  • 1. Data: 2010-10-11 17:11:26
    Temat: dodatkowy akumulator do ogrzewania postojowego - sharan, galaxy, alhambra
    Od: "AKow" <a...@b...pl>

    Witam,

    Auto (VW Sharan 1.9TDI) jest wyposażone w ogrzewanie postojowe i posiada
    drugi, dodatkowy akumulator do owego ogrzewania (znajduje się on pod
    siedzeniem pasażera). Jak się okazuje, akumulator padł na amen. Niestety nie
    mam pojęcia jaki to akumulator i gdzie go kupić. Dzwoniłem do kilku sklepów
    z akumulatorami i generalnie sprzedawcy dziwią się, że w aucie są 2
    akumulatory.

    Czy ktoś mógłby mi podać oznaczenie, typ tego akumulatora? Gdzie można w
    Warszawie (albo przez internet) kupić go?

    Wyjmując akumulator muszę zdemontować przednie siedzenie. Jak? Czy przed
    demontażem siedzenia muszę odłączyć obydwa akumulatory czy wystarczy tylko
    ten dodatkowy?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2010-10-12 08:27:20
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 11 Paź, 17:11, "AKow" <a...@b...pl> wrote:

> [...]
    > ten dodatkowy?
    >
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Przecież to zwykły akumulator ;) wyjmujesz - jedziesz kupujesz o
    takiej samej pojemności i wsadzasz na miejsce starego :) Ot cała
    filozofia.

    Pozdrawiam !!

  • 3. Data: 2010-10-12 10:08:00
    Od: "AKow" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    >Przecież to zwykły akumulator ;) wyjmujesz - jedziesz kupujesz o
    >takiej samej pojemności i wsadzasz na miejsce starego :) Ot cała
    >filozofia.

    Pytam, bo bardzo ciężko jest się do niego dostać. Trzeba wymontować przednie
    siedzenie (które posiada poduszkę zasilaną chyba z podstawowego aku, ale
    pewności nie mam). Dodatkowo cały akumulator jest zasłonięty plastikową
    pokrywą (która ma funkcję odprowadzania oparów).

    Czy na pewno zwykły? A może żelowy?

  • 4. Data: 2010-10-12 10:24:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AKow" <a...@b...pl> napisał w
    > Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w
    > wiadomości
    > Czy na pewno zwykły? A może żelowy?

    Zelowy jak zelowy - pewnie moze byc i zwykly. Albo nowoczesny AGM,
    jesli ma nie chlapac po nogach. Zelowy moze byc nawet gorszy niz
    zwykly, jesli napiecie w instalacji przekracza 13.8V.

    Tylko ze jesli naprawde ma grzac na postoju, to chyba szukasz
    "trakcyjnego".
    "Zwykly akumulator" jest "rozruchowy" i nie znosi glebokiego
    rozladowania - Centra np deklarowala 50 cykli.

    A nie lepiej jakies webasto, piecyk gazowy albo jak czlowiek - spac
    w hotelu ?
    Akumulator dlugo i mocno nie pogrzeje.

    J.

  • 5. Data: 2010-10-12 10:31:22
    Od: "AKow" <a...@b...pl>

    > Zelowy jak zelowy - pewnie moze byc i zwykly. Albo nowoczesny AGM, jesli
    > ma nie chlapac po nogach. Zelowy moze byc nawet gorszy niz zwykly, jesli
    > napiecie w instalacji przekracza 13.8V.

    No właśnie chyba zalecają żelowy, chociaż nie mam pojęcia jaki jest
    montowany fabrycznie. Dopóki go nie zobaczę w całości, to nie będę miał
    pewności.

> [...]
    > rozladowania - Centra np deklarowala 50 cykli.
    >
    > A nie lepiej jakies webasto, piecyk gazowy albo jak czlowiek - spac w

    No właśnie ten aku jest do ogrzewania postojowego (akurat nie Webasto a
    Eberspracher).

  • 6. Data: 2010-10-12 10:58:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > No właśnie ten aku jest do ogrzewania postojowego (akurat nie

    Ale to chyba jakies malenstwo, bo takie ogrzewanie duzo mocy nie
    potrzebuje ..

    J.

  • 7. Data: 2010-10-12 11:13:21
    Od: "AKow" <a...@b...pl>

    > Ale to chyba jakies malenstwo, bo takie ogrzewanie duzo mocy nie
    > potrzebuje ..

    Przybliżone wymiary to 20 na 30cm. Wysokości nie znam.

  • 8. Data: 2010-10-12 12:36:18
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 12 Paź, 10:58, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale to chyba jakies malenstwo, bo takie ogrzewanie duzo mocy nie
    > potrzebuje ..
    >
    > J.

    No ze 45Ah :) przy tych wymiarach to już i 60Ah produkują :)

    Pozdrawiam !!

  • 9. Data: 2010-10-18 16:48:16
    Od: "AKow" <a...@b...pl>

> [...]
    > demontażem siedzenia muszę odłączyć obydwa akumulatory czy wystarczy tylko

    Akumulator okazał się standardowy, nie było żadnego problemu z jego
    dobraniem. Aku tradycyjny kwasowy zamknięty (nie żelowy) o pojemności 60Ah.
    Przednie siedzenie musiałem zdemontować, ale wystarczyło odkręcić 4 śruby
    (trzynastki) i przechylić fotel do tyłu, nie odłączając instalacji (ale na
    wszelki wypadek odłączyłem masę akumulatora głównego).

  • 10. Data: 2010-10-18 16:56:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 10:24:29 +0200, J.F. napisał(a):

    > Zelowy jak zelowy - pewnie moze byc i zwykly. Albo nowoczesny AGM,
    > jesli ma nie chlapac po nogach. Zelowy moze byc nawet gorszy niz
    > zwykly, jesli napiecie w instalacji przekracza 13.8V.

    Do wnętrza auta powinien być żelowy, z racji znacznie mniejszego (aż do
    zera) wydzielania gazów przy ładowaniu.
    Stąd też wszystkie vany z akumulatorem w kabinie (Scenic, Picasso)
    przychodzą fabrycznie z żelowymi. A co później w akcie radosnej tfurczości
    wkładają handlarze czy użyszkodnicy to juz inna bajka.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel