  • 1. Data: 2016-08-29 21:43:12
    Temat: Wygodne programowanie GUI pod OS X? Xamarin?
    Od: joahim <w...@g...com>

    Drodzy Grupowicze,

    powiedzcie mi, czy da się w jakiś sensowny sposób napisać w miarę szybko prosty
    program w GUI pod system OS X, *nie* korzystając przy tym z narzędzi
    pobłogosławionych przez Apple?

    Próbowałem bardzo pobieżnie sprawdzić, jak dają sobie radę Perl i Python i kicha,
    wygląda na to, że pomimo obecności repozytoriów w rodzaju CPAN czy pip,
    zainstalowanie jakiegoś zestawu GUI (Qt? Gtk? Wx?) jest niewygodne i wymaga naprawdę
    sporo rzeźbienia i kombinowania. Czy lepiej jest korzystać z MacPorts niż z
    przygotowanych paczek?

    Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?
    Czy ktoś z Was miał okazję coś tworzyć np. przy użyciu Xamarina?

    Pozdrawiam,
    joahim

  • 2. Data: 2016-08-30 15:15:14
    Temat: Re: Wygodne programowanie GUI pod OS X? Xamarin?
    Od: "Tomek \"Grych\" Gryszkiewicz" <g...@n...tg.pl>

    W dniu 29/08/16 o 21:43, joahim pisze:
> [...]
    przygotowanych paczek?

    > Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?
    > Czy ktoś z Was miał okazję coś tworzyć np. przy użyciu Xamarina?
    Jakiś czas temu bawiłem się Ruby+Shoes, instalacja nie była zbyt
    upierdliwa a programowanie GUI banalne.

    --
    Grych

  • 3. Data: 2016-08-31 10:13:35
    Od: joahim <w...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 sierpnia 2016 15:15:13 UTC+2 użytkownik Tomek "Grych" Gryszkiewicz
    napisał:

    > Jakiś czas temu bawiłem się Ruby+Shoes, instalacja nie była zbyt
    > upierdliwa a programowanie GUI banalne.

    A jak wygląda prędkość Ruby np. przy mieleniu dużej ilości tekstu?

    joahim

  • 4. Data: 2016-08-31 17:02:58
    Od: "Tomek \"Grych\" Gryszkiewicz" <g...@n...tg.pl>

    Gryszkiewicz napisał:

    > A jak wygląda prędkość Ruby np. przy mieleniu dużej ilości tekstu?

    Szału nie ma. Zapewne rząd wielkość podobny do wspomnianego Perla czy
    Pythona.

    --
    Grych

  • 5. Data: 2016-08-31 20:37:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A jak wygląda prędkość Ruby np. przy mieleniu dużej ilości tekstu?

    O ile to ma znaczenie. 10 lat temu walczyliśmy o odzyskiwanie pamięci,
    żeby było jej zajęte jak najmniej. Teraz nareszcie - skoro jest, to jej
    używajmy. Z mocą podobnie, większość czasu użycie to jakieś procenty.
    Często teraz sprzęt jest znacznie tańszy niż praca programistów.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2016-08-31 22:00:17
    Od: Adam M <a...@m...com>

    On Wednesday, August 31, 2016 at 2:37:19 PM UTC-4, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > używajmy. Z mocą podobnie, większość czasu użycie to jakieś procenty.
    > Często teraz sprzęt jest znacznie tańszy niż praca programistów.

    To jest bardzo niebezpieczne uogolnienie zachecajace do byle jakiego programowania
    (brzmi ja strona wzieta z ksiazki Microsoft za czasow Ballmera) . Dla czesci systemow
    zuzycie mocy obliczeniowej i pamieci moga nie miec znaczenia ale dla wiekszosci
    systemow to ciagle bardzo istotne parametry. A dla systemow wbudowanych lub czasu
    rzeczywistego te parametry sa podstawa projektowania (np. system ma tylko 8kB RAM i
    petla glowna twojego program musi sie wykonac w ciagu 5ms lub czas reakcji systemu na
    zdarzenie musi byc ponizej 0.1ms).

