  • 21. Data: 2015-02-28 13:02:18
    Temat: Re: Jaki dobry i tani routerek wi-fi?
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Nikt się w firmach nie bawi w jakieś alternatywne softy, to dla maniaków
    > (np. z tej grupy).

    Jak potrzebujesz dodatkowa siec "Gosc",
    to to jest juz dodatkowa funkcjonalnosc,
    choc coraz czesciej spotykana w oryginalnych softach.

    Jednak mozliwosci konfiguracyjne dodatkowych sieci
    (wazne zwlaszcza w firmach) sa znacznie wieksze w OpenWrt.

    Przeszedlem na OpenWrt, bo w oryginalnym sofcie
    nie dzialal mi modem UMTS na USB
    i jakos tak sie przyzwyczailem :)

  • 22. Data: 2015-02-28 23:12:56
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-02-28 00:41, maX wrote:

    > TP 3500/3600 też nie mają beamforming.

    Ale ja pisze o beamformingu w ac, ktory stal sie w tym
    standardzie mocno rozwinieta cecha. Wiec urzadzenie
    go pozbawione to zgodnie z tym co napisalem wczesniej,
    niby wejscie w nowy standard, ale z mocnymi ograniczeniami.

    --

    memento lorem ipsum

  • 23. Data: 2015-03-01 20:58:46
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    jakson wrote:

> [...]
    > (wazne zwlaszcza w firmach) sa znacznie wieksze w OpenWrt.
    >
    > Przeszedlem na OpenWrt, bo w oryginalnym sofcie

    Być może w mikrofirmach używa się takich pudełek klasy domowej, ale w
    "normalnych" firmach, czy w w takich, w których jest ktoś odpowiedzialny
    za IT, tam używa się urządzeń klasy business, czyli routerów w rodzaju
    NETGEAR SRX5308, które nie mają WiFi i kosztują nie 200 zł, tylko 2000 zł.

  • 24. Data: 2015-03-01 22:55:42
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości

> [...]
    > go pozbawione to zgodnie z tym co napisalem wczesniej,
    > niby wejscie w nowy standard, ale z mocnymi ograniczeniami.

    Budżetowy router ac to jest C20i (50 zł tańszy od C20, choć też z guestem i
    symultanicznym dual bandem).

  • 25. Data: 2015-03-01 22:56:27
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "jakson" <j...@e...org> napisał w wiadomości

    > Jak potrzebujesz dodatkowa siec "Gosc",
    > to to jest juz dodatkowa funkcjonalnosc,
    > choc coraz czesciej spotykana w oryginalnych softach.

    Guest jest fabrycznie nawet w budżetowych routerach.

    > Jednak mozliwosci konfiguracyjne dodatkowych sieci
    > (wazne zwlaszcza w firmach) sa znacznie wieksze w OpenWrt.

    W firmie to można postawić oddzielny router tylko do obsługi gości.

  • 26. Data: 2015-03-02 10:05:28
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-03-01 22:55, maX wrote:

    > Budżetowy router ac to jest C20i (50 zł tańszy od C20, choć też z
    > guestem i symultanicznym dual bandem).

    One oba sa budzetowe :) nie powiesz chyba ze C2 to chocby srednia
    polka. Oba sa na tym samym tanim chipie Mediateka. Tylko C20 ma
    wbudowane anteny i jeszcze jak na ironie tylko setkowy Ethernet.
    Ac tutaj to jest juz naprawde chyba glownie dla marketingu ;).
    Tp-link chyba zamowil strasznie duzy batch tych chipow od MT.

    --

    memento lorem ipsum

  • 27. Data: 2015-03-02 10:11:49
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-03-01 20:58, Poldek wrote:

> [...]
    > za IT, tam używa się urządzeń klasy business, czyli routerów w rodzaju
    > NETGEAR SRX5308, które nie mają WiFi i kosztują nie 200 zł, tylko 2000 zł.

    Tam gdzie jest prawdziwy dzial IT to raczej nie zamowi sie takiego
    netgeara tylko cos z oferty Cisco ISR lub ASA albo Juniper SRX. Albo
    cos z oferty Palo Alto/Sonicwall/Fortigate.

    --

    memento lorem ipsum

  • 28. Data: 2015-03-02 20:29:55
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    g> napisał w wiadomości

    > One oba sa budzetowe :) nie powiesz chyba ze C2 to chocby srednia
    > polka.

    Na warunki zachodnie nie. Ale w Polsce średnia pensja jest wielokrotnie
    niższa niż na Zachodzie.

    > Oba sa na tym samym tanim chipie Mediateka. Tylko C20 ma wbudowane anteny
    > i jeszcze jak na ironie tylko setkowy Ethernet.

    Bo w Chinach, Indiach, Brazyliach intenet jeszcze długo dla większości
    użytkowników będzie wolniejszy niż 100 Mbit (nawet w Polsce internet powyżej
    100 Mbit ma kilka % userów).

    > Ac tutaj to jest juz naprawde chyba glownie dla marketingu ;).
    > Tp-link chyba zamowil strasznie duzy batch tych chipow od MT.

    Dlatego trzebaby poszukać testów C20/C20i (zarówno w ac jak i n) i
    porównania z konkurencją.

  • 29. Data: 2015-03-03 08:28:53
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 2 Mar 2015 20:29:55 +0100, maX napisał(a):

    > Bo w Chinach, Indiach, Brazyliach intenet jeszcze długo dla większości
    > użytkowników będzie wolniejszy niż 100 Mbit (nawet w Polsce internet powyżej
    > 100 Mbit ma kilka % userów).
    To jak mam łącze 10 Mb to i router z ethernetem 10Mb by mi wystarczył?
    Ciekawe rozumowanie.

  • 30. Data: 2015-03-03 10:05:30
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-03-02 20:29, maX wrote:

    > Na warunki zachodnie nie. Ale w Polsce średnia pensja jest wielokrotnie
    > niższa niż na Zachodzie.

    Plasowanie kategorii sprzetu nie ma nic do zarobkow. Tak czy owak,
    bedzie to po prostu najnizsza polka zarowno w linii sprzetu zarowno
    tego producenta, jak i porownujac do produktow konkurencji.

    > Bo w Chinach, Indiach, Brazyliach intenet jeszcze długo dla większości
    > użytkowników będzie wolniejszy niż 100 Mbit (nawet w Polsce internet
    > powyżej 100 Mbit ma kilka % userów).

    Aha, to i pewnie domowy LAN tez maja wolniejszy?

    --

    memento lorem ipsum