  • 21. Data: 2010-10-12 11:16:25
    Temat: Re: Jaki masz w aucie prześwit.
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    news:i918h7$ahk$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "kml" <A...@g...lp>
    >
    > Ale tak do publicznej wiadomosci podaja czy do papierow homologacyjnych ?
    > Bo tak zeby gdzies bylo ladne zestawienie to nie widzialem, moze dla jakis
    > terenowek. A auta niestety coraz nizsze.

    Publicznej, ostatnio oglądałem h-1 Wagon i tam to jest rozrysowane wszystko,
    pod koniec broszurki. OIDP to większość producentów daje takie dane w
    prospektach, ale zestawiać trzeba samemu.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 22. Data: 2010-10-12 11:22:56
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-10-11 20:03, Cavallino pisze:
    > Kia Ceed - prześwit to chyba najgorsza strona tego auta.
    > Przód, a dokładniej osłona silnika jest zawieszona tak nisko, że prawie
    > każdy krawężnik na parkingu się nie mieści.

    chyba, nie jest zawieszona niżej niż golf 3 na -80mm przód i -60 tył? A
    jakoś wszędzie udało mi się wjechać bez niszczenia auta. Kwestia
    umiejętności i wyczucia gabarytów auta.

    --
    krzysiek82

  • 23. Data: 2010-10-12 11:30:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 11 Paź, 19:59, Mariusz <m...@o...pl> wrote:

    > Jeśli ktoś z was ma któreś z tych aut to prosił bym o podanie rozmiaru
    > prześwitu.

    troche mozna znalezc tu (Ground Clearance, w calach oczywiscie ;) )
    http://tnij.org/grclear

    www.samar.pl tez czasem podaje...
    http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec,39/con/%5B%2
    239241%22%2C%22324894%22%5D/__1.html

    WS

  • 24. Data: 2010-10-12 12:19:14
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    > Niby tak. Ale wolę uniknąć sytuacji w której będę chodził z metrówką po
    > mieście i będę mierzył.

    Co Ci da znajomość prześwitu? Tabelkę z tego zrobisz i na ścianie powiesisz?

    W rzeczywistości możliwość przejazdu danej przeszkody uwarunkowana jest
    prześwitem, rozstawem osi, "miękkością" zawieszenia, zwisem przednim i
    tylnym itd.

    Paweł

  • 25. Data: 2010-10-13 16:44:22
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-11 23:08, z pisze:

    > Almera np. wygląda na wysoko zawieszoną ale co z tego kiedy tylna oś jest sztywna i
    nawet kombinowanie sprężynami, podkładkami nic nie da.
    > (na łysawych oponach zmierzyłem 18 cm :-(

    Chyba :)
    To jeden z większych prześwitów (o ile prawdziwy).

  • 26. Data: 2010-10-15 11:27:52
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    z wrote:

    > O w mordę. Fakt faktem że ogląd zewnętrzny jest bardzo mylący.
    > Myślałem że będzie ze 22cm :-(
    >
    > Ile ma łada samara?

    Wg danych producenta 16cm.

    Większość terenówek ma fabrycznie ok 20-21cm, LandRover Defender ma
    fabrycznie 24cm. SUVy często mają 15-17cm.

    Tyle, że terenóki się "liftuje", zakłada większe koła, itd...

    Ale minimalny statyczny prześwit jest mniej istotny od jego kształtu. W
    terenówkach najniżej schodzi często tylko wąska "grucha" po środku
    sztywnej osi -- przez niezbyt twarde przeszkody można się spokojnie przebić.

    Dlatego często liftuje się terenówkom (na dwu sztywnych osiach i ramie)
    samą "budę" -- prześwit rośnie tylko dzięki większym kołom, ale dzięki
    liftowi całej reszty można się wbić w błoto jeszcze sporo pow.
    nominalnego prześwitu a i tak przejdzie (bo wystaje mało co)

    pzdr
    \SK