  • 121. Data: 2016-08-31 08:59:47
    Temat: Re: Jaki telewizor - DO JanuszKK
    Od: "Kaktus" <.@..pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:nq4oee$14aj$1@gioia.aioe.org...

    > To nagrywaj analogowo, każdy nowy dekoder ma oprócz hdmi także scart
    > tam masz RGB sygnał i SVHS, ten svhs możesz podać na wej analogowe
    > karty kompa i nagrywać.

    Przepraszam, że marudzę, ale mam jeszcze trzy pytania, mam nadzieję
    ostatnie:
    1) czy mam rozumieć, że dekoder (firmowy, z Orange) będę mógł połączyć
    RÓWNOCZEŚNIE z nowym telewizorem przy pomocy kabla hdmi,
    i z kartą TV (analogową) w komputerze przy pomocy kabla scart?
    2) przy założeniu, że na powyższe pytanie odpowiedź jest twierdząca,
    to skoro nagrywanie będzie się odbywało na dysk komputera, to czy
    odtwarzanie nagranego materiału też będzie mogło odbywać się
    na komputerze, bez udziału telewizora?
    3) jeżeli na powyższe oba pytania odpowiedzi są twierdzące, to czy
    przy wybieraniu nowego telewizora powinienem zwrócić uwagę
    na jakieś cechy/parametry, które to umożliwią lub chociażby ułatwią?
    Nagrywanie analogowe w zupełności mnie satysfakcjonuje, nawet jeśli
    będę mógł nagrywać tylko to co w danym momencie oglądam na
    telewizorze.

    Pozdrowienia

  • 122. Data: 2016-08-31 11:38:22
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Kaktus" <.@..pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "JanuszKK" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > To jest naziemna Neostrada czyli Orange. Kablówka zmieniona
    > na światłowód.
    > Przy kablówce i z telewizorem CRT było bez problemu.
    > Wystarczył rozgałęziacz sygnału do OTV i do karty TV
    > analogowej w komputerze.

    Czy OTV jest podłączony do dekodera Orange poprzez HDMI? Jeśli tak, to OTV
    robi tylko za monitor, nic nie będzie w stanie nagrywać.
    Możesz nawet kupić monitor komputerowy z glośnikami i będziesz miał taką
    samą funkcjonalność.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---
    Avast.

  • 123. Data: 2016-08-31 14:34:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:57c6a53a$0$15188$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > robi tylko za monitor, nic nie będzie w stanie nagrywać.
    > Możesz nawet kupić monitor komputerowy z glośnikami i będziesz miał taką

    Nie wiem co mają telewizory bo nie mam, ale jak do telewizora/monitora
    dociera jakikolwiek sygnał, który daje się pokazać na ekranie to nie ma
    technicznych przeszkód, aby ten sygnał w jakiejś formie nagrać. Nie
    wykluczam, że są jakieś inne przeszkody i telewizory tak nie robią bo tak.
    P.G.

  • 124. Data: 2016-08-31 19:28:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:nq6isa$u56$1@news.chmurka.net...

> [...]
    > technicznych przeszkód, aby ten sygnał w jakiejś formie nagrać. Nie
    > wykluczam, że są jakieś inne przeszkody i telewizory tak nie robią bo tak.

    Masz rację, że technicznie nie ma problemu. Jednak z uwagi na koszty,
    producenci ograniczyli możliwości nagrywania tylko do wejść antenowych
    sygnałów cyfrowych.
    OTV nagrywają tylko gotowy strumień MPEG, który odbeirają z wbudowanego
    tunera
    DVB-T/S/C. Nagrywanie z tunera analogowego, wejścia Scart albo HDMI wymaga
    wbudowania (lub zaprogramowania softwarowego) kodera MPEG.
    Nie trafiłem na żaden telewizor, który miałby wbudowany koder MPEG. W ramach
    dyskusji o OTV na tej grupie oraz na pl.rec.telewizja nikt inny też nie
    spotał się z takim telewizorem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

    ---
    Avast.

