  • 61. Data: 2015-10-13 00:08:10
    Temat: Re: Jaką kupić ładowarkę do AA(+A
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości
    news:mus4c7$n69$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > internetowym sklepie spozywczym?
    > ---
    > Ja bym chciał taką lodówkę gdybym mógł wpisać co trzeba dokupić i
    > przekazać to do dowolnego innego systemu, ale pewnie jest to jakoś
    > skrzywione. No i to nie musi być lodówka, może być terminal w kuchni.

    > Na pewno się da i na pewno znajdą się gadżeciarze, którzy za to słono
    > zapłacą i będą udowadniać, że jest to niezbędna funkcja.
    > ---
    > Rozumiem, że do pilota nie trzeba innego pilota, ale prawie każde
    > urządzenie, które coś robi powinno być dostępne sieciowo.

    Twoje marzenia już się spełniają! Wczoraj widziałem w TV kawałek reklamy
    jakiejś kuchenki elektrycznej czy też piekarnika (nazwy nie zapamiętałem) i
    z tego co zrozumiałem, to ma ona możliwość sterowania ze smartfona.
    Aplikacja pokazuje Ci czas działania, nastawioną temperaturę, możesz zdalnie
    wyłączyć grzałki lub coś tam poustawiać. Nie jestem pewien tylko czy ma ona
    interfejs sieciowy (Ethernet lub Wi-Fi) czy łączy się tylko lokalnie prze
    Blutooth.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 62. Data: 2015-10-13 11:51:22
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    13 października 2015 00:08 Użytkownik "yabba" napisał w
    news:561c2e88$0$670$65785112@news.neostrada.pl ...
    :
    : Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości
    : news:mus4c7$n69$1@mx1.internetia.pl...
    : >
    : >
    : > (...)
    : >
    : > Rozumiem, że do pilota nie trzeba innego pilota, ale prawie każde
    : > urządzenie, które coś robi powinno być dostępne sieciowo.
    :
    :
    : (...)
[...]

    To, że "ma" to i owo, cieszy, ale tak sobie myślę, że jeśli smartfon jest dla
    owego sprzętu - uzupełnieniem opcjonalnym, to robi się to bajerem dla bajeru.
    Może i wygodne, ale wszak nie-niezbędne, prawda? Ja natomiast w którymś poście
    postulowałem, aby sprzęty (takie, czy inne) były wykonywane, prócz wersji
    "normalnej" - jeszcze i w systemie "wspomagania smartfonowego", w którym
    słuchawka byłaby *jedynym* terminalem do komunikacji urządzenia z użytkownikiem.
    I słuchawka w pełni by zastępować miała wszystko, co tylko byłaby w stanie:
    klawiaturę, wyświetlacz, a nade wszystko - "inteligencję" urządzenia. Które,
    dzięki temu - byłoby zauważalnie tańsze, niż te z owymi składnikami wbudowanymi
    w standardzie...

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 63. Data: 2015-10-14 19:15:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "yabba"

> [...]

    interfejs sieciowy (Ethernet lub Wi-Fi) czy łączy się tylko lokalnie prze
    Spoko, wiem, że to się urzeczywistnia.

  • 64. Data: 2015-10-14 20:38:31
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    9 października 2015 23:28 Użytkownik "Jawi" napisał w
    news:5618316f$0$8384$65785112@news.neostrada.pl ...
    :
    : > (...)
    : >
    : Nie ma tam "koszyka" na baterie.
    : (...)
    : Taki koszyk do AAA i AA trzeba sobie zmontować samemu
    : lub może są gotowe? Nie wiem.
    :

    Tak "w ogóle" to bywają, ale zazwyczaj nie są uwidaczniane w ofertach firm,
    pomimo że mają je na składzie. Googlałem deczko, i nie znalazłem. A przecież
    byłoby dla użytkownika arcywygodną rzeczą kupić raz taki "stelaż", zestaw
    koszyczków dobranych do używanych przez niego ogniw, a resztę ładowarki --
    osobno. I gdy zechce ją zastąpić nowszą, z nowymi funkcjami, to już by nie
    dopłacał za ów stelaż, no bo po co mu drugi?

    A jeśli ktoś chciałby zestaw koszyczków zmajstrować "ze szprychy rowerowej, i
    puszki po konserwach" (wzorem Mac Gayver'a, czy Adama Słodowego), to są w
    sprzedaży koszyczki do zasilenia takich, czy innych urządzeń. I one nie mają
    indywidualnych wyprowadzeń dla poszczególnych ogniw, a jedynie "początek, i
    koniec" ich szeregu... Czyli aby je dostosować, trzeba by usunąć blaszki, i
    przykleić nowe, jednostkowe...

