  • 1. Data: 2017-02-17 19:57:12
    Temat: Aktualizacja BIOS gdy aktualny nie wspiera CPU - a nie mam innego :) - da się?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam

    O taki problemik.
    Tak to jest jak się kupuje zestaw przez neta :(

    Kupiłem ASRock B150M HDS, ma BIOS 1.20.
    A dopiero 7.10 wspiera G4560 którego tam sadziłem

    Da się uaktualnić BIOS jakoś nagrywając plik na pendryla?
    Nie uśmiecha mi się kupować extra innego procesora tylko po to aby
    zrobić aktualizację.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2017-02-18 08:31:47
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Irokez naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Da się uaktualnić BIOS jakoś nagrywając plik na pendryla?
    > Nie uśmiecha mi się kupować extra innego procesora tylko po to aby

    Jeśli masz plik BIOS-u z obsługą interesującego cie procka a kość BIOS-u da
    radę wyjąć to nic nie stoi na przeszkodzie by taki upgrade zrobić. Znajdź
    tylko kogoś z programatorem EEPROM i po kłopocie. Jesli kość sie nie
    wyciąga no to poszukaj kogos dysponującego prockiem który jest obsługiwany
    przez aktualny BIOS. Innego wyjścia nie ma.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz szedł ulicą, kiedy z tyłu rozległy się strzały i tupot podkutych

  • 3. Data: 2017-02-18 15:14:29
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2017-02-17 o 19:57, Irokez pisze:

> [...]
    >
    > Da się uaktualnić BIOS jakoś nagrywając plik na pendryla?
    > Nie uśmiecha mi się kupować extra innego procesora tylko po to aby

    Szwagier miał niedawno podobną sytuację z i5-7400 + płytą MSI B150M
    PRO-VDH kupionymi online w różnych sklepach. Wizyta w serwisie
    komputerowym kosztowała go 30 zł. Wsadzili starszy procek, upgrade
    BIOSu, przekładka CPU, sprawdzenie czy działa. Nowszy bios miał ze sobą
    na pendrive.
    To jest chyba najprostsze i najtańsze rozwiązanie.

    --
    mahe

  • 4. Data: 2017-02-19 13:56:57
    Od: Doxent <d...@g...pl>

> [...]
    >
    > Da się uaktualnić BIOS jakoś nagrywając plik na pendryla?
    > Nie uśmiecha mi się kupować extra innego procesora tylko po to aby

    nie da się. Szukaj kogoś z prockiem Sky Lake chociażby Celeron G3900 ,
    Pentium G4400 czy i3 6100. Lepiej dopłacić parę zł za płytę z serii 200
    dla świętego spokoju.

  • 5. Data: 2017-02-19 16:18:48
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > Da się uaktualnić BIOS jakoś nagrywając plik na pendryla?
    > Nie uśmiecha mi się kupować extra innego procesora tylko po to aby

    No więc zrobiłem

    - pobranie BIOS w wersji "Instant Flash", czyli taki ROM
    - wydłubanie kości MX25L6473E z płyty
    - Programator CH341A, wybrana kość MX25L6465E
    - wgranie .rom pobranego ze strony ASrock

    Działa.

    Inaczej faktycznie tylko szukanie na wiosce kogoś kto ma CPU serii Skylake S

    Zdrówko

    --
    Irokez