  • 1. Data: 2010-01-04 18:20:13
    Temat: Ładowarka z balanserem i bateria laptopa
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam.

    Ostatnio natrafiłem gdzieś w Necie na ładowarki z balancerem, jak np.
    Turnigy Accucell-6.

    Pytania:

    1. Czy do "balansowania" wymaga osobnego podpięcia przewodów do każdego z
    ogniw baterii?

    2. Czy w ten sposób można (po rozebraniu) nieco "zregenerować" baterie
    laptopów? Takie co schodzą powoli do przykładowo 40% pojemności (wg
    laptopa), a potem szybko padają na pysk.

    3. Czy takie cudo jest rzeczywiście zdecydowanie lepsze od w miarę dobrych
    ładowarek z funkcją rozładowania?

    4. Jeśli już miałbym kupować, to czy są jakieś lepsze/gorsze? Na co zwracać
    uwagę?

    Jakoś z angielskich manuali nie mogę tego wykumać :(

    Przy okazji może przydałoby mi się toto do ładowania akumulatorków do lampy
    błyskowej, do akumulatorków lustrzanki, może też do samochodu, itd.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 2. Data: 2010-01-04 21:10:33
    Temat: Re: Ładowarka z balanserem i bateria laptopa
    Od: emil <e...@g...com>

    Adam pisze:
> [...]
    > Turnigy Accucell-6.
    >
    > Pytania:
    >
    > 1. Czy do "balansowania" wymaga osobnego podpięcia przewodów do każdego
    Tak

    > 2. Czy w ten sposób można (po rozebraniu) nieco "zregenerować" baterie
    > laptopów? Takie co schodzą powoli do przykładowo 40% pojemności (wg
    > laptopa), a potem szybko padają na pysk.
    Niektóre tak inne nie...

    > 3. Czy takie cudo jest rzeczywiście zdecydowanie lepsze od w miarę
    > dobrych ładowarek z funkcją rozładowania?
    Lepsze bo mają balancer.

    > 4. Jeśli już miałbym kupować, to czy są jakieś lepsze/gorsze? Na co
    > zwracać uwagę?

    Bateria laptopów mają wbudowane balancery, te ładowarki są do baterii
    modeli RC które to balncera nie mają.
    Problem leży w technologi Li-ion : ogniwo starcza na 300 cykli albo 2
    lata używania. I po dwóch latach albo kupujesz nową baterie albo samemu
    wymieniasz ogniwa ( w detalu po ~20zł) i kombinujesz jak obejść
    zabezpieczenie producenta przeciwko takiej operacji (zazwyczaj wgranie
    wsadu "nowej baterii" do pamieci starej).

  • 3. Data: 2010-01-05 16:11:44
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jan 4, 7:20 pm, "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Turnigy Accucell-6.

    [...]

    > 4. Jeśli już miałbym kupować, to czy są jakieś lepsze/gorsze? Na co zwracać
    > uwagę?

    Ta podana jest dobra, tylko potrzebujesz jeszcze zasilacza 12-15V /
    75W

    > Przy okazji może przydałoby mi się toto do ładowania akumulatorków do lampy
    > błyskowej, do akumulatorków lustrzanki, może też do samochodu, itd.

    Ano.
    Poza tym ditto co powiedział Emil

    Mare

  • 4. Data: 2010-01-06 23:20:57
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...
> [...]

    [...]

    >Ta podana jest dobra, tylko potrzebujesz jeszcze zasilacza 12-15V /
    >75W

    Spokojnie wystarczy jakiś mały komputerowy mATX, wygrzebany z jakiegoś Della
    czy innego Compaka.

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 5. Data: 2010-01-07 20:19:52
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    Adam wrote:

> [...]

    Co do tej ładowarki, to jak dla mnie ma parę minusów:
    - rozładowanie tylko 5W, czyli w przypadku większych pakietów trzeba
    dłuuugo czekać
    - mały wiatraczek do chłodzenia, który jest po prostu głośny
    - kabel łączący łądowarkę ze źródłem zasilania jest tak cienki, że jak
    używasz większych prądów ładowania, to ładowarka się wyłącza, bo dostaje
    za małe napięcie (10V minimum)
    - samo złącze zasilające też nie nadaje się do tych prądów (u mnie
    prawie się stopiło)

    Na 2 ostatnie można zaradzić wylutowując gniazdko i wlutowując w to
    miejsce parę uczciwych przewodów.
    Poza tym, to całkiem miła ładowarka, łatwo dorobić sobie czujnik
    temperatury (LM35+kabelek). I tania:-) (teraz chyba $34)

    pozdrawiam

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg