  • 11. Data: 2015-02-27 00:56:29
    Temat: Re: Jaki dobry i tani routerek wi-fi?
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości
    news:mco0hn$3if$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Wiadomo ze mniejszosc

    Doprecyzuję - duża mniejszość. Większość użytkowników nawet nowych wersji
    firmware z orginalnej strony producenta routera nie upgraduje (latami
    używają tego który był w momencie zakupu), a co dopiero instalacja
    alternatywnego softu.

    > ale napewno lepiej miec sprzet ktory to
    > umozliwia, niz ten ktory nie.

    Duża większość nabywców routerów nie będzie instalować wrt. Za to ac im się
    prędzej czy później przyda (bo po prostu coraz więcej sprzętu z wifi będzie
    miało już nie tylko n-kę, ale i ac). Co dla większości użytkowników oznacza
    że przy tej samej cenie routera lepiej mieć taki bez wrt ale z ac, niż taki
    z wrt ale bez ac.

    > Kiedys moze w koncu przyjsc taka
    > potrzeba.

    Więc jak juz przyjdzie to całkiem możliwe że do C2 będzie już alternatywny
    soft. Pozatym jak to "kiedyś" to będzie np. za 3 lata to taki router który
    nowy dziś kosztuje 200 zł będzie miał wartość może z 50 zł (używka). Więc
    jak rzeczywiście zajdzie potrzeba instalacji wrt to ten router będzie można
    tanio wymienić na podobny model ale z wrt.

  • 12. Data: 2015-02-27 01:06:39
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Jednoczesna praca w pasmach 2,4GHZ i 5GHz.
    > Funkcja "Gość" (Guest) z osobnym SSID i hasłem.
    > Co najmniej 4 porty ethernetowe.
    > No i jak najtańszy (biedny klient ;)

    Moze TP-Link TL-WDR3500?

    Zalety
    - tani: ok. 150 PLN (nowy)
    - wsparcie OpenWrt
    - duzo RAMu (wazne dla klienta torrenta)
    - mocny, nowoczesny procesor
    - kompaktowe wymiary
    - 1 x USB

    Wady:
    - switch 100Mb/s (1Gb/s w modelach wyzej)
    - "oszukancze" antenki (ponoc mozna wymienic), przez co:
    - sredni zasieg na 2.5GHz
    - slaby zasieg na 5GHz
    - polyskujacy, modny obecnie (czyt. wiesniacki) wyglad

  • 13. Data: 2015-02-27 01:09:33
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > http://allegro.pl/edimax-br-6435nd-dwupasmowy-802-11
    a-b-g-n-300mb-s-i5088448402.html

    > Nie wiem czy taniej znajdziesz dual-a na 2.4 GHz i 5GHz.
    > Kiedyś sam szukałem i ten był najtańszy, może coś się zmieniło ale podaję
    > na szybko.

    WDR3500 - w podobnej cenie, przy odczuwalnie lepszych parametrach.

  • 14. Data: 2015-02-27 01:11:39
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Kolejne 15 zł i jest TP Archer C2. Ma wszystkie w/w funkcje (Eth Gb,
    > symultaniczny dual band, guest w oddzielnej sieci), ale dodatkowo ma ac.

    A jak u niego z antenami i zasiegiem?
    Tez sa takie jak w serii WDR....?
    /czyli od polowy anteny sam plastik :/

  • 15. Data: 2015-02-27 01:15:31
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Duża większość nabywców routerów nie będzie instalować wrt.

    ...do czasu, gdy potrzebuja funkcjonalnosc, ktorej oryginalny soft nie
    posiada :).

    > Więc jak juz przyjdzie to całkiem możliwe że do C2 będzie już alternatywny
    > soft.

    I tak bedzie na 99.99%.

    > Pozatym jak to "kiedyś" to będzie np. za 3 lata to taki router który nowy
    > dziś kosztuje 200 zł będzie miał wartość może z 50 zł (używka).

