  • 11. Data: 2015-10-01 12:55:38
    Temat: Re: Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
    Od: cezar <c...@t...invalid>

    > Dalej ustawienie pradu trzeba zrobic dosc szybko.
    > A tu naciskasz przycisk a prad sie nie zmienia.

    ok, rozumiem. U mnie takie cos nie występuje. Moze dlatego że moja to
    właściwie jakaś "markowa":
    https://www.lacrossetechnology.com/power.php

  • 12. Data: 2015-10-01 13:53:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gajdemski" napisał w wiadomości grup

    >Ja bym dodał trzecią. Ładowarki te znane są z awaryjności. Skutki
    >awarii
    >mogą być groźne. Otóż problem z nimi polega na tym, że potrafią nie
    >przerywać ładowania baterii. W skrajnych przypadkach dochodzi do
    >stopienia obudowy, zachodzi więc ryzyko pożaru

    >Proszę tylko nie pisać, że ,,mam wiele lat i działa''. Też znam sporo
    >egzemplarzy działających bezawaryjnie. Jest to jednak znany problem z
    >ładowarkami Techno-Line/La Crosse, który był przed producenta
> [...]

    252188-LaCrosse-BC-9009-BC-900-The-Melt-Downs-Contin
    ue

    watkow duzo, a zdjec malo. Interesujace.
    Czesto byly, ale znikly ... tez interesujace.

    Fakt, ze BC700
    -ma dosc wysoka temperature pracy - i wlasna i ogniw.
    -rozladowuje, laduje, sporym pradem ... a elementow na ktorych moglaby
    tracic energie nie widac.
    -ma jakeis termistory zabezpieczajace ... ale czy dzialaja ?

    J.

  • 13. Data: 2015-10-01 14:02:47
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-10-01 o 12:34, J.F. pisze:

    > Ale wiesz - naciskasz i nie dziala.
    > I teraz nie wiesz - wciskac mocniej, czy trzymac dluzej.
    > Wciskasz mocniej i w koncu zaskakuje, ale kiedys moze peknac zamiast
    > zaskoczyc :-)
    >
    > Dalej ustawienie pradu trzeba zrobic dosc szybko.
    > A tu naciskasz przycisk a prad sie nie zmienia.

    Ja po doświadczeniach z BC900 spróbowałem C9000 - zupełnie inna klasa
    urządzenia. Fakt, kosztuje też więcej, ale teraz bym się na pewno nie
    zamienił. Dla każdego włożonego ogniwa po prostu ustawiasz co i jak, a
    klawisze po prostu działają. Jak nic nie zrobisz to pojedzie z
    ładowaniem na defaulcie - nie pamiętam ile. Dla starych znajomych
    sprawdziłem. 1A.
    Minus taki, że po rozładowaniu nie przechodzi z automatu do ładowania,
    ale też nie można powiedzieć że to minus. Widać ile tam jeszcze było.

    Pozdrawiam

    DD

  • 14. Data: 2015-10-01 22:35:37
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Thu, 1 Oct 2015 14:02:47 +0200, Dariusz Dorochowicz pisze:
    > Ja po doświadczeniach z BC900 spróbowałem C9000 - zupełnie inna klasa
    > urządzenia. Fakt, kosztuje też więcej, ale teraz bym się na pewno nie
    > zamienił.

    Popieram, też poszedłem tą drogą.

> [...]
    > Minus taki, że po rozładowaniu nie przechodzi z automatu do ładowania,
    > ale też nie można powiedzieć że to minus. Widać ile tam jeszcze było.

    Ma jeszcze jeden minus. Często nie potrafi rozpocząć ładowania bardzo
    wyczerpanych bądź nieco zużytych ogniw. Trzeba posiłkować się inną
    ładowarką bądź ,,pożyczać'' prąd.

    k.
    PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

  • 15. Data: 2015-10-01 23:23:25
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-10-01 o 09:28, yabba pisze:

