  • 1. Data: 2010-01-04 13:02:54
    Temat: Jaki akumulator uzyc (AGM, zel, zwykly )?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Potrzebuje akumulator rzedu 50 Ah do zasialania urzadzonka krore bedzie
    mialo moze z 5W. Idea jest taka, ze akku dziala jak najdluzej moze, potem
    idzie do ladowania, potem wraca i tak w kolko. Czyli male prady, dluga
    praca, szybkie ladowanie, dluga zywotnosc przy ciaglych cyklach. Ktory typ
    akumulatora sie do tego najlepiej nadaje ?
    AGM ?

    Fantom

  • 2. Data: 2010-01-04 14:42:21
    Temat: Re: Jaki akumulator uzyc (AGM, zel, zwykly )?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał
> [...]
    > kolko. Czyli male prady, dluga praca, szybkie ladowanie, dluga
    > zywotnosc przy ciaglych cyklach. Ktory typ akumulatora sie do

    "Zwykly kwasowy" czyli rozruchowy sie nie nadaje do glebokiego
    wyladowania. Szybko sie zepsuje.
    Szukaj czegos "trakcyjnego", albo zwroc uwage na ilosc cykli - i
    podziel przez dwa szacujac trwalosc.

    A swoja droga 0.5A takie aku rozladuje w 4 doby - moze jakis NiMH,
    Li-ion ?
    Fakt ze taki duzy to trzeba sie bedzie naszukac no i cena wieksza.

    J.

  • 3. Data: 2010-01-04 17:36:25
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > "Zwykly kwasowy" czyli rozruchowy sie nie nadaje do glebokiego
    > wyladowania. Szybko sie zepsuje.

    Czyli tak jak myslalem - "samochodowy" sie nie nadaje.

    > Szukaj czegos "trakcyjnego", albo zwroc uwage na ilosc cykli - i
    > podziel przez dwa szacujac trwalosc.
    "trakcyjny" ? Czyli AGM lub zelowy moze byc ?

    > A swoja droga 0.5A takie aku rozladuje w 4 doby - moze jakis NiMH,
    > Li-ion ?
    > Fakt ze taki duzy to trzeba sie bedzie naszukac no i cena wieksza.

    No chyba nawet duuuzo wieksza :(

    Fantom

  • 4. Data: 2010-01-04 17:42:34
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    >Czyli male prady,
    > dluga praca ...

    Nie wiem co prawda w jakich ma to pracować temperaturach ale może
    bateria cynkowo-powietrzna będzie lepszym rozwiązaniem. Np. coś takiego:
    http://www.lubacell.com/PL/baterie/6AS6/6AS6-130Ah.h
    tml

    Paweł

  • 5. Data: 2010-01-04 18:08:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > No chyba nawet duuuzo wieksza :(

    Zalezy - dobre aku olowiowe tez nie sa tanie :-)

    http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/21/8.html

    J.

  • 6. Data: 2010-01-04 19:02:39
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Nie wiem co prawda w jakich ma to pracować temperaturach ale może bateria
    > cynkowo-powietrzna będzie lepszym rozwiązaniem. Np. coś takiego:
> [...]

    W sumie ma stac na dworze - wiec temperatry zarowno mocno ujemne jak i mocno
    dodatnie.

    Fantom

  • 7. Data: 2010-01-04 21:59:40
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Fantom wrote:

> [...]
    > praca, szybkie ladowanie, dluga zywotnosc przy ciaglych cyklach. Ktory typ
    > akumulatora sie do tego najlepiej nadaje ?

    nie lepiej ni-cd ? w takim trybie jak opisujesz to wytrzyma bardzo dlugo.
    ~5000 cykli vs 300 cykli ... zwlaszcza ze olowiowe nie lubia szybkiego
    ladowania.

    ew. jesli jest opcja czestszego doladowywania (5W to brzmi nieduzo, jakis
    wiatraczek moze? 50Ah bateria to zgaduje ze nie do przenosnego urzadzenia ;)
    to moze ni-cd jako podstawowy i dodatkowo 'awaryjny' kwasowy...

    swego czasu znalazlem takie cos:

    http://www.allegro.pl/item870218679_maly_akumulator_
    nicd_1_2_v_13_5_ah.html

    sprzedajacy ma ich wiecej (pytalem kiedys)

  • 8. Data: 2010-01-04 22:04:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    > nie lepiej ni-cd ? w takim trybie jak opisujesz to wytrzyma bardzo dlugo.

    Ja bym wsadził Eneloopy... NiCd szybko rozładowują się same. A
    Eneloopy w zakupie hurtowym obecnie wcale nie muszą być droższe od
    NiCd. Tylko problem z ładowaniem takiego potworka - trochę dużo ogniw
    wyszło :)

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2010-01-04 22:28:33
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > Eneloopy w zakupie hurtowym obecnie wcale nie muszą być droższe od
    > NiCd. Tylko problem z ładowaniem takiego potworka - trochę dużo ogniw

    eneloopy wytrzymaja zaledwie 1000 cykli. nawet zwykle 'szczelne' paluszkowe
    ni-cd daja rade 5000 minimum. niestety albo mega-pojemnosc i niskie
    samorozladowanie, albo trwalosc...

    btw. 'zalewane' ni-cd maja nizszy wspolczynnik samorozladowania niz
    szczelne, zdaje sie tez moga wytrzymac ciut wiecej cykli.

  • 10. Data: 2010-01-05 01:33:29
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 04 Jan 2010 15:42:21 +0100, J.F. napisał(a):

    > Szukaj czegos "trakcyjnego", albo zwroc uwage na ilosc cykli - i podziel
    > przez dwa szacujac trwalosc.
    Trakcyjnego to nie - tam poswiecono troche na rzecz duzych pradow
    rozladowania, ktorych tu nie ma. Po prostu deep cycle.
    Z opisu aplikacji ja bym raczej dal zelowke - 2x wiecej cykli od AGM.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski