  • 31. Data: 2018-08-10 07:47:23
    Temat: Re: Jak znaleźć upływ prądu w ścianie?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-10 o 07:35, J.F. pisze:
    > Dzwonisz, zglaszasz, moze przyjda. To w koncu ich licznik zle liczy
    > :-) Ale pewnie stwierdza, ze instaalacja w mieszkaniu juz ich nie
    > interesuje.

    Na 100% tak będzie. Skoro wiadomo, że licznik staje po odłączeniu to
    niemal pewne, że jest odbiornik gdzieś włączony a licznik sprawny.

    Robert

  • 32. Data: 2018-08-10 07:50:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-10 o 07:35, J.F. pisze:
    > A ten bialy to idzie w znane ci miejsce ?
    Pewnie to jego do routera.

    Robert

  • 33. Data: 2018-08-10 08:31:18
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-09 o 23:05, Queequeg pisze:

    > Metoda dobra (i pomysłowa!), ale nadal inwazyjna, już po rozpięciu
    > obwodów w puszkach... czyli jakby kolejny etap.

    Niestety dalsze szukanie wymaga rozłączenia obwodów. Nawet jak byś
    chciał użyć kleszczy Dietza to musisz wyciągnąć z puszek poszczególne
    przewodu, aby je objąć kleszczami.

    Jedną z dobrych metod jest zrobienie detektora jaki zaproponował kolega
    "kilokitu". Wystarczy cewka wyciągnięta z jakiegoś przekaźnika, scalak
    np. LM386 lub TDA2822 lub gotowy KIT małego wzmacniacza słuchawkowego.
    Zbliżając taką cewkę do obciążonego przewodu będzie słychać wyraźne
    buczenie.

  • 34. Data: 2018-08-10 09:19:34
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 10.08.2018 o 08:31, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > np. LM386 lub TDA2822 lub gotowy KIT małego wzmacniacza słuchawkowego.
    > Zbliżając taką cewkę do obciążonego przewodu będzie słychać wyraźne

    Czy mieszkasz na parterze? Może do piwnicy jest pociągnięty kabel? Mój
    sąsiad sobie pociągnął i ma tam 3 zamrażarki.

  • 35. Data: 2018-08-10 10:22:58
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > Ile pieniedzy zapłaciłeś przez rok za te lewe 300W? Tak sumarycznie?

    Ciężko powiedzieć. Mieszkam rok i co miesiąc płacę zaliczkę na media.
    Rozliczenia prądu miały być co pół roku. Było do tej pory jedno, wyszła
    niedopłata (600zł za pół roku), stwierdziłem że to możliwe (klima,
    komputery) i zapłaciłem oraz zwiększyliśmy zaliczkę o 100zł/mc.

    > p.s. ile lat jeszcze planujesz tam mieszkać?

    Mam umowę na kolejny rok, raczej nie planuję dłużej.

  • 36. Data: 2018-08-10 13:13:01
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 9 sierpnia 2018 19:37:54 użytkownik Queequeg napisał:

    > Problem polega na tym, że nawet jeśli światło jest zgaszone a wszystko od
    > tych gniazd jest poodłączane, to i tak włączenie tego bezpiecznika
    > powoduje wzrost zużycia prądu o 362W.

    Ładnych kilka lat temu zetknąłem się z podobną sytuacją. Wykorzystując do tego celu
    licznik energii,
    sporadycznie dokonywałem pomiarów zużycia energii elektr. różnych urządzeń: lodówka -
    kilkudniowy wyjazd
    i wystarczyło odjąć wskazania, komputer lub telewizor - mierzyłem stoperem czas
    pełnego obrotu tarczy licznika.
    Zawsze upewniałem się, że wyłączenie wszystkich odbiorników powoduje zatrzymanie
    tarczy. W pewnym momencie zakład energet.
    wymienił licznik. Po paru miesiącach postanowiłem sprawdzić, jaką moc pobiera nowy
    komputer i wtedy zauważyłem,
    że tarcza nie zatrzymuje się. Nie pamiętam dokładnie, na ile byłem naciągany - chyba
    jednak trochę mniej niż 362W.
    Przyjechali eksperci z zakł. energet. i z wielkim zdziwieniem stwierdzili, że licznik
    był niewłaściwie podłączony
    - zamienione zero z fazą. Trudno było im przyjąć do wiadomości, że ich kolega
    popełnił tak oczywisty błąd - dwa razy pytali się mnie,
    czy w tablicy na klatce schodowej przypadkiem nie zamieniłem przewodów...