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

  • 65. Data: 2015-10-15 10:22:30
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik " (c)RaSz" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Które,
    > dzięki temu - byłoby zauważalnie tańsze, niż te z owymi składnikami

    Jeśli urządzenie "bezpanelowe" byłoby tylko wersją normalnego sprzętu, to
    mogłoby tak być dla fanów technologicznych.
    Ja widzę pewne problemy, ponieważ każdy, kto chciałby skorzystać z
    przykładowego piekarnika musiałby mieć:
    - smartfon z odpowiednim systemem i parametrami
    - ściągniętą odpowiednią aplikację
    - wykonać "parowanie" smartfona z tym urządzeniem
    - umieć to wszystko obsłużyć.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 66. Data: 2015-10-15 10:58:07
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik yabba napisał:
> [...]
    > - smartfon z odpowiednim systemem i parametrami
    > - ściągniętą odpowiednią aplikację
    > - wykonać "parowanie" smartfona z tym urządzeniem

    Kiedyś nie było u mnie na osiedlu prądu. Sąsiadka przyszła pożyczyć
    zapałki, bo mają co prawda kuchenkę gazową ale zapalarkę na prąd.

    Nie jestem zwolennikiem pierdołów tylko po to, żeby szpanersko
    wyglądały. To musi mieć sens, bo zwykle kończy się większą awaryjnością
    a same naprawy wymagają drogiego, specjalistycznego oprogramowania.
    Ogólnie - służą wyciąganiu kasy.
    W jakimś modelu Audi nie da się samodzielnie wymienić piór wycieraczek,
    ponieważ wysuną się dopiero po uaktywnieniu opcji serwisowej. Łoł!
    Genialne (genitalne) skomplikowanie najprostszej czynności.
    Potem jeszcze tylko kreatywne oprogramowanie, oszukujące analizator
    spalin i gotowe.

    Dowcipy:

    Była reklama (tylko nie pamiętam czego) z facetem i jego żoną. Ona czyta
    normalną gazetę. On z wyższością pokazuje jej teksty na tablecie. Parę
    sytuacji gdy ona robi coś tradycyjnie a on za każdym razem - tablet i
    spojrzenie pełne wyższości. W końcu facet siedzi na kibelku, zauważył
    brak papieru toaletowego. Krzyczy "Emma!" na to ona wsuwa pod drzwiami
    jego tablet ze zdjęciem rolki papieru.

    albo

    Mueller pyta Stirlitza:
    - Powiedzcie Stirlitz co jest lepsze: radio czy gazeta?
    - Gazeta, w radio nie da się zawinąć śledzia.

  • 67. Data: 2015-10-15 14:10:04
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    15 października 2015 10:22 Użytkownik "yabba" napisał w
    news:561f623a$0$8387$65785112@news.neostrada.pl ...
    :
    : (...)
    : >
    :
[...]

    No cóż, to przecież zrozumiałe samo przez się. Lecz owe warunki spełniać będzie
    coraz większy odsetek użytkowników: jeśli ktoś nie umie dziś obsługiwać
    komputera, to można by go w zasadzie nazwać analfabetą!

    No i w coraz to większej ilości urządzeń producenci będą umieszczać wciąż
    rosnącą ilość "inteligentnych składników". A co do tego, że użytkownik będzie
    musiał "umieć to wszystko obsłużyć" - to zauważ, iż w przepadku mnogich funkcji
    sterujących, oferowanych przez mądralińskie urządzenia - ich przejęcie na duży
    wyświetlacz, oraz "większą dozę mądrości", zawartą w smartfonie - raczej ułatwi
    poruszanie się wśród oferowanych opcji - niż utrudni. No oczywiście to już
    zależy od tego, jak się spiszą programiści. Wszak bywa, że w sofcie panuje
    zamęt, czasem... zamierzony, co sygnalizuje kol. Maciek
    w poście z 15 października 2015 10:58

    Ale program obsługujący (ów przykładowy piekarnik) dysponując możliwościami
    smartfona - będzie wyposażony w rozbudowany system podpowiedzi, jakiś obszerny
    "help", i gdy użytkownik nie będzie w stanie znaleźć potrzebnej mu funkcji, to
    skorzysta z owej pomocy, co na małym panelu (wbudowanym w ów piekarnik) nie
    byłoby wykonalne. Przybędzie też możliwość tworzenia jakichś makropoleceń,
    własnych przepisów, oraz aktualizacji oprogramowania. To ostatnie może być
    istotne, gdyż często w najnowszych modelach są błędy, które wychwytują dopiero
    użytkownicy...

