  • 1. Data: 2009-05-08 12:41:27
    Temat: Jaki zestaw głośnomówiący do Nokii 6101?
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Chciałbym żonie zamontować w samochodzie jakiś zestaw głośnomówiący do
    telefonu komórkowego.
    Żona ma Nokię 6101 - to jest telefon typu clam-shell bez BT, ma tylko
    jakiś port na dole oraz IR.
    Instrukcja obsługi nic nie wspomina na temat możliwości współpracy z
    zestawem głośnomówiącym, podobnie strona WWW Nokii.
    Czy macie jakiś pomysł, jakiego zestawu hands-free można by użyć?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-05-08 13:15:37
    Temat: Re: Jaki zestaw głośnomówiący do Nokii 6101?
    Od: "Maciek" <m...@w...h0me.pl.com>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał
    > Instrukcja obsługi nic nie wspomina na temat możliwości współpracy z
    > zestawem głośnomówiącym, podobnie strona WWW Nokii.

    Klasyczny stereofoniczny zestaw słuchawkowy HS-23

    > Czy macie jakiś pomysł, jakiego zestawu hands-free można by użyć?

    Jak wyżej, czyli to będzie cichomówiący. Albo możesz kombinować z
    wyprowadzeniami wtyczki od tego zestawu i czymś co ma głośnik i mikrofon.
    Albo jakaś przejściówka?
    Jeśli HF kabelkowy odpada, to pozostaje zmiana aparatu na jakiś z BT lub
    taki, do którego przewidziany został "porządny" zestaw samochodowy. Jest
    kilka ładnych, damskich Nokii w normalnych cenach zaopatrzonych w BT. No i
    jest to okazja do zrobienia prezentu ;)

    Maciek.

  • 3. Data: 2009-05-08 14:32:33
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 8 May 2009 15:15:37 +0200, Maciek napisał(a):

    > Klasyczny stereofoniczny zestaw słuchawkowy HS-23

    Odpada. Sam usiłowałem przez jakiś czas używać w samochodzie zestawu
    słuchawkowego i uznałem to za całkowite nieporozumienie.
    Dopiero gdy zamontowałem sobie normalny zestaw hands-free z zewnętrznym
    mikrofonem, wyjściem głośnikowym i uchwytem na telefon, to zaczął on
    faktycznie spełniać swoje zadanie.

    > Jak wyżej, czyli to będzie cichomówiący. Albo możesz kombinować z
    > wyprowadzeniami wtyczki od tego zestawu i czymś co ma głośnik i mikrofon.

    Myślałem, czy nie spasuje coś w rodzaju zestawu z tej aukcji:
    http://allegro.pl/item617304624_zestaw_glosnomowiacy
    _oryginalny_nokia_okazja.html#gallery
    - uchwyt na telefon widoczny na zdjęciu nr 4 wygląda jakby miał złącze
    identyczne ze złączem w telefonie żony.

> [...]
    > kilka ładnych, damskich Nokii w normalnych cenach zaopatrzonych w BT. No i

    Nie jestem zwolennikiem używania BT do tego celu, wolałbym uchwyt z
    gniazdem na telefon. Wydaje mi się, że BT jeśli jest na stałe włączony
    to zbyt skraca czas pracy telefonu na jednym ładowaniu, a każdorazowe
    włączanie BT na czas jazdy jest bez sensu.
    Poza tym, obecny telefon kupiłem żonie dopiero rok temu, a kupowanie
    żonie nowego fona co roku, uważam za przesadę :)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2009-05-08 18:07:58
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

> [...]
    _oryginalny_nokia_okazja.html#gallery
    > - uchwyt na telefon widoczny na zdjęciu nr 4 wygląda jakby miał złącze

    6101 ma http://pl.wikipedia.org/wiki/Pop-Port - dowiedz się od sprzedawcy,
    czy da się to wykorzystać.
    Albo sam sprawdź czy HF-5 (wszystko jest na zdjęciach) pasi do tego fona.

    > Poza tym, obecny telefon kupiłem żonie dopiero rok temu, a kupowanie
    > żonie nowego fona co roku, uważam za przesadę :)

    No to zabierz samochód albo opłać szofera, problem zniknie ;)

    Maciek.

  • 5. Data: 2009-05-08 18:30:20
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

> [...]

    _oryginalny_nokia_okazja.html#gallery
    > - uchwyt na telefon widoczny na zdjęciu nr 4 wygląda jakby miał złącze

    nokia hf-5 pop-port - wpisz to w google i sam oceń, czy będzie pasować.

    M.

  • 6. Data: 2009-05-09 18:14:45
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 8 May 2009 20:30:20 +0200, Maciek napisał(a):

    > nokia hf-5 pop-port - wpisz to w google i sam oceń, czy będzie pasować.

    Tak, faktycznie określenie "pop-port" było najlepszym kluczem do
    identyfikacji :)
    Niestety, sprawa chyba się rozbije o uchwyt słuchawkowy, gdyż Nokia nie
    przewiduje żadnego aktywnego uchwytu do tego modelu, a zestaw
    głośnomówiący bez aktywnego uchwytu, jest głównie gadżetem.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof