  • 1. Data: 2010-10-11 15:40:20
    Temat: Odmrażanie szyb
    Od: "Kakalak" <K...@o...pl>

    Temat aktualny, zastanawiam się czy na lekkim mrozie (-2) nie polewać szyb
    LETNIĄ (20C) wodą, w celu szybkiego odmrożenia i podgrzania.

    O tym że nie wolno wrzącą to wiem.

    Pytanie nasunęło mi się jak przeglądałem internet "podgrzewane
    spryskiwacze"

    Stosowałem specjalne płyny, przysłanianie tekturą i żadna metoda mi nie
    odpowiada.

    Jakie są Wasze sposoby?

  • 2. Data: 2010-10-11 15:48:14
    Temat: Re: Odmrażanie szyb
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Kakalak" <K...@o...pl> wrote in message news:i8v47m$a62$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > spryskiwacze"
    >
    > Stosowałem specjalne płyny, przysłanianie tekturą i żadna metoda mi nie

    Kupic odmrazacz w sprayu i dobry plyn zimowy do spryskiwaczy, przy -2'C
    nawet woda nie zdazy zamarznac porzadnie przez noc.

    Pozdrawiam
    kamil

  • 3. Data: 2010-10-11 15:50:34
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 Oct 2010 15:40:20 +0200, Kakalak napisał(a):

    > Jakie są Wasze sposoby?

    Odmrażacz do szyb sygnowany marką Shell (po przetestowaniu iluś tam
    produktów różnych firm, on się mi ostał od kilku lat na placu boju jako
    ten najskuteczniejszy).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 4. Data: 2010-10-11 16:10:40
    Od: "Kakalak" <K...@o...pl>

    > Kupic odmrazacz w sprayu i dobry plyn zimowy do spryskiwaczy, przy -2'C
    > nawet woda nie zdazy zamarznac porzadnie przez noc.

    kupiłem porządny ALASKA K2 bardzo szybko odmraża, płyn w spryskiwaczach mam
    CASTROL Biofix Classic -22

    jednak jak wsiadam do samochodu odpalam to wszystko przyszrania do
    pierwszych 3km jazdy

    zastanawiam się jak to jest skoro podgrzewane spryskiwacze walą ciepłym
    płynem i jest OK a przecież w lecie mam rozgrzany samochód do czerwoności i
    polewam zimnym płynem i nic się nie dzieje

    podobnie nie raz widziałem przy -20 ludzie wjeżdżali na myjnię z ciepłą wodą
    i też bez problemów

  • 5. Data: 2010-10-11 16:18:04
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-10-11 15:40, Kakalak pisze:
    (...)
    > Jakie są Wasze sposoby?

    Dykta rulez.
    pwz

  • 6. Data: 2010-10-11 16:27:18
    Od: "Duch" <W...@o...pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Dykta rulez.

    Ale później wali że hej.

    --
    Pzdr
    Fun

  • 7. Data: 2010-10-11 16:43:52
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 11 paź 2010 o 16:10 GMT, Kakalak napisał(a):
    > zastanawiam się jak to jest skoro podgrzewane spryskiwacze walą ciepłym
    > płynem

    Watpie aby spryskiwacze podgrzewaly plyn, funkcja "podgrzewane
    spryskiwacze" zapobiega ich zamarzaniu, a nie podgrzewaniu przeplywajacego
    przez nie plynu, zeby robic cos takiego to potrzebowalyby miec moc jak
    przeplywowy ogrzewacz wody :)

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 8. Data: 2010-10-11 17:02:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 11 Oct 2010 16:10:40 +0200, Kakalak napisał(a):

    > jednak jak wsiadam do samochodu odpalam to wszystko przyszrania do
    > pierwszych 3km jazdy

    Dziwisz się? Alkohol odparuje błyskawicznie.

    > zastanawiam się jak to jest skoro podgrzewane spryskiwacze walą ciepłym
    > płynem i jest OK

    Podgrzewane są tylko same dysze, by nie zamarzała w nich resztka płynu.

    > a przecież w lecie mam rozgrzany samochód do czerwoności

    A to ciekawe...

    > i polewam zimnym płynem i nic się nie dzieje

    Równie ciekawe. Masz schładzany płyn?

    > podobnie nie raz widziałem przy -20 ludzie wjeżdżali na myjnię z ciepłą wodą
    > i też bez problemów

    Wnętrze już jest rozgrzane, tym samym szyby.

    To powyższe tak na serio, spałeś na fizyce?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2010-10-11 17:56:44
    Od: "Zygusik" <z...@o...pl>

    > Temat aktualny, zastanawiam się czy na lekkim mrozie (-2) nie polewać szyb
    > LETNIĄ (20C) wodą, w celu szybkiego odmrożenia i podgrzania.
    >
    > O tym że nie wolno wrzącą to wiem.

    Witam. Wrzącą wodą to raczej nie lałem ale mocno gorącą na przednią szybę
    Poloneza i Stara to nieraz. Nigdy nie było problemów. Może dlatego że siedziały
    w uszczelkach a nie jak obecnie są klejone. Pozdrawiam
    Zygusik

  • 10. Data: 2010-10-11 18:15:20
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Kakalak" <K...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Temat aktualny, zastanawiam się czy na lekkim mrozie (-2) nie polewać szyb
    > LETNIĄ (20C) wodą, w celu szybkiego odmrożenia i podgrzania.

    Leję z PET-a letnią teraz i jest OK.
    Na razie bez skrobania. Potem Jakiś odmrażacz w spraju.
    Kolega Seba pisał że Shell jest dobry to trzeba przećwiczyć.