  • 21. Data: 2014-11-04 13:03:49
    Temat: Re: Jak zacząć ENC28J60 i STM32F103RBT6 ?
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2014-10-31 19:17, Atlantis wrote:

    > Czyli co? Każdy powinien w celach edukacyjnych nauczyć się sterować
    > każdym układem za pomocą machania pinami i wypisania heksadecymalnych
    > wartości do poszczególnych rejestrów?
    Dokladnie tak.

    >Tylko po co? Po co robić od nowa
    > pracę, którą ktoś już wykonał?
    Po to zeby miec podstawowa wiedze praktyczna.

    > Po co marnować czas na pisania już
    > istniejącej biblioteki?

    No wlasnie potwiedzasz to co napisalem. Ludziom sie wydaje
    ze nabywanie wiedzy to marnowanie czasu. Przeciez chodzi o
    zarabianie kasy a nie jakas durna nauke nie ?

    Agrumenty ktore mozesz zrozumiec to:
    a) biblioteka moze miec bledy.
    b) biblioteka moze dzialac w nieintuicyjny sposob z uwagi
    na specyfike hardware.
    c) nikt nie kaze Ci pisac jej w calosci ani tez nie zabrania uzywac.

    > Dla mnie jest to trochę tak absurdalne, jak twierdzenie, że początkujący
    > powinien móc sobie ten układ najpierw zaprojektować z bramek (a
    > najlepiej tranzystorów) a potem oprogramować go w assemblerze
    > określonego procesora.

    Tak moj drogi. Powinien ta wiedze posiasc. I to najlepiej od fizyki
    ciala stalego.

    > Najważniejsze jest to, żeby zacząć i uruchomić układ. Jeśli początkujący
    Nie. Wszyscy chca miec efekt jak najmniejszym kosztem. Nauke karate tez
    zaczynasz od kumite ?

    > będzie zaczynał podejście od najbardziej stromego zbocza, to w końcu
    > spadnie, potłucze się i zniechęci. Nie ma nic złego w korzystaniu z
    > wydeptanej ścieżki. A pozostałą wiedzę kiedyś trzeba będzie opanować -
    > przy okazji portowania albo modyfikacjo biblioteki. Jednak wszystko w
    > swoim czasie.

    Jasne, tylko to kiedys w wieszkosci przypadkow nigdy nie nastepuje.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 22. Data: 2014-11-04 17:58:59
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-11-04 11:01, Bool pisze:

    > Na Twoim miejscu zostawiłbym W5100 i zajął się W5500. Biblioteki pod ten
    > chip są napisane od nowa. Mi działają bez problemów.

    A pod jaką platformę? Bo z tego co widzę, to pod W5100 też istnieje
    jakaś gotowa biblioteka, ale napisana pod Arduino. W opisie jest mowa o
    tym, że może też pracować z W5200 i W5500. Może mówimy o tym samym?
    W każdym razie biblioteki z Arduino łatwo nie zastosuję w czystym
    AVR-GCC. Równie dobrze mogę próbować dopracować tę niedopracowaną
    bibliotekę, która przynajmniej z miejsca się kompiluje. ;)

  • 23. Data: 2014-11-04 18:41:22
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-04 17:58, Atlantis pisze:
    > A pod jaką platformę?

    STM32F0

  • 24. Data: 2014-11-04 19:54:58
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-11-04 18:41, Bool pisze:

    > STM32F0

    A no właśnie. Ja ciągle jeszcze siedzę na AVR-ach. Zacząłem kilka
    projektów z AVR+W5100 - mam gotową stronę sprzętową (własna płytka) i
    nie chciałbym ich porzucać, żeby potem wszystko zacząć od nowa, na STM-ach.

  • 25. Data: 2014-11-05 09:53:05
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2014-11-04 19:54, Atlantis pisze:
    > A no właśnie. Ja ciągle jeszcze siedzę na AVR-ach. Zacząłem kilka
    > projektów z AVR+W5100 - mam gotową stronę sprzętową (własna płytka) i
    > nie chciałbym ich porzucać, żeby potem wszystko zacząć od nowa, na STM-ach.

    Ale ta biblioteka jest uniwersalna. Pamiętam że ją portowałem pod mój mikrokontroler.
    Nie było to
    zbyt trudne. Tu masz wszystko ładnie opisane:
    http://wizwiki.net/wiki/doku.php?id=products:w5500:d
    river

  • 26. Data: 2014-11-10 20:50:02
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Czyli co? Każdy powinien w celach edukacyjnych nauczyć się sterować
    > każdym układem za pomocą machania pinami i wypisania heksadecymalnych
    > wartości do poszczególnych rejestrów? Tylko po co? Po co robić od nowa
    > pracę, którą ktoś już wykonał? Po co marnować czas na pisania już
    > istniejącej biblioteki?

    Dokładnie jestem tego samego zdania, poza tym że machania pinami należy
    nauczyć się w szkole średniej, albo teraz już wyższej bo w średniej uczą
    machania łopatą.

    Paweł

  • 27. Data: 2014-11-10 22:24:54
    Temat: Re: Jak zacz?? ENC28J60 i STM32F103RBT6 ?
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    to może Ktoś mi wyjaśni, czego te eu/powskie ścierwa nie tworzą
    dokumentacji do swojego kodu? co to kur... za proeuropejska moda? za
    takie zagrywki dostają granty czy jak? Ktoś wie?

  • 28. Data: 2014-11-10 23:53:07
    Od: butek <email.is@invalid>

    Zakładają, słusznie jak widać, że ktokolwiek kto będzie miał potrzebę z
    ich kodu skorzystać jest na tyle rozumny, że poradzi sobie bez
    komentowania/dokumentowania każdej linijki, funkcji czy deklaracji zmiennej.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 29. Data: 2014-11-11 10:58:05
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    znaczy "między nami kolesiami", tak znam to powskie zagadnienie...

  • 30. Data: 2014-11-11 12:14:18
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    poza tym to mnie Twój argument nie przekonuje...
    podam przykład, nigdzie w necie nie ma polskiej dokumentacji do
    sterowników SAIA, a skumpolne firmy mają i to w wersji drukowanej...