  • 37. Data: 2018-08-10 13:57:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.08.2018 o 19:37, Queequeg pisze:
    > Problem polega na tym, że nawet jeśli światło jest zgaszone a wszystko od
    > tych gniazd jest poodłączane, to i tak włączenie tego bezpiecznika
    > powoduje wzrost zużycia prądu o 362W.
    A jakby tak założyć mostek prostowniczy i puścić na podejrzany przewód
    prąd wyprostowany? Jak obciążenie będzie indukcyjne, albo z
    transformatorem, to od razu wyjdzie. Jak jest upływ gdzieś przez brak
    izolacji do murów, to prąd stały z powodu elektrolizy będzie zmieniał
    swoją wartość, a może nawet ujawni się miejsce.
    Jacek

  • 38. Data: 2018-08-10 14:01:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 10 Aug 2018 04:13:01 -0700 (PDT), TurboPascal
    <t...@g...com> wrote:
    > domości, że ich kolega popełnił tak oczywisty bład

    Szkoda, że nie podlaczyl tak by licznik kręcił się wstecz :)

    --
    Marek

  • 39. Data: 2018-08-10 15:20:02
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 9 sierpnia 2018 23:52:15 użytkownik Marek napisał:

    > Mógł w przeszłości być jakiś podział pierwotnego większego mieszkania na mniejsze
    lokale.
    > Mogło zostać tak, że fragment instalacji nie został prawidłowo rozdzielony i np.
    jedno gniazdko jest teraz u sąsiada...

    Jest to prawdopodobna hipoteza. Mój znajomy ma mieszkanie w bloku z wczesnych lat
    50-tych.
    Odkąd lokatorzy zaczęli sobie zakładać liczniki na wodę, znajomy płacił coraz większy
    ryczałt.
    Zlecił założenie wodomierza i ze zdziwieniem stwierdził, że wiatraczek czasem kręci
    się,
    pomimo że wszystkie krany są zakręcone. Zaczął więc zamykać na stałe główny zawór.
    Po kilku dniach przybiegli z administracji i co się okazało? W łazience był pion z
    jednym tylko odejściem
    (tam założono wodomierz), do którego podłączono w jakimś mało widocznym miejscu także
    przylegającą łazienkę
    z sąsiedniej klatki schodowej i wodomierz opomiarowywał od razu obydwa mieszkania.
    Tak budowano za Bieruta - jeden pion na dwie klatki schodowe...

  • 40. Data: 2018-08-10 15:34:11
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-08-09 o 23:52, Marek pisze:
> [...]
    > na mniejsze lokale. Mogło zostać tak, że fragment instalacji nie
    > został prawidłowo rozdzielony i np. jedno gniazdko jest teraz u

    I to jest chyba najbardziej prawidłowa diagnoza.
    A co do cęgów pomiarowych, to mogę Ci Queequeg wysłać takie w koszcie
    wysyłki. Same cęgi, podłącza się do nich miernik, acz nawet nie wiem jak
    (pewnie mierzy się napięcie?)

    inna sprawa: policz ile dokładasz, i może jednak te puszki rozdzielające
    rozsupłać, i dać tam porządne wyposażenie "puszkowe"? Wszak to i pożar
    mogą takie kłębowiska wywołać!