  • 125. Data: 2016-08-31 21:56:41
    Temat: Re: Jaki telewizor - proszę o radę
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > LCD też się wypalają. Nie wiem czy każdy, ale mój się wypala. Wydaje mi
    > się, że to wypalenie po jakimś czasie znika.

    Yyy... Samsung?

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"

    ---
    Avast.

  • 126. Data: 2016-08-31 22:02:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-08-31 o 21:56, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Yyy... Samsung?

    Nie wiem, ale sprawdzę, bo to przy maszynie. Taka metalowa puszka bez
    obudowy. Ale WIN chyba pokaże co ma podłączone.

    Robert

  • 127. Data: 2016-08-31 22:52:13
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-08-31 o 08:59, Kaktus pisze:
> [...]
    > RÓWNOCZEŚNIE z nowym telewizorem przy pomocy kabla hdmi,
    > i z kartą TV (analogową) w komputerze przy pomocy kabla scart?
    Tak, sygnał analogowy jest zawsze dostępny, tracisz na jakości bo
    dostajesz zwykłego PAL-a ale dla treści to bez znaczenia. Kupujesz np
    taki kabel
    http://allegro.pl/kabel-przewod-audio-video-euro-sca
    rt-6x-cinch-1-5m-i6428668667.html
    i podłączasz kartę do dekodera.

> [...]
    > to skoro nagrywanie będzie się odbywało na dysk komputera, to czy
    > odtwarzanie nagranego materiału też będzie mogło odbywać się
    Tak, analog nie jest kodowany a przynajmnjej Ja nie słyszałem o czymś takim.

    > 3) jeżeli na powyższe oba pytania odpowiedzi są twierdzące, to czy
    > przy wybieraniu nowego telewizora powinienem zwrócić uwagę
    > na jakieś cechy/parametry, które to umożliwią lub chociażby ułatwią?
    Nie, wybieraj jaki chcesz, byle miał hdmi a teraz to chyba wszystkie
    mają, i tak będziesz go używał jako monitora.

    > Nagrywanie analogowe w zupełności mnie satysfakcjonuje, nawet jeśli
    > będę mógł nagrywać tylko to co w danym momencie oglądam na
    > telewizorze.
    I tak będzie bo chyba liveboxy nie mają startu o określonej godzinie,
    jeżeli mają
    to pozostaje ci jeszcze przebrnięcie przez zaplanowane zadania w
    windzie aby uruchomiała
    program do nagrywania.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 128. Data: 2016-08-31 22:57:57
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-08-31 o 19:28, yabba pisze:
> [...]
    > Nie trafiłem na żaden telewizor, który miałby wbudowany koder MPEG. W
    > ramach dyskusji o OTV na tej grupie oraz na pl.rec.telewizja nikt inny

    Dokładnie, nagrywanie z sygnału analogowego miały nagrywarki zewnętrzne,
    mam taką, i jest to kawałek sprzętu co oznacza że temat nie jest
    banalny, poza tym tak jak już Piotr napisał, TV i dekodery dvb nagrywają
    gotowy strumień, one nic nie kompresują.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 129. Data: 2016-08-31 23:25:03
    Od: "Kaktus" <.@..pl>

    > Tak, sygnał analogowy jest zawsze dostępny, tracisz na jakości bo
    > dostajesz zwykłego PAL-a ale dla treści to bez znaczenia. Kupujesz np taki
> [...]
    Nastawiam się na takie minimum.
    Jeśli potem okaże się, że można jakoś sprawdzić czy dałoby się nagrywać
    przy pomocy odbiornika TV DVB, to jakiś kupię i zastosuję.

    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
    Kaktus

  • 130. Data: 2016-09-01 17:15:54
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:57c71386$0$15199$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > Nie trafiłem na żaden telewizor, który miałby wbudowany koder MPEG. W
    > ramach dyskusji o OTV na tej grupie oraz na pl.rec.telewizja nikt inny też

    To użyczę swojej karty TV z graberem, nie pamiętam, czy MPEG ma wbudowany,
    czy w dołączonym sterowniku programowym, co przy mocy dzisiejszych pecetów
    nie wydaje mi się problemem, i można nagrać sobie program :) Nie trzeba już
    OTV z koderem :)