  • 1. Data: 2017-01-15 18:45:54
    Temat: Jaka słabsza maszyna Linuksowa na backupy?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Sprawa przedstawia się tak że mam komputer do Windows 10 z dyskami: 260
    giga SSD na system, 500 giga dość dawno kupiłem i dobrze chodzi, 2 tera
    niedawno kupiłem, gdzie mam bloki Bitcoina do pracy (100 giga) i
    rozrastającą się maszynę wirtualną do 1 TB Linuxa.
    Teraz chcę wymienić ten dysk 500 giga nie na 2 TB ale najchętniej na 4 TB.
    Mam antywirusa Total Kasperskiego, ale obawiam się trojanów które mogą
    zaszyfrować mi dane. Ten Kasperski ma jakiś backup ale ten backup jest
    niezbyt rozbudowany.
    Chcę użyć Bacula do ważnych danych i zapisywać do drugiego komputera po
    Wifi. Ten drugi komputer Byłby na Ubuntu.
    I teraz jaki warto niedrogi kupić? Najchętniej nie składał bym ale wziął
    używany, najchętniej bez dysku bo mam a poza ty dysk nie trząsłby się w
    transporcie.
    I bez monitora, więc albo bym przełączał monitor do drugiego kompa, albo
    bym używał Putty z mojego.

  • 2. Data: 2017-01-15 18:48:02
    Temat: Re: Jaka słabsza maszyna Linuksowa na backupy?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-15 18:45, Borneq wrote:
    > I teraz jaki warto niedrogi kupić?

    Banana Pi.

  • 3. Data: 2017-01-15 18:59:05
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    > Banana Pi.

    Tu zawęziłem:

    http://allegro.pl/komputery-stacjonarne-486?a_enum%5
    B4327%5D%5B1%5D=1&a_enum%5B173%5D%5B1%5D=1&order=d&a
    _text_f%5B82%5D%5B1%5D=1&a_text_i%5B135%5D%5B0%5D=40
    00&price_to=1500

    > Banana Pi.
    W jakim sklepie można wybrać z większą niż 1 GiB pamiecią? Jak podczepić
    dysk, jak widzę nie mają obudowy.

  • 4. Data: 2017-01-15 19:09:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-15 18:59, Borneq wrote:
    > W jakim sklepie można wybrać z większą niż 1 GiB pamiecią? Jak podczepić
    > dysk, jak widzę nie mają obudowy.

    a) więcej pamięci na maszynie backupowej nie jest potrzebne. Wystarczyło
    by kilkaset MB.

    b) jak chcesz. Możesz wsadzić w jakieś pudełko z tektury jak trzeba.

    c) obudów od groma, ale raczej nie takich myslanych pod katem dysku.

  • 5. Data: 2017-01-15 19:14:41
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    > a) więcej pamięci na maszynie backupowej nie jest potrzebne. Wystarczyło
    > by kilkaset MB.

    Zainstalować Lubuntu czy może jakiś Linux bez trybu graficznego w ogóle?
    Np. standardowy Ubuntu bez grafiki czy się da?

    > b) jak chcesz. Możesz wsadzić w jakieś pudełko z tektury jak trzeba.
    >
    > c) obudów od groma, ale raczej nie takich myslanych pod katem dysku.

    Jaka różnica jest między Raspberry a Banana, Banana mocniejszy?

  • 6. Data: 2017-01-15 19:15:47
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 15.01.2017 o 19:14, Borneq pisze:
    > Jaka różnica jest między Raspberry a Banana, Banana mocniejszy?

    Mam jeszcze przenośny dysk 500 giga ale z niego chyba nie wystartuje,
    ale mogę go podłączyć jako drugi do rozbudowy.

  • 7. Data: 2017-01-15 20:30:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-15 19:14, Borneq wrote:
    > Zainstalować Lubuntu czy może jakiś Linux bez trybu graficznego w ogóle?
    > Np. standardowy Ubuntu bez grafiki czy się da?

    Oczywiscie.

    > Jaka różnica jest między Raspberry a Banana, Banana mocniejszy?

    Raspberry nie ma SATA. A chcesz SATA. Zostaje MarsBoard, BananaPi i
    jeszcze kilka innych mniej znanych. Banana ma chyba dośc przyzwoity support.

  • 8. Data: 2017-01-15 21:14:57
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    > Raspberry nie ma SATA. A chcesz SATA. Zostaje MarsBoard, BananaPi i
    > jeszcze kilka innych mniej znanych. Banana ma chyba dośc przyzwoity
    > support.

    Jest polskie forum Raspberry, nie wiem czy tam dyskutują o Banana.
    Czytałem na blogu o kłopotach z oprogramowaniem ale to chyba stare
    wpisy. Jest coś w sklepie Botland.

  • 9. Data: 2017-01-15 21:32:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-15 21:14, Borneq wrote:
    > Jest polskie forum Raspberry, nie wiem czy tam dyskutują o Banana.

    Poza detalami kernela i sposobu bootowania reszta jest dokładnie taka
    sama. Na 99% zastosowań bierzesz debiana i już.

  • 10. Data: 2017-01-15 21:33:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-15 18:48, Sebastian Biały wrote:
    > Banana Pi.

    Mała uwaga: sieć to tylko albo aż 100MBit. IMO do backupu w zupełności
    wystarcza.