  • 101. Data: 2018-08-12 10:10:21
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-12 o 09:57, Queequeg pisze:
    > Póki co mam jeszcze większego mindfucka, bo od wczoraj nie mam ciepłej
    > wody. Teoretycznie nie ma możliwości, żeby to było ze sobą związane, bo
    > woda idzie osobnym pionem w bloku (nie mam bojlera), ale człowiek zaczyna
    > się zastanawiać nad różnymi możliwościami:)
    Pompa za wymiennikiem? :-)

    Robert

  • 102. Data: 2018-08-12 10:10:35
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    JaNus <bez@adresu> wrote:

    > Zapewne dlatego tam lądują, że cała Twoja domena (mailowa) jest u gmaila
    > na cenzurowanym, słyszało się o takich przypadkach. Zapewne
    > zapraco-wy-wali na to uporczywi spamerzy z Twojej "chmurki".

    Jest na cenzurowanym ale raczej bez powodu. Spamerów tu nie ma (tylko ja
    wysyłam pocztę z chmurki a mam tę domenę od 2004 r.), fakt że Message-ID
    na newsy też przez jakiś czas szły z chmurki, a wtedy spamerzy próbują
    używać Message-ID jako adresu nadawcy (wiem bo widziałem w logach zwroty).
    Sama domena ma DKIM i SPF, ale to nie pomogło. Ogólnie dziwne.

    > Dowiem się o koszty wysyłki, wyślę, jeśli zdążę, w poniedziałek, może we
    > wtorek. Jeśli Ci się spieszy, to sprężę się na wcześniejszy termin, i
    > dodam "priorytet"?

    Spokojnie, nie spieszy mi się. Dzięki!

  • 103. Data: 2018-08-12 10:13:27
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No jak - dobral sie ktos od zewnatrz, dokrecil do gniazdka,
    > dobral kable kolorem ?
    > Czy sie kiedys wlamal, wykul rowek, przeciagnal kable, zagipsowal,
    > zamalowal ?
    >
    > To mi wyglada, jakby bylo razem z instalacja zrobione.

    A, w tym sensie. Tak, ewidentnie zrobione razem z instalacją. Może magik,
    który robił tu remont, z kimś się dogadał.

    > No coz, podejrzewam, ze sie wypnie, bo tak samo nie ma jak ustalic
    > dokad kabel biegnie.

    Nie mają nadajników (takich o jakich pisał LordBluzg) ani możliwości, żeby
    wejść do mieszkania sąsiada jeśli wykryją, że kabel idzie do niego?

  • 104. Data: 2018-08-12 10:18:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Aug 2018 08:13:27 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie mają nadajników (takich o jakich pisał LordBluzg) ani możliwości, żeby
    > wejść do mieszkania sąsiada jeśli wykryją, że kabel idzie do niego?

    Moze i maja, ale czy przyniosa ?

    Zreszta - w poniedzialek sie dowiesz :-)

    J.

  • 105. Data: 2018-08-12 10:22:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Aug 2018 07:57:13 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):
> [...]
    > woda idzie osobnym pionem w bloku (nie mam bojlera), ale człowiek zaczyna
    > się zastanawiać nad różnymi możliwościami :)

    A sasiedzi maja ?

    podlacz na kwadrans, zobacz czy wroci :-)

    Jesli to pompa ... powinienes chyba zobaczyc jak prad spada w
    pierwszych sekundach

    J.

  • 106. Data: 2018-08-12 10:55:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-12 o 10:18, J.F. pisze:
    > Moze i maja, ale czy przyniosa ?

    Mają, mają... mogą stwierdzić na którym metrze ktoś oskrobał izolację
    kabla. :-)

    Robert

  • 107. Data: 2018-08-12 11:06:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Aug 2018 08:08:11 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Tak to wygląda, chociaż jest między nimi przejście... ale cholera wie
    > gdzie to się łączy.
    > oznaczenie uziemienia i liczby (od 7 do 1, bo listwa jest do góry nogami),
    > po prawej litera N i też liczby od 7 do 1.

    > Na to wygląda, choć jak mówię, w którymś miejscu instalacji to PE łączy
    > się z N.

    W ktoryms gniazdku :-)

    A od dolu nie ma jakiegos mostka ?

    J.

  • 108. Data: 2018-08-12 12:35:37
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-08-09 o 23:04, Queequeg pisze:
    > chcę mieć jakiś dowód, protokół lub cokolwiek co stwierdzi, że taka
    > awaria była i że tyle-a-tyle prądu zostało pobrane nie przeze mnie.

    Bez związku z powyższym, bo już nie mogę odnaleźć "powiązanego" z moim
    wymysłem posta, wskażę, że gdy już wiadomo, który przewód, to jest
    sposób żeby sprawdzić, czy ktoś się wq***wi zaburzeniami w odbiorze
    prądu z tego lewego przyłącza. Gdziesik miałem takie pudełeczko, leciwy
    przerywacz (zdaje się, że do choinki), co to działał jako migacz.
    Poszukam, moooże znajdę.
    Wpięcie takiego gadżetu mogłoby coś-tam wyjaśnić. Jeśli wisi na tym
    dajmy na to lodówka, to do pary (instrumentów diagnozujących) potrzebny
    byłby stetoskop. Aby nasłuchiwać, czy u sąsiada z góry lodówka swym
    agregatem "pulsuje" w rytm zadany przez taki przerywacz...
    No ale to by chyba była raczej cicha i mała lodówka, absorpcyjna, bo:
    1. Sprężarkowa bierze (gdy "chodzi") raczej więcej niż 360 W
    2. Pracuje ("chodzi") z przerwami, a nie ciągle
    - czyli stetoskop raczej na nic się nie przyda

  • 109. Data: 2018-08-12 13:09:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Aug 2018 12:35:37 +0200, JaNus napisał(a):
    > No ale to by chyba była raczej cicha i mała lodówka, absorpcyjna, bo:
    > 1. Sprężarkowa bierze (gdy "chodzi") raczej więcej niż 360 W

    typowa domowa lodowka ma 100-150W.

    > 2. Pracuje ("chodzi") z przerwami, a nie ciągle
    > - czyli stetoskop raczej na nic się nie przyda

    Jak wylaczysz na dluzszy czas, to potem powinna uruchamiac agregat
    przy kazdym wlaczeniu pradu.
    I jak szybko wylaczysz, to nie zdazy sie schlodzic tak, aby termostat
    nie wlaczyl ich drugi raz.

    Ale lodowka przy wlaczeniu duzy prad bierze, raczej wiecej niz 1.6A

    J.

  • 110. Data: 2018-08-12 18:37:20
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jeżeli znajdziesz obwód, który "podkrada" Ci prąd to możesz po prostu

    jak podłączy do tego obwodu dwa fazowe (z różnych faz) to może się
    okaże, że za ścianą komuś coś pójdzie z dymem i znajdzie się winowajca
    prądokradziejowy:))))

    to było żartem - tak na wszelki wypadek, gdyby wątkotwórca chciał
    wdrożyć w życie