    > Kolega modelarz pokazywał mi ładowarkę modelarską. Full wypas łącznie z
    > wykresami na komputerze i odzyskiwaniem energii w trakcie rozładowywania
    > ogniw. Musiałbyś dopisać jedno zero do swojego budżetu.
    Imax b6 lub kolejna jej generacja ma nawet soft na płycie.
    Swoją drogą bardzo fajna ładowarka.
    Kupiłem tą z Lidla, ładna. W środku dość porządna, nie powiem.
    Ale, aku li_xx nie ładuje poprawnie, rozładowanie małym prądem, zawsze,
    nie można ustawić kiedy chce rozładowywać.
    Dzisiaj to gdybym miał kupić to dwie opcje:
    BC-700 lub 900.
    Imax b6 - za 60-100pln masz pełną uniwersalność. Upierdliwe jest to że
    nie ma gotowych w niej wbudowanych koszyków na akumulatory.
    I ładowarka dla "kumatych", nie taka znowu bezobsługowa. Ale duże
    możliwości, rozładowania, weryfikacji pojemności, ładuje niemal każdy
    aku, nawet ołowiowe.

  • 16. Data: 2015-10-02 08:43:04
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-10-01 o 22:35, Krzysztof Gajdemski pisze:

    > Ma jeszcze jeden minus. Często nie potrafi rozpocząć ładowania bardzo
    > wyczerpanych bądź nieco zużytych ogniw. Trzeba posiłkować się inną
    > ładowarką bądź ,,pożyczać'' prąd.

    Ale ten problem to te mniejsze też mają.

    Pozdrawiam

    DD

  • 17. Data: 2015-10-02 09:44:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gajdemski" <s...@r...org.pl> napisał w wiadomości

    > Popieram, też poszedłem tą drogą.

    Jestem na etapie BC700. Przekonajcie mnie do C9000.
    Rzuciłem okiem na opis:
    http://www.hurt.com.pl/profesjonalna-ladowarka-mh-c9
    000,p4711.html

    Co w niej jest takiego, że to inna klasa urządzenia bo chyba nie "Procesor
    siódmej generacji o dokładności 0,001V" ani "możliwość zaprogramowania
    ładowarki na 10000 sposobów" ?
    P.G.

  • 18. Data: 2015-10-02 10:09:18
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:mulcf7$guo$1@srv.chmurka.net...

> [...]
    >
    > Co w niej jest takiego, że to inna klasa urządzenia bo chyba nie "Procesor
    > siódmej generacji o dokładności 0,001V" ani "możliwość zaprogramowania

    I jeszcze jest everActive NC-3000, wyglądająca bardzo podobnie do C9000.

    Reklamowana tym, że posiada między innymi następujące właściwości:
    "- zaawansowany projekt ładowarki minimalizuje efekt nagrzewania
    akumulatorów podczas pracy - dodatkowo aż 6 czujników termicznych czuwa nad
    bezpieczeństwem całego procesu,
    - ładowarka potrafi wykryć i naładować akumulatory skrajnie rozładowane -
    nawet takie o napięciu biegunowym 0.01V - to rzadkość wśród ładowarek
    profesjonalnych,
    - aż 5 trybów pracy, w tym unikalny test rezystancji wewnętrznej
    akumulatora - w kilka sekund można przewidzieć czy zainstalowane akumulatory
    będą się nadawać np. do lamp błyskowych czy innych wymagających urządzeń, co
    więcej ładowarka, w przeciwieństwie do droższej MH-C9000, nie blokuje
    ładowania akumulatorów o wysokiej rezystancji wewnętrznej - oznacza to że
    może naładować nawet mocno zużyte akumulatory, które inne ładowarki uznają
    za uszkodzone!,"

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2015-10-02 12:16:06
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Fri, 2 Oct 2015 09:44:01 +0200, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > Co w niej jest takiego, że to inna klasa urządzenia bo chyba nie "Procesor
    > siódmej generacji o dokładności 0,001V" ani "możliwość zaprogramowania

    Przeczytaj wypowiedzi w wątku, jest tam sporo szczegółów. Ogólnie:
    - solidniejsza,
    - bardziej niezawodna,
    - lepsza zabezpieczenia,
    - wygodniejsza obsługa,
    - ponoć lepszy serwis (na szczęście nie było mi dane sprawdzić).

    Z wad:
    - droższa,
    - może sprawiać problemy przy zużytych akumulatorkach.

  • 20. Data: 2015-10-02 12:19:38
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Fri, 2 Oct 2015 08:43:04 +0200, Dariusz Dorochowicz pisze:
    > Ale ten problem to te mniejsze też mają.

    Akurat mam bezpośrednie porównanie z BC-900. C9000 pokazuje High, ale
    akumulatorek często da się ,,odpalić'' w BC. Resztę ładowania można już
    przeprowadzić w C9000.