  • 11. Data: 2017-01-15 21:36:44
    Temat: Re: Jaka słabsza maszyna Linuksowa na backupy?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    > Mała uwaga: sieć to tylko albo aż 100MBit. IMO do backupu w zupełności
    > wystarcza.

    są M1, M2, M3; M3 ma 2 GiB pamięci ale jest droższy ,dość nowy i może
    chyba wszytko jeszcze nie działać?

  • 12. Data: 2017-01-15 21:44:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-15 21:36, Borneq wrote:
    > są M1, M2, M3; M3 ma 2 GiB pamięci ale jest droższy ,dość nowy i może
    > chyba wszytko jeszcze nie działać?

    Ma mieć SATA. Reszta bez znaczenia chyba ze potrzebny ethernet 1GBit ale
    nalezy pamiętać że nie wyciągnie się pełnej sieci z takiego CPU i SATA.

    2GB pamięci to jest jakieś 8x za dużo. Nowe raspberry i banana mają
    problemy z kompatybilnościa hardware i nie są polecane.

  • 13. Data: 2017-01-15 22:01:26
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    > Ma mieć SATA. Reszta bez znaczenia chyba ze potrzebny ethernet 1GBit ale
    > nalezy pamiętać że nie wyciągnie się pełnej sieci z takiego CPU i SATA.

    I tak byłby kłopot z wyciągnięciem tylu z domowej sieci Wifi

    > 2GB pamięci to jest jakieś 8x za dużo. Nowe raspberry i banana mają
    > problemy z kompatybilnościa hardware i nie są polecane.
    Może M1+ albo M2, raczej M2 - quad core i 4 porty USB zamiast dwóch -
    jeden klawiatura, drugi mysz a potrzeba jeszcze może dysk zewnętrzny.

  • 14. Data: 2017-01-15 22:21:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-15 22:01, Borneq wrote:
    > I tak byłby kłopot z wyciągnięciem tylu z domowej sieci Wifi
    > Może M1+ albo M2, raczej M2 - quad core i 4 porty USB zamiast dwóch -
    > jeden klawiatura, drugi mysz a potrzeba jeszcze może dysk zewnętrzny.

    a) porty USB mają kiepską wydajnośc prądową - i tak lepiej wstawić
    zasilanego HUBa jesli tam ma być jeszcze jakiś inny dysk

    b) Banana można zasilać przez port zasilania dysku SATA i w ten sposób
    zwiekszć wydajnośc prądową USB, ale niewiele

    c) jeśli jest wifi to brać Banana z wifi i SATA

  • 15. Data: 2017-01-15 22:39:19
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

> [...]
    > zwiekszć wydajnośc prądową USB, ale niewiele
    >
    > c) jeśli jest wifi to brać Banana z wifi i SATA

    Zamierzam kupić w Botland:
    https://botland.com.pl/moduly-banana-pi-i-akcesoria/
    7758-banana-pi-m2-ultra-2gb-ram-8gb-emmc-quad-core-w
    ifi-bt-40.html

    zasilacz:
    https://botland.com.pl/zasilanie-banana-pi/6332-zasi
    lacz-5v-2a-dc-44x16mm-do-banana-pi.html

    https://botland.com.pl/moduly-banana-pi-i-akcesoria/
    3743-przewod-sata-do-banana-pi.html

    https://botland.com.pl/przewody-i-zlacza-zasilajace/
    5228-przewod-zasilajacy-sata-sata-50cm.html

    I obudowa:
    albo
    https://botland.com.pl/obudowy-do-banana-pi/4374-obu
    dowa-do-bananapi-m2-przezroczysta.html

    https://botland.com.pl/obudowy-do-banana-pi/5254-obu
    dowa-do-banana-pi-m2-box-czarna.html

    Pasuje bardziej przeźroczysta, poza tym tańsza, ale piszą że czarna ma w
    zestawie śrubki a tamta nie wiadomo (wysłałem zapytanie do sklepu)

  • 16. Data: 2017-01-16 12:39:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Zamierzam kupić w Botland:
    (...)
    ciup. miniaturyzacja kosztuje. Wygodniej i taniej zrobisz to samo na
    laptopie z rozbitym LCD, ale zajmie więcej miejsca i pociągnie więcej prądu.
    ToMasz

    PS zasilacz 5v, albo nawet 5V+12v kup sobie w firmie holandopland
    http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=154
    58381

  • 17. Data: 2017-01-16 14:20:35
    Od: m <m...@g...com>

    > a) więcej pamięci na maszynie backupowej nie jest potrzebne. Wystarczyło
    > by kilkaset MB.

    Gdybyś jednak chciał jakąś deduplikację tam zrobić, typu attic, borg czy
    zbackup, to kilkaset MB może być mało.

    p. m.

  • 18. Data: 2017-01-18 11:58:12
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 15/01/2017 17:45, Borneq wrote:

    > Sprawa przedstawia się tak że mam komputer do Windows 10 z dyskami: 260
    > giga SSD na system, 500 giga dość dawno kupiłem i dobrze chodzi, 2 tera
    > niedawno kupiłem, gdzie mam bloki Bitcoina do pracy (100 giga) i
    > rozrastającą się maszynę wirtualną do 1 TB Linuxa.

    Tak poza tematem. Intryguje mnie sformułowanie 'bloki Bitcoina do pracy'
    - napiszesz coś więcej co z tym robisz i na czym?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 19. Data: 2017-01-18 13:58:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-01-18 o 11:58, Michal Lukasik pisze:

    > Tak poza tematem. Intryguje mnie sformułowanie 'bloki Bitcoina do pracy'
    > - napiszesz coś więcej co z tym robisz i na czym?

    Generuje bitcoiny, niektórzy nazywają to "kopaniem bitcoinów".

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2017-01-18 14:19:05
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 18/01/2017 12:58, RadoslawF wrote:

    > Generuje bitcoiny, niektórzy nazywają to "kopaniem bitcoinów".

    Dzięki za wyjaśnienie. ;D
    Chodziło mi bardziej o to na czym to robi, bo w tej chwili żeby
    "wykopać" bitcoina to trzeba mieć "gruby" sprzęt. Sam kopałem (nadal mam
    jedną koparkę w ramach loterii) i duuuuuużo więcej zarobiłem handlując
    sprzętem do tego (ASIC) niż samym kopaniem.
    --