak 18-55). VR w 55-200 nie posiada tez
    trybu active, bagnet jest plastikowy. Mysle, ze jak wezmiesz obydwa w
    reke to od razu zobaczysz roznice ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi