  • 31. Data: 2015-03-03 10:08:56
    Temat: Re: Jaki dobry i tani routerek wi-fi?
    Od: " 666" <...@...6>

    Po co chcesz uszczęśliwiać ludzi na siłę?
    Wiesz jak beznadziejny jest ethernet gigabitowy?
    Prawdziwy Koreańczyk by się wstydził nie mając 10GE

    -----

  • 32. Data: 2015-03-03 15:54:58
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości

    > Plasowanie kategorii sprzetu nie ma nic do zarobkow. Tak czy owak,
    > bedzie to po prostu najnizsza polka zarowno w linii sprzetu zarowno
    > tego producenta, jak i porownujac do produktow konkurencji.

    Teoria (pozycjonowanie sprzętu przez producenta) to jedno, a praktyka (to
    gdzie ten sprzęt trafia) to drugie.

    > Aha, to i pewnie domowy LAN tez maja wolniejszy?

    Założyłem że po kablu będzie dostarczany internet (WAN), a domowa sieć
    będzie już przez wifi. Alternatywnie, biorąc pod uwagę do kogo ten sprzęt
    trafi, można przyjąć że w domu będą conajwyżej dwa komputery z gigabitowymi
    kartami sieciowymi, co oznacza w domowej sieci można je podłączyć
    bezpośrednio a nie poprzez router.

  • 33. Data: 2015-03-03 16:16:56
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-03-03 15:54, maX wrote:

    > Teoria (pozycjonowanie sprzętu przez producenta) to jedno, a praktyka
    > (to gdzie ten sprzęt trafia) to drugie.

    Negative. Jesli masz 4 produkty danego producenta, to nie sprawisz
    ze produkt z dolnej polki z jakiegos magicznego powodu nagle pod
    wzgledem pozadania uzytkownikow zamieni sie miejscami z produktem
    najbardziej zaawansowanym i najdrozszym.

    I zaden nawet najbiedniejszy rynek nie sprawi ze najtansze rzucone nan
    urzadzenie w kategorii obslugujacych ac, zamieni sie w mercedesa
    urzadzen w klasie ac. Sprzet porownuje sie do siebie, a nie do rynku
    i tego jaka na nim ludzie maja srednia dniowke.

> [...]
    > gigabitowymi kartami sieciowymi, co oznacza w domowej sieci można je
    > podłączyć bezpośrednio a nie poprzez router.

    No widzisz. Tylko po co bedzie w takim razie komus potrzebne w tym
    wszystkim urzadzenie z obsluga ac, skoro nie da sie wykorzystac
    nic ponad to co oferuje przecietna enka?

    --

    memento lorem ipsum

  • 34. Data: 2015-03-03 16:48:01
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    g> napisał w wiadomości

> [...]
    > wzgledem pozadania uzytkownikow zamieni sie miejscami z produktem
    > najbardziej zaawansowanym i najdrozszym.

    Pożądanie to jedno, a możliwości finansowe to drugie.

> [...]
    > w klasie ac. Sprzet porownuje sie do siebie, a nie do rynku
    > i tego jaka na nim ludzie maja srednia dniowke.

    50 zł różnicy cenowej między C20i a C2 to na Zachodzie tyle co nic, ale w
    BRICS już dużo. Choć według producenta obydwa to low-end.

    > No widzisz. Tylko po co bedzie w takim razie komus potrzebne w tym
    > wszystkim urzadzenie z obsluga ac, skoro nie da sie wykorzystac
    > nic ponad to co oferuje przecietna enka?

    To wy pisaliście że domowy LAN musi być znacznie szybszy niż internet.

  • 35. Data: 2015-03-11 17:34:44
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    elmer radi radisson wrote:

> [...]
    > takowych. A wiele problemow urzadzen, ktore defacto spowodowane sa
    > czestokroc niedorobionym stockowym softem, czy brakujacych
    > funkcjonalnosci zalatwia wlasnie migracja na jakies *wrt.
    >
    > Tym bardziej ze ich developerzy alternatywnych softow sluchaja zazwyczaj
    > uwaznie zgloszonych uwag, a support producenta potrafi zarzucic
    > zainteresowanie wypuszczaniem poprawionego softu jak tylko wypuszcza
    > na rynek jakies nowe modele urzadzen. Wiec podsumowujac, im lepsze
    > wsparcie w takim sofcie, tym szansa na dluzsze udane uzytkowanie

    Owszem, słuchają. Ale opensourcowy soft nie jest wcale cudowną maścią na
    wszystkie bolączki. Zwykle soft open source na dany router ma więcej
    funkcji, niż soft fabryczny. Czyli pojawia się np. możliwość ustawiania
    zaawansowanych parametrów, bywa prinserwer, którego nie ma w fabrycznym
    sofcie dla danego routera, klient torrentów i różne inne rzeczy. Bardzo
    często jednak zdarza się, że opensourcowy soft jest niedopracowany, bo
    jest to zlepek różnych modułów pisanych przez różnych ludzi, potem
    scalanych przez kogoś i kompilowany na wiele modeli routerów. Bywa, że
    nie działają niektóre funkcje, np. nie działa WiFi 5GHz, nie działają
    wszystkie diody, przyciski sprzętowe. No i na fabrycznym sofcie działa
    Fast NAT, a na open source dla tego samego routera nie działa, więc przy
    szybkich łączach niby mocny router, a nie wydala. Czyli coś za coś.

  • 36. Data: 2015-03-11 18:14:57
    Od: Poldek <p...@i...pl>

    maX wrote:

    > sprzęt trafi, można przyjąć że w domu będą conajwyżej dwa komputery z
    > gigabitowymi kartami sieciowymi, co oznacza w domowej sieci można je
    > podłączyć bezpośrednio a nie poprzez router.

    Jak to podłączyć dwa komputery w LANie "bezpośrednio, a nie przez router"?
    A poza tym w razie czego zawsze można dokupić osobno switcha
    gigabitowego i mieć słaby router z fast ethernetem, a w LANie i tak hula
    gigabit.