  • 11. Data: 2017-02-22 00:14:47
    Temat: Re: Jak wejść do BIOS-u? :)
    Od: JaNus <bez@adresu>

    > I jak to jest że wejście USB jest dobre dla pena a nie jest dobre dla
    > myszy? Dziiiwne

    Dziwne zaiste. Kiedyś zetknąłem się z takim wytłumaczeniem, dlaczego
    jakiś soft (również BIOS-owy zresztą) działał, działał, aż... przestał.
    Autor zaryzykował (jak sam podkreślił) tezę, że winne może być...
    promieniowanie kosmiczne. Ot, jakaś super-szybka cząstka pirzgnęła tak,
    że uszkodzeniu uległa komórka pamięci. I kiszka! Wyjaśniał tym
    uszkodzenie, którego skutecznym sposobem naprawy może okazać się ponowne
    wgranie BIOS-u. Ale jeśli komp nie odpala, to musiałbyś mieć kostkę
    wyjmowalną, a nie zawsze tak jest, częściej ją lutują, niestety...

    W tym kontekście jest chyba zrozumiałe, że choć gwizdek jest
    odczytywany, to nie działa coś innego. No bo to jakiś konkretny kawałek
    softu się wyrypał, jak raz od fortepianu.

  • 12. Data: 2017-02-22 08:12:14
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle JaNus napisał w Tuesday 21 of February 2017 22:32:

    > No Maćku, chyba masz swoje lata, a skrobnąłeś jak te pijane dziecko
    > we
    > mgle... ;-)
    > Przecież by zresetowć BIOS do "fabryki" nie musisz nigdzie
    > "wchodzić", wyjmujesz bateryjkę BIOS-ową, czekasz z pół minuty, albo
    > jeszcze zwierasz na zaciskach, i wszystkie wy-gmerane przez jakiegoś
    > ktosia ustawienia idą w cholerę.

    Na niektórych płytach wystarczy zresetować na twardo komputer w
    czasie POST-u lub bootowania systemu - takie zabezpieczenie przed
    szalejącym overclockerem.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 13. Data: 2017-02-22 08:14:45
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 21:13:26 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > No ale jak ja mam to zrobić jak nie mam PS/2? :)

    A skoro tak to reklamować :) Popsute :)

    Sprobuj podpiac inna klawiature moze ta sie jakos krzywo inicjalizuje i bios jej nie
    widzi?

  • 14. Data: 2017-02-22 08:19:47
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 21:13:26 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > No ale jak ja mam to zrobić jak nie mam PS/2? :)

    Sprobuj jeszcze wyłączyć komputer z zasilania.
    Tak aby nie było podtrzymania standby.
    Wyjmij mu wtyczke z gniazda.

    U mnie jest tak że komp troche inaczej sie bootuje jak wstaje z wyłączenia
    programowego a inaczej jak nie miał zasilania przez minute-dwie.