  • 111. Data: 2018-08-12 18:54:56
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:pkpno3$mq5$2@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > jak podłączy do tego obwodu dwa fazowe (z różnych faz) to może się okaże,
    > że za ścianą komuś coś pójdzie z dymem i znajdzie się winowajca
    > prądokradziejowy:))))
    >
    > to było żartem - tak na wszelki wypadek, gdyby wątkotwórca chciał wdrożyć
    > w życie

    nie ma u siebie 2 faz- musiałby ukraść z klatki;)

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 112. Data: 2018-08-12 20:03:19
    Temat: Re: OT - Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kris,

    Saturday, August 11, 2018, 9:46:13 PM, you wrote:

    > Daruj Sobie zachowania w stylu moderatora z Elektrody
    > Tu poważna grupa jest

    Za darmo e Elektrody się nie wylatuje.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 113. Data: 2018-08-12 21:21:20
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A sasiedzi maja ?

    Sąsiadka z dołu nie.

    > podlacz na kwadrans, zobacz czy wroci :-)

    Podłączyłem, nie wróciło.

    Na klatce też żadnej informacji o braku ciepłej wody, ale weekend jest, to
    pewnie administracja nie pracuje. Pewnie jutro się okaże.

    Tzn. żeby było precyzyjniej -- woda w kranie z ciepłą jest, ale zimna :)

    > Jesli to pompa ... powinienes chyba zobaczyc jak prad spada w
    > pierwszych sekundach

    Nie spada, od razu jest tyle, ile było. Chyba że spada ale tak szybko, że
    miernik nie jest w stanie pokazać :)

  • 114. Data: 2018-08-12 21:22:58
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Pompa za wymiennikiem? :-)

    Jakaś na pewno gdzieś jest, bo jak kiedyś nie było prądu na całej ulicy to
    kaloryfery też nie grzały (a po włączeniu było słychać, jak woda zaczyna w
    nich szumieć). W sumie nie wiem, czy była wtedy ciepła woda :)

    Ale tak jak mówiłem / pisałem... podłączenie tego ustrojstwa na nowo (na
    pół godziny) nie spowodowało powrotu ciepłej wody.

  • 115. Data: 2018-08-13 09:33:38
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 11.08.2018 o 22:55, Queequeg pisze:

    > Nie... pierwsze piętro, do tego kabel idzie w górę.

    Nie masz jakiegoś znajomego, który by miał szukacz przewodów? Np kogoś
    kto zajmuje się sieciami komputerowymi lub telefonicznymi?
    https://www.google.com/search?q=szukacz+przewod%C3%B
    3w&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b
    coś takiego, tym wykryjesz gdzie konkretna żyła idzie.

  • 116. Data: 2018-08-13 11:21:04
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Szukacz odporny na fazę 400V to inna bajka.

    -----

  • 117. Data: 2018-08-13 11:23:47
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 13.08.2018 o 11:21, ń pisze:
    > Szukacz odporny na fazę 400V to inna bajka.
    >

    > -----

    Ale przecież można szukać przy wyłączonym zasilaniu, tak jak robił to
    wcześniej.

  • 118. Data: 2018-08-13 12:17:29
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A gdy ktoś niespodziewanie podłączy fazę z drugiego końca?

    -----

  • 119. Data: 2018-08-13 17:43:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-11 o 11:50, (c)RaSz pisze:

> [...]
    > elektrycznej. "Fachowiec" zamienił przewody, gdy coś poprawiał w tablicy
    > rozdzielczej. A przedtem sam porobił w tym pomieszczeniu "uziemienia",
    > uzyskując je z dwóch przewodów doprowadzających, czyli bez przewodu
    > "zerującego"...
    >
    > Bardzo był potem skruszony. No a ja miałem trochę szczęścia, że
    > skończyło się na mrowieniu od metalowej obudowy wiertarki, którą tego
    > samego dnia rozbierałem, i pieczołowicie poprawiłem to, że obudowa *nie*
    > była (wcześniej) podpięta do uziemienia. Spory zbieg okoliczności, prawda?

    Miałem w kuchni drewniany żyrandol. Po zmianie na metalowy podłączyłem
    obudowę do żółto-zielonego. Że mrowi zauważyłem po roku czy dłużej przy
    wymianie żarówki, ale pomyślałem - zrobiło się przebicie w żyrandolu
    (inny kupiony razem z tym (idea budowy podobna) był z tego powodu
    reklamowany więc przy braku zastanowienia był to narzucający się wniosek).
    Dopiero jak rok, czy dwa później wymyśliłem, że umyć będzie łatwiej jak
    zdejmę i przy tej okazji zauważyłem, że obudowa jest "uziemiona" to mnie
    olśniło, że przebicie w żyrandolu skutkowało by przecież wywaleniem korków.
    P.G.

  • 120. Data: 2018-08-13 18:19:32
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 13 sierpnia 2018 10:43:35 UTC-5 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    > olśniło, że przebicie w żyrandolu skutkowało by przecież wywaleniem korków.

    Jak kabel do zyrandola jest trzy zylowy a ktos chcial miec dwa obwody aby regulowac
    ilosc swiatla to zazwyczaj ten zolty jest podpinany jako faza.

    A ze jak sie jest zle uziemionym i faza tylko delikatnie laskocze to latwo jest sie
    pomylic i uznac ze to jakies niewielkie przebicie a nie wprost podpiecie pod faze.