  • 21. Data: 2017-11-29 22:38:03
    Temat: Re: Jaka nagrywarka DVD? - cz. 2
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-29 o 19:13, pueblo pisze:

    > Ale pamiętam też że nagrywarka też miała znaczenie. Miałem całkiem
    > dobrego Teaca który palił i czytał wszystko i co najważniejsze jego
    > wypalanki nie sprawiały problemu w innych sprzętach, a płytki z tańszych
    > napędów czasami tak.

    Owszem, nagrywarka ma znaczenie ale kłopot w tym, że gdy porównujesz
    benchmarki wszelkich maści nagrywarek to ta dobra to np. taka, która
    najczęściej się sprzedaje. I to nie żart! Trafiłem na takie bzdury na
    benchmarkowym portalu czy w artykule w piśmie komputerowym. Nigdzie nie
    trafiłem na rzetelne testy funkcjonalności / jakości wypalania. W
    konsekwencji nie sposób dowiedzieć się co szwankuje gdy nagrywana płyta
    nie jest czytana na innym sprzęcie, a w szczególności gdy na tym innym
    konkretnym sprzęcie mi zależy. Taka była geneza mojego wątku.

    Dlatego cieszę się, że udało się za pośrednictwem programu wydłubującego
    info z dysków uzyskać sukces. Byłem przekonany, że to moja nagrywarka
    jest do bani :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 22. Data: 2017-11-30 09:25:03
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Nie, chodzi mi o koszt nośnika.
    Pendrajwów po 50 gr/szt. jeszcze nie widziałem, a prezentów urzędom / sądom / policji
    robić nie zamierzam.

    -----

  • 23. Data: 2017-11-30 11:59:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-11-29 o 18:40, Animka pisze:
    > Gdybym miała nowy laser to może bym się zaparła,

    Lepiej nie zgłębiaj tego tematu a sprzęt będzie Ci wdzięczny :-)

  • 24. Data: 2017-11-30 12:02:00
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-11-29 o 16:11, ń pisze:
    > Wolisz np. dołączyć do akt sprawy pendrajwa?

    O widzisz przypomniało mi się że przy defraudowaniu środków unijnych
    ;-) w specyfikacji produktów marketingowych umieszczono wersję
    elektroniczną publikacji czyli pdfa nagranego na płytę

    Takie zastosowanie :-)

  • 25. Data: 2017-11-30 12:03:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-11-29 o 18:44, Animka pisze:
    > Nawet prawie nowy magnetowid mam zepsuty. Pewnie robotnik warchoł przy
    > remoncie wyczaił, szperał wszędzie i wsadził tam łapę. Kaseta sie
    > zatrzymuje, wyskakuje, bo o cos zaczepia się taśma. Już pare dobrych
    > kaset zmarnowałam przez to.

    kup sobie drugi na allegro za grosze :-)

  • 26. Data: 2017-11-30 12:08:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-11-29 o 22:27, Marek S pisze:
    > Dodam tylko, że dysk twardy do niczego nie podłączony, zamknięty w
    > szufladzie biurka stracił swoją zawartość gdy piorun strzelił w dom
    > sąsiada oddalony 50m od mojego.

    I miałeś jedną kopię tego dysku?
    Ciekawa historia. Co jeszcze padło? Musiało być tego więcej

    Jaką masz gwarancję że te płyty kiedyś przeczytasz?

  • 27. Data: 2017-11-30 13:31:51
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-30 o 12:08, z pisze:

    > I miałeś jedną kopię tego dysku?
    > Ciekawa historia. Co jeszcze padło? Musiało być tego więcej

    Pełno rzeczy padło. W 2 komputerach karty sieciowe poleciały. Pewnie
    dlatego, że przewody z TV kablowej po budynku lecą. Dekodery TV też
    padły. Urządzenie backupujące również. Same komputery przetrwały.

    Kopie miałem 3 w sumie: dysk komputera, urządzenie backupujące oraz
    płyty BR.

    > Jaką masz gwarancję że te płyty kiedyś przeczytasz?

    Taką samą jak dla każdego innego nośnika - czyli żadną. A zyskuję
    gwarancję, że zapis przetrwa przepięcia, zalania i wyładowania
    atmosferyczne w pobliżu.

    Ale nie odpowiedziałeś na pytanie moje odnośnie tego jaką alternatywę
    proponujesz? Powiedzmy, że ilość danych na poziomie 1TB.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2017-11-30 14:57:49
    Od: "jedrek" <wonzespamem@won>

    "Marek S"
    > Dodam tylko, że dysk twardy do niczego nie podłączony, zamknięty w
    > szufladzie biurka stracił swoją zawartość gdy piorun strzelił w dom
    > sąsiada oddalony 50m od mojego.

    Jak rozumiem był to dysk SSD a nie tradycyjny magnetyczny talerzowiec?

  • 29. Data: 2017-11-30 15:56:55
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-11-30 o 13:31, Marek S pisze:

    > Ale nie odpowiedziałeś na pytanie moje odnośnie tego jaką alternatywę
    > proponujesz? Powiedzmy, że ilość danych na poziomie 1TB.

    HDD w grubym metalowym sejfie? :-)

    Jeśli już bierzemy pod uwagę takie przypadki to faktycznie HDD w innej
    lokalizacji. Dzięki za przestrogę zapamiętam sobie :-)

  • 30. Data: 2017-11-30 17:05:46
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Powinna wystarczyć klatka Faradaya :-o

    -----