  • 81. Data: 2016-08-28 16:06:43
    Temat: Re: Jaki telewizor - proszę o radę
    Od: JanuszKK <j...@o...pl>

    Użytkownik Kaktus napisał:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:1295836250.20160828134618@pik-net.pl.invalid...

    > Skoro mają być problemy z odtwarzaniem na OTV, to mogę z tego
    > zrezygnować. Odtwarzanie na komputerze, a nawet na smartfonie
    > (też sprawdzone) zupełnie mi wystarczy. Pytałem, bo chciałem
    > wykorzystać wszystkie możliwości nowego telewizora.
    Przecież możesz podłączyć TV do kompa, wystarczy że będziesz miał nowszą
    kartę video z cyfrowym wyjściem np DVI czy hdmi, kupujesz dłuższy dobry
    kabel hdmi + ewentualnie przejściówkę dvi-hdmi i oglądasz wszystko
    bez względu na formaty obsługiwane przez TV.

    --
    pozdr
    Janusz

  • 82. Data: 2016-08-28 17:27:05
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Kaktus pisze:
> [...]
    >
    > Na stronie telewizor.eu znalazłem taki fragment dotyczący telewizorów LED:
    > W dużych ekranach stosuje się rozwiązanie polegające na równomiernym
    > podświetlaniu (LED) na całej powierzchni i dodatkowo dzięki technologii
    > LDT można sterować indywidualną jasnością wybranych obszarów ekranu.
    > Ta zmiana w widoczny sposób rozwiązała problem idealnej czerni, co było
    > nieosiągalne w tradycyjnych LCD.
    >
    > Zatem, to tylko chwyt marketingowy z użyciem innej nazwy, czy istotna
    > różnica? I co należy tutaj rozumieć przez "duży ekran", od ilu cali?

    To i to, nadal jest to matryca LCD, zmiany są tylko w podświetleniu.
    może być po staremu zamiast CCFL dali LED a może być zgodnie z opisem,
    trzeba sprawdzać każdy TV indywidualnie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 83. Data: 2016-08-28 17:30:36
    Od: "Kaktus" <.@..pl>

    Użytkownik "JanuszKK" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kabel hdmi + ewentualnie przejściówkę dvi-hdmi i oglądasz wszystko bez
    > względu na formaty obsługiwane przez TV.
    Przepraszam, ale juz się trochę gubię. Co i gdzie oglądam?

    Moim celem jest nagrywanie (wyłącznie do użytku prywatnego)
    filmów/programów z telewizora na dysk komputera w formacie
    do odtwarzania na komputerze (np. mpeg, avi lub innym).
    Proszę potwierdzić lub podważyć czy można to zrobić tak jak mi
    się wydaje:
    - do łącza światłowodowego będzie podłączony LiveBox
    - do LiveBoxa będzie podłączony dekoder, zakładam, że bez dysku
    - do dekodera podłączony będzie kabel z rozgałęziaczem (JAKIM?);
    kabel z jednej z końcówek rozgałęziacza będzie prowadził do TV LED,
    kabel z drugiej końcówki będzie prowadził do tunera USB podłączonego
    do portu USB komputera lub laptopa (tak jak kiedyś do karty TV
    zainstalowanej w środku komputera).
    Czy dobrze myślę? Czy lepsze byłoby inne rozwiązanie, a jeśli tak to
    jakie i pod jakim względem byłoby lepsze?

    Pozdrowienia

  • 84. Data: 2016-08-28 20:39:08
    Od: JanuszKK <j...@o...pl>

    Użytkownik Kaktus napisał:
    > Użytkownik "JanuszKK" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Przepraszam, ale juz się trochę gubię. Co i gdzie oglądam?
    Mowa była o odtwarzaniu na TV czegoś nagranego na kompie.

    > Moim celem jest nagrywanie (wyłącznie do użytku prywatnego)
    > filmów/programów z telewizora na dysk komputera w formacie
    O nagrywaniu z TV i odtwarzaniu na kompie, zapomnij już Ci to inni także
    napisali, to co nagrasz na TV tylko na tym samym TV możesz odtworzyć.