  • 7. Data: 2016-08-31 23:06:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    petla glowna twojego program musi sie wykonac w ciagu 5ms lub czas reakcji systemu na

    A jak sam zauważasz, ogół programistów pisze na systemy wbudowane z
    kilkoma kB RAM? Jak wszyscy tutaj tak piszecie, to chylę czoła i biję
    się w pierś. Ale z moich obserwacji, to raptem jeden znajomy programuje
    na Arduino. Tych bawiących się rPI to możemy pominąć.

    Gros piszę w Ruby, Javie, C#, Powershellu. Dla mnie w tym przypadku
    "byle jakie programowanie", to ciągła alokacja w pętli albo nie
    agregowanie zapytań do bazy w ramach połączenia. A nie że nie poupychał
    dwóch singli do jednego inta.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2016-09-01 16:01:01
    Od: Adam M <a...@m...com>

    On Wednesday, August 31, 2016 at 5:06:41 PM UTC-4, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > "byle jakie programowanie", to ciągła alokacja w pętli albo nie
    > agregowanie zapytań do bazy w ramach połączenia. A nie że nie poupychał

    To juz niestety jest skrzywienie polskiego rynku ze wiekszosc programistow to
    programisci aplikacyjni a nie systemowi - poniewaz w Polsce prawie nic sie nie
    projektuje i produkuje od podstaw. Ogolnie na swiecie zapotrzebowanie na programistow
    systemowych rosnie (prawie wszystko teraz staje sie "smart") i sa ich powazne
    niedobory poniewaz programowanie systemowe na poziomie "bare metal/bare silicon" jest
    trudne i prawie nie mozliwe do nauczenia sie samodzielnie bez solidnych podstaw z
    elektroniki/teorii przetwarzania sygnalow i powaznych inwestycji (pomijam tu
    wspomniane Arduino i RPi - to nie sa systemy typu "industrial grade") w sprzet
    pomiarowy i symulujacy (np. wielokanalowy oscyloskop z analizatorem stanow logicznych
    nadajacy sie do jakiejkolwiek rozsadnej pracy to inwestycja minimum $1000 - a tak
    naprawde dobre zaczyunaja sie od $2500+, dodaj do tego generatory sgnalow,
    odpowiednie zasilacze cyfrowe).

  • 9. Data: 2016-09-05 07:52:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-08-31 23:06, Mateusz Bogusz pisze:

> [...]
    > "byle jakie programowanie", to ciągła alokacja w pętli albo nie
    > agregowanie zapytań do bazy w ramach połączenia. A nie że nie poupychał

    Wiesz mnie tez wkurza, gdy otwieram badziewnie napisane strony i nagle
    mimo większej ilości pamięci zaczyna jej brakować, bo ktoś nie potrafi
    pisać prostych stron by nie zabierały hektarow pamięci, mimo, ze nie ma
    to przełożenia w niczym. Tak samo jest z programami - to, ze mam więcej
    pamięci/więcej mocy chcę wykorzystać, by pracować wygodniej, a nie żeby
    lamersko napisany program zjadał to wszystko, bo ktos nie potrafi
    programować.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 10. Data: 2016-09-12 22:13:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > pamięci/więcej mocy chcę wykorzystać, by pracować wygodniej, a nie żeby
    > lamersko napisany program zjadał to wszystko, bo ktos nie potrafi

    Cóż poradzić. Kiedyś gdy internet był mniej dostępny, kultura była
    wyższa. Teraz kiedy mam szerokopasmowe łączę, to zamiast ciekawych
    treści serwują tony gówna. Z programowanie jest podobnie. Dzisiaj
    aplikacje pisze się tak:

    nuget install feature1
    nuget install feature2

    Pozdrawiam,