  • 68. Data: 2015-10-15 15:03:42
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > własnych przepisów, oraz aktualizacji oprogramowania. To ostatnie może być
    > istotne, gdyż często w najnowszych modelach są błędy, które wychwytują

    Jak kolega Marek zauważył, większość udogodnień jest robiona na siłę, albo
    dla bajeru, albo żeby przywiązac klienta do fabrycznego serwisu. W
    przykładowym piekarniku ja wolę mieć pokrętło od nastawionej temperatury,
    pokrętło wyboru rodzaju włączonej grzałki/termoobiegu i ewentualnie pokrętło
    od czasu pieczenia. Przerażałaby mnie konieczność wchodzenia w różne menu,
    żeby coś tam ustawić.
    Teraz mam płytę grzewczą sterowaną przyciskami: wybór pola oraz "+"/"-".
    Wolałbym mieć wygodne 4 oddzielne pokrętła do każdego pola grzewczego. Wiem,
    że producentowi to się nie opłaci, bo więcej mechaniki, bo trzeba robić
    otwory i je uszczelniać.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 69. Data: 2015-10-15 16:57:20
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    15 października 2015 10:58 Użytkownik "Maciek"
    napisał w news:561f6aa3$0$8387$65785112@news.neostrada.pl ...
    :
    : > (...)
    : To musi mieć sens, bo zwykle kończy się większą awaryjnością
    : a same naprawy wymagają drogiego, specjalistycznego oprogramowania.
    : Ogólnie - służą wyciąganiu kasy.
    :

    A tu masz rację! Bardzo wyraźnie widać to na przykładzie samochodów: dawniej
    niemal 90% napraw mógł wykonać uzdolniony użytkownik, a dziś bez
    specjalizowanego komputera, i firmowego oprogramowania danej marki, które
    diagnozuje, i (czasem) nawet reperuje - ani rusz. Bywa, że jakichś mniejszych
    warsztatów na takie urządzenie, czy soft - po prostu nie stać!

    Jedna prawda jest taka, że firmy imają się brudnych sztuczek, aby jak najwięcej
    kasy wyrwać z kieszeni użytkownika. Lecz prawda druga, to gdy panuje zdrowa
    konkurencja, to jest w niej miejsce dla firm, które postanowią wprowadzić
    odmienne podejście handlowe. I dla serwisowania swych urządzeń nie będą stwarzać
    sztucznych barier, w postaci zawyżonych cen: czy to aparatury diagnostycznej,
    niezbędnego softu, tudzież części zamiennych.

    :
    : W jakimś modelu Audi nie da się samodzielnie wymienić piór wycieraczek,
    : ponieważ wysuną się dopiero po uaktywnieniu opcji serwisowej. Łoł!
    :

    Tyż prawda. Dotyczy to czasem wielu innych części, które dotąd użytkownik
    serwisował sobie sam. A dziś firmy zmuszają do korzystania z serwisu
    (oczywiście: autoryzowanego!), tłumacząc, że "niewłaściwe zamocowanie"
    (trzymajmy się przykładu) owych wycieraczek - zagraża zdrowiu i życiu jadących
    pojazdem, tudzież innych użytkowników jezdni... No ale gdy te absurdy w końcu
    wq***ą ludzi, to założą pozew zbiorowy, i koncern beknie na jakieś miliardy.

    Tym niemniej "ogólny kierunek" będzie zmierzał tam, gdzie wolą go widzieć firmy,
    ale niektóre, można mieć nadzieję - pójdą "wbrew", z korzyścią dla odbiorcy.

    :
    : (...)
[...]

    Ja tam słyszałem tylko jedno "m": Ema! - i zastanawiałem się,
    co to ma znaczyć...

  • 70. Data: 2015-10-15 20:24:28
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik (c)RaSz napisał:

    > : (...)
    > : Była reklama (tylko nie pamiętam czego)
    > :
    >
    > Papieru toaletowego.

    No popatrz - zbyt dobra reklama zostaje zapamiętana dla samej siebie i
    nie powoduje zapamiętania produktu. Przynajmniej u mnie.

> [...]
    > : jego tablet ze zdjęciem rolki papieru.
    > :
    >

    > Ja tam słyszałem tylko jedno "m": Ema! - i zastanawiałem się,

    Może i jedno "m". Nie upieram się. Ja odbierałem to jako jej imię i tak
    zapamiętałem.