> [...]
    > - do dekodera podłączony będzie kabel z rozgałęziaczem (JAKIM?);
    > kabel z jednej z końcówek rozgałęziacza będzie prowadził do TV LED,
    Dotąd ok

    > kabel z drugiej końcówki będzie prowadził do tunera USB podłączonego
    > do portu USB komputera lub laptopa (tak jak kiedyś do karty TV
    > zainstalowanej w środku komputera).
    Zapomnij, hdmi nie da się rozgałęzić tak jak myślisz, pojawiają się co
    prawda rozgałęziacze hdmi ale są drogie (kilka setek $ ) i nie zawsze
    działają, wątpliwa jest także obsługa HD.

    > Czy dobrze myślę? Czy lepsze byłoby inne rozwiązanie, a jeśli tak to
    > jakie i pod jakim względem byłoby lepsze?
    Napisałem Ci już.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 85. Data: 2016-08-28 20:58:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kaktus,

    Sunday, August 28, 2016, 5:30:36 PM, you wrote:

> [...]

    > - do łącza światłowodowego będzie podłączony LiveBox
    > - do LiveBoxa będzie podłączony dekoder, zakładam, że bez dysku

    No to załóż, że z dyskiem. Od razu. Dysk jest potrzebny do
    time-shiftingu i nagrywania programów w tle, podczas oglądania innych.
    Jak również do nagrywania aktualnego programu jeśli masz taki kaprys.

> [...]
    > Czy dobrze myślę? Czy lepsze byłoby inne rozwiązanie, a jeśli tak to
    > jakie i pod jakim względem byłoby lepsze?

    Nie - tak się nie da.

    Myślałem, że chodzi Ci o odbiór programów DVB-T - wtedy do nagrywania
    w formacie odczytywalnym przez inne urządzenia używasz komputera z
    własnym tunerem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 86. Data: 2016-08-28 22:14:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Aug 2016 06:17:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > zare. A sa o wiele ciemniejsze. Kazdy kogo by spytac powie ze moze
    super cz
    > arne nie sa ale ze sa o wiele ciemniejsze niz szarosc ekranu.

    To złudzenie i się nazywa checker shadow illusion:

    http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQENT9gGi2jp
    HhtNDPQQ1PURoBoTXX95g8nmBv-TXWZi2d9d6i4

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Checker_shadow_illus
    ion

    --
    Marek

  • 87. Data: 2016-08-28 22:17:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 28 Aug 2016 11:23:31 +0200, "Kaktus" <.@..pl> wrote:
    > Gdzie/kiedy zamówić? W sklepie?
    > Rozumiem, że DaNsOuNd chodziło o to by w sklepie móc zobaczyć
    > to co będzie realnie w domu. I słusznie, mnie też o to chodzi.
    > Natomiast nie rozumiem Twojego pomysłu.

    Czy coś mówiłem o sklepie? Oczywiście że w domu. Mi kalibrowała ta
    firma:

    http://skalibrujtv.pl/

    --
    Marek

  • 88. Data: 2016-08-28 23:30:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Aug 2016 06:43:30 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > ale wspiera fhd i o dziwo potrafi internetowe 4k przerobic na hd i

    Rozwiń skrót myślowy "internetowe 4k".

    --
    Marek

  • 89. Data: 2016-08-28 23:47:45
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Kaktus" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ta zmiana w widoczny sposób rozwiązała problem idealnej czerni

    Poprawiła zaledwie. Nie rozwiązała.

  • 90. Data: 2016-08-29 00:09:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    4k to ilosc lini w pionie lub jak kto woli ilosc punktow w lini poziomej. Prawdziwe
    4k z cyfrowej kamery filmowej (RAW) to bitrate wynoszace kilka Gbit/s. Internetowe 4k
    jest skompresowane do 20-30 Mbit/s. Pomimo przekonwertowania przez telewizor czy
    projektor do hd jest wiecej informacji o kolorze i jakosc dla ogladajacego jest duzo
    wieksza. Jest to nie zauwazalne lub slabo widoczne w domowych projektorach DLP bo one
    wyswietlaja za malo kolorow. Gdzies dawno temu czytalem ze czlowiek moze rozroznic 6
    milionow czerwonego a w tanich DLP jest 1,3 miliona na wszystkie kolory.