  • 11. Data: 2017-06-22 18:55:42
    Temat: Re: Jaka przejściówka USB-SATA? (Unitek Y-1039B?)
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    www.ebay.pl/itm/Anker-USB-3-0-to-SATA-Portable-Adapt
    er-with-3ft-Cable-and-Power-Adapter-for-2-/301763910
    236

    -----

  • 12. Data: 2017-06-23 16:50:10
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    s...@g...com wrote:

    > Kepska sprawa.
    > Dodaj do listy wymagań:
    > Obsługuje dyski powyżej 2,7TB.

    Moje tyle nie mają... ale kiedyś mogą mieć. Może być z tym problem? Czemu?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 13. Data: 2017-06-23 16:51:34
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> wrote:

    > www.ebay.pl/itm/Anker-USB-3-0-to-SATA-Portable-Adapt
    er-with-3ft-Cable-and-Power-Adapter-for-2-/301763910
    236

    Już lepiej, ale nadal 100 zł + wysyłka 50 zł... to nie ten pułap, tym
    bardziej że docelowo potrzebuję 4 przejściówek...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 14. Data: 2017-06-23 23:41:02
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 23 czerwca 2017 16:50:13 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Moje tyle nie mają... ale kiedyś mogą mieć. Może być z tym problem? Czemu?

    Niektóre obudowy/kontrolery nie maja odpowiednio szerokich liczników. Kolejna odmiana
    problemów z adresowaniem powierzchni dysków.
    I jak zwykle dziwne jest dla mnie że juz pierdylionowy raz sie przewracamy przez ten
    sam problem. Ale to na kiedy indziej ;)

    http://www.pcworld.com/article/235088/everything-you
    -need-to-know-about-3tb-hard-drives.html

    Feler z tym jest taki ze jak kupisz dysk np. 2,7TB i do takiej obudowy wsadzisz to
    ona widzi rozmiar modulo 2,2TB czyli z takiego dysku zobaczysz jakieś 400-500GB!
    Do tego jak go tak uzyjesz to po wsadzeniu w dzialajaca obudowe albo po podpieciu do
    komputera to dane moga nie byc widoczne bo zostana niejako przsunięte na dysku.

    To akurat nie jest reguła ale warto miec to na uwadze przy wybieraniu kontrolera i
    czytac czy producent pisze explicite jakie dyski wspiera.

  • 15. Data: 2017-06-26 09:58:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    To szukaj, żeby za 4 sztuki była cena wysyłki jak za jedną.
    Tyle że ze Stanów to jeszcze prawdopodobnie dojdzie co najmniej VAT.

    -----

  • 16. Data: 2017-06-27 12:29:18
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > No to kupuję. Dzięki! :)

    Kupiłem. To prawda, że SMART działa. Niestety wygląda na to, że
    przejściówka ciągnie 12V z zasilacza, ale 5V już z USB, i to bez żadnego
    ograniczenia - ile dysk weźmie, tyle przejściówka pociągnie z USB. W
    szczycie pokazywało mi 710mA.

    http://www.chmurka.net/r/przejsciowka-sata-usb.jpg

    Efekt - dysk się uruchomił, ale podczas transferu wyłączał, w logach tylko
    "reset high-speed USB device number 97 using dwc_otg" i transfer poniżej
    10MB/s. Po podłączeniu tego mierniczka spadek na nim był tak duży, że dysk
    w ogóle się nie uruchamiał - tzn. próbował, rozpędzał się trochę, stuknął
    głowicami i znowu.

    Także albo potrzebuję dwóch zasilaczy w obudowie i huba aktywnego, albo
    trzeba szukać dalej - zależy mi na przejściówce, która sama wytworzy 5V
    z zewnętrznego zasilania i nie obciąży USB. Wtedy muszę zapewnić tylko
    12V, jakieś małe źródło 5V (z 1.5A) do raspi i podpiąć USB bezpośrednio
    do raspi (tak naprawdę docelowo Beaglebone, ale testuję na raspi).

    Chiński chłam za 20 zł (wszystkomający - tzn. SATA, IDE 3.5, IDE 2.5)
    bierze z USB 140mA, reszta idzie z zasilacza (podwójnego 12V i 5V) i
    wyciąga 30MB/s (na raspi 3, na pececie pewnie byłoby więcej). Tylko
    ona z kolei niestabilna jest i się rozłącza z USB, chcę coś porządnego.

    Chyba żeby rzeczywiście ten Unitek po zapewnieniu "silnego" 5V zachowywał
    się dobrze i stabilnie, to wtedy przeboleję tą konieczność zapewnienia mu
    tego 5V, chociaż komplikuje mi to konstrukcję, a miejsca w obudowie
    mało... jeszcze to przetestuję.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 17. Data: 2017-06-27 14:29:31
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-27 o 12:29, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > w ogóle się nie uruchamiał - tzn. próbował, rozpędzał się trochę, stuknął

    To może dokup y-kabel i podłącz dodatkowy zasilacz 5v.

  • 18. Data: 2017-06-27 14:30:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-27 o 14:29, t-1 pisze:

    > To może dokup y-kabel i podłącz dodatkowy zasilacz 5v.

    np.
    http://allegro.pl/kabel-podwojny-typu-y-2x-usb-am-us
    b-af-0-2m-lodz-i5175211047.html

  • 19. Data: 2017-06-27 14:43:22
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 27 czerwca 2017 14:29:29 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:

    > To może dokup y-kabel i podłącz dodatkowy zasilacz 5v.

    A to zadziała, nie popali niczego z powodu różnić w potencjałach?
    Ten Y kabel powninien być data only na jednej nodze a zasilanie na drugiej.
    Chyba nie każdy jest taki cwany...

  • 20. Data: 2017-06-27 15:52:38
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-06-27 o 14:43, s...@g...com pisze:

    > A to zadziała, nie popali niczego z powodu różnić w potencjałach?
    > Ten Y kabel powninien być data only na jednej nodze a zasilanie na drugiej.
    > Chyba nie każdy jest taki cwany...

    Raczej każdy jest taki cwany.
    Widać to zresztą na zdjęciu, cieńszy jeden kabelek bez danych (czerwony
    wtyk)
    A i port USB dla obcych napięć w okolicy 5V głupi nie jest, ma
    zabezpieczenia.
    Próbowałem podłączać dysk do 2 portów USB laptopa lub jeden z wtyków USB
    do zasilacza.
    Nic złego się nie działo.