  • 71. Data: 2015-10-16 17:08:56
    Temat: Re: Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "J.F."
    > Ja mam pewne watpliwosci, czy przy 80mA mozna wykryc koniec ladowania.
    > A 200mA to jednak prad 4h - nie powinno byc problemow.
    > (I nie ma w praktyce)

    Tam nie płynie wtedy 80mA tylko leci cały czas prostokąt, który odpowiada w
    piku impulsowi kilku Amperów.
    Przy zmianie prądu zmienia się tylko współczynnik wypełnienia przebiegu
    ładującego i zmienia się średnia wartość prądu ładowania. Szpila ładująca
    generuje zawsze taki sam prąd czyli skok między 0 a 1 taką samą wysokość -
    więc wykrycie końca ładowania dV przy różnych prądach przebiega teoretycznie
    tak samo. Bo albo płynie 0A albo te np. 4A tylko regulacji podlega czas
    przez jaki to 4A płynie.

  • 72. Data: 2015-10-16 22:48:20
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "yabba"

> [...]
    > poście
    > postulowałem, aby sprzęty (takie, czy inne) były wykonywane, prócz wersji
    > "normalnej" - jeszcze i w systemie "wspomagania smartfonowego", w którym
    > słuchawka byłaby *jedynym* terminalem do komunikacji urządzenia z
    > użytkownikiem.
    > I słuchawka w pełni by zastępować miała wszystko, co tylko byłaby w
    > stanie:
    > klawiaturę, wyświetlacz, a nade wszystko - "inteligencję" urządzenia.
    > Które,
    > dzięki temu - byłoby zauważalnie tańsze, niż te z owymi składnikami

    Jeśli urządzenie "bezpanelowe" byłoby tylko wersją normalnego sprzętu, to
    mogłoby tak być dla fanów technologicznych.
    Ja widzę pewne problemy, ponieważ każdy, kto chciałby skorzystać z
    przykładowego piekarnika musiałby mieć:
    - smartfon z odpowiednim systemem i parametrami
    - ściągniętą odpowiednią aplikację
    - wykonać "parowanie" smartfona z tym urządzeniem
    - umieć to wszystko obsłużyć.
    ---
    Ale co to za problemy ? Taki uniwersalny pilot ma generalnie sens. Tylko mz
    to nie znaczy, że te wszystkie panele znikną z urządzeń. Bo to grosze
    kosztuje w urządzeniu a zainteresowanie urządzeniami sterowanymi wyłącznie
    zdalnie jest mizerne. Niekiedy nawet nie ma sensu, ale akurat piekarnik dość
    sensowny jest. Można zaprogramować przygotowanym przepisem :-)