  • 31. Data: 2016-09-16 14:15:28
    Temat: Re: Jak zacząć pracę z Fortranem?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 16.09.2016 o 14:10, joahim pisze:

    > Taki obraz kawałka Ziemi w 2D.

    Aha, to o to chodzi, bo zastanawiałem się jeszcze nad mapowaniem jednych
    obiektów w drugie ;-)

  • 32. Data: 2016-09-16 17:38:59
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 16.09.2016 13:58, joahim wrote:

    > Powiedz, próbowałeś kiedyś robić mapę w Pythonie?
    > Matplotlib-basemap jest fajne, naprawdę.
    > W trakcie liczenia jednej, prostej mapy na średnio-starym sprzęcie możesz pójść
    wyprowadzić psa i sprzątnąć pokój, serio!

    Python jest kretyńsko wolny.
    Python z JITem nadal jest wolny, a do tego ograniczony.

    Nikt nie obiecywał tu tego, że python dorówna fortranowi
    pod względem prędkości. Miało to robić c++.
    I w większośći przypadków to robi (np słynny przykłąd
    z tym, że c++ zauważalnie wolniej operuje na zmiennych
    zespolonych, wynika z tego, że dokonywał masy sprawdzeń,
    których fortrana unikał, a które da się wyłączyć.
    Za to template expression daje sporą przewagę, tzn
    aby stworzyć bartdzo wydajny kod, starania zostają
    częśćiowo przerzucone z twórcy programu na trórcę
    biblioteki).

    Fortran ma tę zaletę, że nie tylko jest w nim napisane
    dużo ostrej numeryki, ale że cały czas się ją tam pisze.
    Z drugiej strony, co to za problem podlinkować skompilowaną
    fotrtranowską bibliotekę, i wywoływać ją z wygodnie pisanego
    programu w c++ ;-)

    Wracając do pythona, nie jest on zastępnikiem fortrana.
    Jest raczej zastępnikiem matlaba i języków skyptowych,
    przy tym dość sprawnie i szybko się w nim pisze.
    Póki używasz numpy/scipy i wywołujesz gotowe skompilowane
    funkcje, jest super. Gdy musisz w pętli robić
    coś drobnoziarnistego, można się zastanowić,
    czy nie warto przejść na coś innego. Też wszystko
    zależy od proporcji czas pisania vs czas liczenia.

    Jeśli zamiast 30minut ma to liczyć 5 minut, ale
    wiesz, że odpalisz to tylko kilka razy, być może
    przepisywanie na c++ nie ma sensu.
    Ale jeśli całą symulacja trwa tydzień... poza
    c++/fortran/c bym nie wychodził.

    A jak tam Julia? Głośno było przez chwilę, język
    interpretowany z bardzo dobrym kompilatorem JIT,
    obiecywali wydajność java, w porywach c++,
    miała właśnie zastapić jajogłowym pythona.

    pzdr
    bartekltg

  • 33. Data: 2016-09-16 17:46:01
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 16.09.2016 12:53, Borneq wrote:

    > WNIOSEK: C++ jest tak szybkie, że nie trzeba się już przejmować postacią
    > procedury.

    Tordzo złe sformułowanie. Radziłbym zmienić na:
    "kompilator jest na tyle dobry, żę nie trzeba bawić się
    w ręczną "sztuczkową" optymalizację".
    A i to z zaznaczeniem, że "najczęśćiej".

    > ALE z drugiej strony stopień 7 wielomianu to za mało aby zadziałała
    > skomplikowana metoda, która miała przyśpieszyć Hornera.

    I tu też jest problem.
    Nie mówisz o postaci funkcji ale o dwóch różnych algorytmach,
    o innych własnośćiach, w tym numerycznych (jak ona w ogóle się nazywa?)

    pzdr
    bartekltg

  • 34. Data: 2016-09-16 17:47:49
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Sep 2016 12:53:17 +0200, Borneq
    <b...@a...hidden.pl> wrote:
    > Obecne C/C++ jest szybkie do kresu możliwości.Sprawdzałem w VC 2015

    Prawie. SIMD i CUDA wymiatają. Standardowo VC może np. nie zauważyć
    że jest SSE5 czy AVX. Ale ogólnie mam dwie dobre zasady: nie kopać
    się z koniem; nie optymalizować po kompilatorze.

  • 35. Data: 2016-09-16 18:02:54
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Sep 2016 12:54:27 +0200, Borneq
    <b...@a...hidden.pl> wrote:
    > Co ludzie z tym Pythonem? Wolny jak cholera.

    Ale np. we Francji jest to w pewnych kręgach ulubiony język do
    ściamkania i zrobienia obrazków z danych licznych przez pracujący
    miesiącami program w Fortranie. Python robi za superglue.

    Python robi obrazki tak łatwo jak Matlab, daje sobie radę z algebrą
    symboliczną, jest przyjemny.

  • 36. Data: 2016-09-16 18:09:36
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Sep 2016 04:58:01 -0700 (PDT), joahim <w...@g...com>
    wrote:
    > Matplotlib-basemap jest fajne, naprawdę.
    > W trakcie liczenia jednej, prostej mapy na średnio-starym sprzęci=
    > e możesz pójść wyprowadzić psa i sprzątn?=
    > ?ć pokój, serio!

    Co w tym złego że będziesz miał trochę ruchu na świeżym powietrzu i
    że będzie porządek w pokoju? Przecież to chyba właśnie zaleta
    Pythona?

  • 37. Data: 2016-09-16 18:12:15
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Sep 2016 05:10:49 -0700 (PDT), joahim <w...@g...com>
    wrote:
    > Taki obraz kawałka Ziemi w 2D.

    Anyway, na CDC6000 dało się robić mapy 3D jako anaglify na ploterze
    tuszem.

  • 38. Data: 2016-09-16 18:32:41
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Sep 2016 17:38:59 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:
    > Ale jeśli całą symulacja trwa tydzień... poza
    > c++/fortran/c bym nie wychodził.

    Java i C# też się nadają. Będzie trochę wolniej, ale ujdzie. Matlab
    jest szybki: o ile dasz radę zapisać macierzowo i użyjesz CUDA.