    Jesli dolar spadnie do 2 PLN, to i owszem :).

  • 16. Data: 2015-02-27 10:54:19
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-02-27 00:56, maX wrote:

> [...]
    > 50 zł (używka). Więc jak rzeczywiście zajdzie potrzeba instalacji wrt to
    > ten router będzie można tanio wymienić na podobny model ale z wrt.

    Z tym C2 to moze byc ciezko, bo ani do niego ani do zadnego
    z routerow opartych na tym samym ukladzie Mediateka narazie nie
    ruszono w zauwazalny sposob z alternatywnym softem.

    Dla porownania, do Archera C7 jest build z praktycznie pelnym wsparciem,
    ale to jest router na Qualcommie.

    Ogolnie C2 jest silnie budzetowym urzadzeniem jak na wejscie
    w AC, jest mocno obciety, i mozna pokusic sie o stwierdzenie
    ze jego ac moze byc mniej stabilne niz dobra sprawdzona enka
    w 5GHz. Ma tylko 1 stream w AC wiec rakiety nie ma, do tego
    odpada beamforming. Jak ktos mysli o AC a nie chce sie
    rozczarowac na wejsciu, to chyba raczej warto poczekac
    na mniej budzetowe urzadzenie. C2 to raczej model przejsciowy
    zrobiony glownie po to zeby pokazac sie na tanim segmencie
    rynku.

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2015-02-27 23:54:52
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <...@...6> napisał w wiadomości
    > Na dzisiaj.
    > Jednoczesna praca w pasmach 2,4GHZ i 5GHz.
    > Funkcja "Gość" (Guest) z osobnym SSID i hasłem.
    > Co najmniej 4 porty ethernetowe.
    > No i jak najtańszy (biedny klient ;)
    tenda n60 z firmware tomato, poniżej 100zł

  • 18. Data: 2015-02-28 00:38:29
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "jakson" <j...@e...org> napisał w wiadomości

    > ...do czasu, gdy potrzebuja funkcjonalnosc, ktorej oryginalny soft nie
    > posiada :).

    Jak już wcześniej pisałem - taką funkcjonalność potrzebuje kilka %
    posiadaczy routerów. Zresztą większości użytkowników wystarczy
    "funkcjonalność" na poziomie softwarowego windowsowego routera pod nazwą
    "Udostępnianie połączenia internetowego" (a ono nie miało prawie żadnych
    możliwości konfiguracyjnych).

  • 19. Data: 2015-02-28 00:41:44
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    g> napisał w wiadomości

    > Ogolnie C2 jest silnie budzetowym urzadzeniem jak na wejscie
    > w AC

    W końcu to TP-Link (budżetowa chińszczyzna).

    > jest mocno obciety, i mozna pokusic sie o stwierdzenie
    > ze jego ac moze byc mniej stabilne niz dobra sprawdzona enka
    > w 5GHz.

    To ma być dla "biednego klienta". Więc pewnie małe mieszkanie, gdzie silny i
    stabilny sygnał dotrze wszędzie. Zresztą C2 parametry n-ki też może mieć
    konkurencyjne.

    > Ma tylko 1 stream w AC wiec rakiety nie ma, do tego
    > odpada beamforming.

    TP 3500/3600 też nie mają beamforming.

    > Jak ktos mysli o AC a nie chce sie
    > rozczarowac na wejsciu, to chyba raczej warto poczekac
    > na mniej budzetowe urzadzenie.

    Trzebaby poszukać testów C2.

    > C2 to raczej model przejsciowy
    > zrobiony glownie po to zeby pokazac sie na tanim segmencie
    > rynku.

    Skończy się pewnie na zakupie routera i bez ac i bez gigabitowego ethernetu
    (cena).

  • 20. Data: 2015-02-28 11:40:36

    Nikt się w firmach nie bawi w jakieś alternatywne softy, to dla maniaków (np. z tej
    grupy).

    -----