  • 41. Data: 2018-01-19 15:24:30
    Temat: Re: Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 18 Jan 2018 21:27:43 +0100, Smok Eustachy wrote:

    > Gry na wirtualce?

    A w czym konkretnie problem? Stare gry windowsowe z palcem w nosie odpalisz
    na vmware, bo wspiera directx, a dosowe na dosboxie. A nowe... nie trzeba
    kombinować tylko odpalasz natywnie na hoście.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 42. Data: 2018-01-19 15:45:37
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Poza tym nawet jeśli taka gra odpali, to problem polega na tym, że część
    > gier wydanych w pierwszej dekadzie XXI wieku jest mocno zależna od
    > hardware'u. Zdarza się, że nawet jeśli odpalają się na współczesnych,
    > potężnych komputerach (i współczesnym Windowsie) to nie wszystko wygląda
    > tak dobrze, jak na high-endowych komputerach z epoki.

    Tego nie wiedziałem. Pamiętam tylko, że RoadRash nie chciał odpalić, jak
    było ustawione więcej niż 256 kolorów w Windowsie (95) :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 43. Data: 2018-01-19 15:51:13
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Sztuka dla sztuki. ;)

    E, nie... używam go tutaj, bo jest mały.

    > Ja nie instaluje nawet na RasPi serwera X - może z jednym wyjątkiem, gdy
    > projekt zawierał wyświetlacz graficzny i ta dodatkowa warstwa abstrakcji
    > była całkiem przydatna. Nie używałem wtedy jednak systemu okienkowego,
    > tylko odpalałem jeden konkretny program generujący GUI.

    Kwestia zastosowania. Ja na jednym pi mam Xserwer po VNC, na drugim
    normalny (bo odtwarzam na nim filmy), na pozostałych trzech nie mam,
    bo robią za serwery i nie potrzebują.

    Mimo wszystko to zastosowania komputerowe, a nie elektroniczne :)

    > Eagle 7.7 testowo odpalony na Eee PC 901 ze starym, jednordzeniowym
    > atomem chodził bardzo słabo. Od biedy dało się coś edytować, ale co
    > jakiś czas pojawiały się irytujące przycięcia. Tak więc nie wróżę mu
    > sukcesu na RasPi, nawet gdyby pojawiła się wersja na ARM-y.

    Szkoda... bo w sumie tylko to mnie powstrzymuje przed wywaleniem "budy" z
    warsztatu i zastąpieniem jej małym pi, schowanym za monitorem. Tam odpalam
    tylko przeglądarkę, czytnik PDF-ów, DosBoxa (AutoTrax), eagle, mplayer (do
    pokazywania obrazu z mikroskopu) i narzędzia do komunikacji z elektroniką
    (minicom, avrdude, ewentualnie avr-g++).

    > Tak naprawdę trudno jednoznacznie stwierdzić, czy się zdarzyło, czy nie.

    Sprawdzałem, co tam jest poinstalowane i pochowane. Nic, czego nie powinno
    być.

    W każdym razie... kondensatory i dysk SSD dziś przyszły, to się wszystko
    okaże (czy płyta po wymianie wstanie, i czy rozpozna ten SSD)...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 44. Data: 2018-01-19 16:53:42
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-19 o 15:24, Roman Tyczka pisze:

    > A w czym konkretnie problem? Stare gry windowsowe z palcem w nosie odpalisz
    > na vmware, bo wspiera directx, a dosowe na dosboxie. A nowe... nie trzeba
    > kombinować tylko odpalasz natywnie na hoście.

    Są gry które na tym nie pójdą.
    I sa ludzie którzy teraz zamawiają składanie starych komputerów
    pod takie gry. Była już taka dyskusja i nawet podawano tytuły
    tytuły gier które na wirtualkach nie ruszą.
    Poszukaj i poczytaj.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2018-01-19 18:12:46
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 19.01.2018 o 09:25, zhbick pisze:
    > Użytkownik "Adam Wysocki"  napisał w wiadomości grup

    > Jeśli brak wolnych slotów na RAM to dałbym sobie spokój z wymianą. Do
    > Linuxa z XFCE, który zużywa na starcie poniżej 300MB wystarczą te 2GB.

    Chyba żeby Firefox nie zeżarł. Ja polecam 8 do Firefoxa

  • 46. Data: 2018-01-19 18:14:00
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 19.01.2018 o 12:54, Adam Wysocki pisze:

    > Czemu nie?
    >
    > Fakt, że jak mi się zdarzy zagrać, to głównie w gry DOS-owe i DosBox sobie
    > radzi.

    bo wirtualka nie obsługuje zaawansowanych możliwości karty graficznej?

  • 47. Data: 2018-01-19 20:05:49
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik "Smok Eustachy" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Chyba żeby Firefox nie zeżarł. Ja polecam 8 do Firefoxa

    Do kilku równocześnie otwartych zakładek wystarczy te 1,5GB wolnego, więcej
    i tak procesor nie przemieli i braknie mocy CPU. Poza tym są też inne
    przeglądarki, chociażby Chrome/Chromium

  • 48. Data: 2018-01-20 00:11:06
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-19 o 20:05, zhbick pisze:
> [...]
    > więcej i tak procesor nie przemieli i braknie mocy CPU. Poza tym są też
    > inne przeglądarki, chociażby Chrome/Chromium

    Albo tę odinstalować i zainstalować straszą wersję, żeby sobie nerw nie
    szarpać.

    --
    animka

  • 49. Data: 2018-01-20 00:35:40
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 19.01.2018 15:51, Adam Wysocki wrote:

> [...]
    > pokazywania obrazu z mikroskopu) i narzędzia do komunikacji z elektroniką
    > (minicom, avrdude, ewentualnie avr-g++).

    Hmm... Ale przecież obecnie istnieją małe komputerki na x86, te
    wszystkie "Compute Sticki" itp. Wiem, że nie ma szału z mocą
    obliczeniową, ale wypada to lepiej, niż w przypadku RasPi. Współczesne
    atomy to już jednak nieco inne procesory od tych, które dekadę temu były
    stosowane w netbookach. Mam paroletni tablet z Atomem i zwyczajnym
    Windowsem 10. Działa to znośnie, da się odpalić Chrome'a i przeglądać
    strony, system w miarę responsywny. Odpada rzecz jasna odpalanie
    większej liczby programów na raz. :)

    RasPi moim zdaniem jest fajne, jeśli chodzi o projekty elektroniczne.
    Nie wszędzie zastąpi mikrokontrolery (szczególnie jeśli kluczowe jest
    niskie zużycie energii i szybki czas reakcji) ale czasem jest
    niesamowicie wygodne. Zamiast klepać kod, który niskopoziomowo wykona
    nam jakaś operację na MCU, tutaj wystarczy skorzystać z gotowego
    linuksowego programu, odpalając go z poziomu skryptu.

  • 50. Data: 2018-01-20 01:55:25
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:

    > bo wirtualka nie obsługuje zaawansowanych możliwości karty graficznej?

    Jest to jakiś argument :) W sumie nie wiem co tam siedzi pod spodem, jak
    się odpali program na fullscreen -- czy to jest tylko emulacja, czy jakoś
    udostępnia kartę graficzną tak jak robi to z procesorem.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]