  • 1. Data: 2010-10-11 19:59:17
    Temat: Jaki masz w aucie prześwit.
    Od: Mariusz <m...@o...pl>

    Witam.
    Zamierzam kupić auto w cenie do 25 000zł.
    Interesuje mnie coś w stylu audi a4 lub bmw 3 e46.
    W związku z czym szukam informacji na temat rozmiaru prześwitu tych aut.
    Interesują mnie jeszcze inne auta takie jak:
    Toyota Corolla Corolla IX Kombi
    Opel Astra H Kombi
    Audi a4 (b6 lub wyżej) kombi
    Opel Vectra C Hatchback lub Kombi
    Toyota Avensis II Kombi lub Hatchback

    Jeśli ktoś z was ma któreś z tych aut to prosił bym o podanie rozmiaru
    prześwitu.
    Proponuję jeszcze aby każdy kto przeczyta tą wiadomość niech napisze o
    swoim aucie.
    Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-10-11 20:03:43
    Temat: Re: Jaki masz w aucie prześwit.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Proponuję jeszcze aby każdy kto przeczyta tą wiadomość niech napisze o
    > swoim aucie.

    Kia Ceed - prześwit to chyba najgorsza strona tego auta.
    Przód, a dokładniej osłona silnika jest zawieszona tak nisko, że prawie
    każdy krawężnik na parkingu się nie mieści.

  • 3. Data: 2010-10-11 20:12:57
    Od: Mariusz <m...@o...pl>

    W dniu 2010-10-11 20:03, Cavallino pisze:
    > dokładniej osłona silnika jest zawieszona tak nisko, że praw
    Fajnie by było znać dokładne wymiary. i w końcu zrobić jakiejś
    porównanie. W sumie szukałem takich informacji na forach i nic.

  • 4. Data: 2010-10-11 20:16:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Fajnie by było znać dokładne wymiary.

    Zmierz wyższy krawężnik i będziesz wiedział.

  • 5. Data: 2010-10-11 20:27:33
    Od: Mariusz <m...@o...pl>

    W dniu 2010-10-11 20:16, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Mariusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zmierz wyższy krawężnik i będziesz wiedział.
    Niby tak. Ale wolę uniknąć sytuacji w której będę chodził z metrówką po
    mieście i będę mierzył.

  • 6. Data: 2010-10-11 20:35:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Niby tak. Ale wolę uniknąć sytuacji w której będę chodził z metrówką po
    > mieście i będę mierzył.

    Liczysz że ja to zrobię za Ciebie?

  • 7. Data: 2010-10-11 21:29:17
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    > prześwitu.
    > Proponuję jeszcze aby każdy kto przeczyta tą wiadomość niech napisze o

    Kazdy samochód jest zwymiarowany i opisany przez producenta. Najławiej
    znaleźć aktualne modele, ale i starsze katalogi dają się wygooglać. Takie
    schematy pokazują prześwit statyczny.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 8. Data: 2010-10-11 21:33:36
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 10-10-11 19:59, Mariusz pisze:

    [cut]

    Za tyle kasy nie kupisz sensownego A4 B6, nie mowiac juz o bardzo Twoim
    wesolym dopisku "i wyzej" ;)
    Niedlugo ludzie beda pytac o A8 W12 do 30kzl.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 9. Data: 2010-10-11 22:35:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-11 19:59, Mariusz pisze:
> [...]
    > prześwitu.
    > Proponuję jeszcze aby każdy kto przeczyta tą wiadomość niech napisze o

    Takie dane raz że będzie trudno znaleźć, dwa że niekoniecznie będą
    mierzone w ten sam sposób, a trzy że sama wartość w cm jeszcze niewiele
    mówi.

    Prześwit minimalny, prześwit między kołami, czy prześwit pod nawisami
    mają wpływ na inne parametry opisujące zdolności terenowe.
    Czego innego potrzebujesz żeby podjechać pod krawężnik, innego żeby
    jechać głęboką koleiną a jeszcze innych parametrów żeby przejechać nad
    śpiącym policjantem.

    Kolejna sprawa, że jaki by ten prześwit nie był, to można go zmienić.
    Można założyć krótsze lub dłuższe sprężyny (kilkaset zł), dołożyć
    podładki pod sprężynami (kilkadziesiąt zł), a nawet zafundować sobie
    gwintowane zawieszenie (kilka tys. zł).

    Zwłaszcza że chcesz kupić auto już mocno używane i sprężyny które tam
    znajdziesz z dużym prawdopodobieństwem będą solidnie udeptane i sama
    wymiana ich na nowe podniesie to auto o kilka cm.
    Nowe auto stoi wyżej niż po przejechaniu 150kkm.

  • 10. Data: 2010-10-11 22:53:54
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > (kilkaset zł), dołożyć podładki pod sprężynami (kilkadziesiąt
    > zł), a nawet zafundować sobie gwintowane zawieszenie (kilka tys.

    Jest jeszcze jedno rozwiązanie - kupić cytrynę z hydro ;-)
    To z takich cywilnych rozwiązań na pokonanie krótkich ciężkich
    odcinków chyba najlepsze - potrafi bez problemu przetoczyć się nad
    takimi dziurami że szok.

    --
    Pozdro
    Massai