  • 41. Data: 2014-04-08 01:32:21
    Temat: Re: Jakie czesci samochodu mozna sprzedac?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Dawniej wymagano kupy papierow, teraz w dowodzie nie ma, zmiany niby
    > trzeba zglaszac, ale tylko rzeczy wymienionych w DR, a w DR nie ma ...

    No bo ... to była cecha identyfikacyjna pojazdu :-) Coś widzę, że chyba
    teraz już nie jest...

  • 42. Data: 2014-04-08 11:48:17
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-04-07 21:37, J.F pisze:

    > Wycofanego z eksploatacji - nie mozesz.
    > Ale jesli zamierzasz skrecic z powrotem, to mozesz.

    No dobra, ale definicja pojazdu wycofanego z eksploatacji jest wyjatkowo
    sliska i tyczy nawet o odpady :)
    Jesli wczoraj tym samochodem jezdzilem, a dzisiaj go rozkrecilem na
    czesci to hmm czy one jest wycofany z eksploatacji czy nie? :)

    > Ale trzeba przy tym uwazac aby pod inne paragrafy nie podpasc.

    A to sie tyczy chyba wszystkich dzialow naszego prawa :)

    --
    jarek

  • 43. Data: 2014-04-08 12:01:31
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-04-07 23:40, k...@g...com pisze:

    > Sytuacja z wyrejestrowaniem jest niejasna bo ustawa jest niezgodna z innymi
    uregulowaniami. Chociażby z kodeksem cywilnym. Zrobili w ustawie według mnie
    niedopuszczalny wyjątek. Ograniczyli prawo własności w przypadku samochodów. Jeśli z
    innych przepisów ( w tym konstytucji) wynika że ze swoimi rzeczami można zrobić
    wszystko pod warunkiem że nie zagraża się innym ani środowisku. To w ustawie o
    wyrejestrowaniu nie można zakazać własnoręcznego rozebrania samochodu, pod warunkiem
    że spełni się warunek bezpieczeństwa dla ludzi i środowiska. Jest oczywiste że ze
    sprzedaży samochodu na części uzyska się większą kwotę niż oddając go na złom. Na
    logikę haczy to o zmuszanie do niekorzystnego rozporządzania swoim mieniem.

    Mysle, ze jest pole do manewru w zakresie ochrony wlasnosci:

    [...]
    Art 64 konst.
    3. Własność może być ograniczona tylko w drodze ustawy i tylko w
    zakresie, w jakim nie narusza ona istoty prawa własności.
    [...]

    Czyli zasadniczo zabraniajac "rozkrecania" pojazdu w drodze ustawy - a
    dokladniej wskazujac w ustawie jedyna sluszna droge utylizacji - nikt
    nie narusza prawa wlasnosci sensu stricto. Raczej dochodzi do
    ograniczenia prawa do dysponowania swoja wlasnoscia w trosce o hmm dobro
    ogolu.

    [...]
    Wyrok
    Sądu Najwyższego - Izba Cywilna
    z dnia 12 kwietnia 2013 r.
    IV CSK 608/12
    Teza
    Konstytucja umożliwia ograniczenie praw własności, m.in. po to, by
    chronić środowisko.

    [...]

    Reasumujac wydaje mi sie, ze zaswiadczenie o zdaniu plynow
    eksploatacyjnych oraz oswiadczenie strony (czyli mnie) o
    rozebraniu/rozsprzedaniu czesci pojazdu oraz wykonaniu stolika z
    nadwozia, wraz ze zdjeciami owego stolika stanowiloby wystarczajacy
    material, zeby urzad podjal decyzje o wyrejestrowaniu pojazdu.
    Ale to tylko moje zalozenie i wydaje mi sie logicznie poprawne :)
    Oczywiscie moze byc rowniez tak, ze urzad bedzie chcial miec w "bazie
    danych" pojazd, ktory juz nie istnieje bo jak tu ktos pisal, o fakcie
    czy cos jest samochodem czy nie decyduje dokument, a nie fakt istnienia :)

    --
    jarek

  • 44. Data: 2014-04-08 17:31:56
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 8 kwietnia 2014 12:01:31 UTC+2 użytkownik Jarek Pudelko napisał:

> [...]
    >
    > danych" pojazd, ktory juz nie istnieje bo jak tu ktos pisal, o fakcie
    >
    > czy cos jest samochodem czy nie decyduje dokument, a nie fakt istnienia :)

    To może wystąp do urzędu z takim zapytaniem. Że chcesz sam rozebrać swój samochód z
    zachowaniem procedur wynikających z konieczności nie zanieczyszczania środowiska
    uciążliwymi odpadami. A po rozebraniu wyrejestrować. I poczekaj co odpowiedzą.
    Odpowiedzieć muszą. Jak by się nie zgadzali to w piśmie podadzą przepisy na podstawie
    których podjęli decyzję. Wtedy wspólnie zastanowimy się co z tym się da zrobić. W
    kupie siła.

  • 45. Data: 2014-04-08 19:45:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Jesli wczoraj tym samochodem jezdzilem, a dzisiaj go rozkrecilem na
    >czesci to hmm czy one jest wycofany z eksploatacji czy nie? :)

    Ale zamierzasz skrecic z powrotem i dalej eksploatowac, czy juz dales
    ogloszenie o sprzedazy ?

    Oczywiscie trzeba twierdzic ze rozkreciles w celu naprawy, a ta sie
    okazala nieoplacalna, wiec wycofales juz zdemontowany.
    Ale nasze urzedy miewaja malo poczucia humoru, a sady im w tym wtoruja
    :-)

    J.

  • 46. Data: 2014-04-09 11:05:10
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2014-04-08 19:45, J.F pisze:

> [...]
    > okazala nieoplacalna, wiec wycofales juz zdemontowany.
    > Ale nasze urzedy miewaja malo poczucia humoru, a sady im w tym wtoruja :-)

    Ale czy powyzsze oznacza, ze to JA jako wlasciciel decyduje o wycofaniu
    pojazdu z eksploatacji? To w sumie jest logiczne bo to niby moj pojazd i
    np. decyduje sie go dluzej nie eksploatowac.
    Rozumiem wobec tego, ze jesli taka decyzje podejme to nie moge rozkrecic
    pojazdu natomiast wydaje sie byc zgodne z przepisami rozkrecenie bez
    podjecia takiej decyzji.
    Czyli rozkrecam bo lubie, potem mi sie nie chce skrecac i sprzedaje
    czesci. Nigdy nie zamierzalem wycofac pojazdu z eksploatacji :)

    --
    jarek

  • 47. Data: 2014-04-09 11:24:02
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 9 kwietnia 2014 11:05:10 UTC+2 użytkownik Jarek Pudelko napisał:

> [...]
    >
    > Czyli rozkrecam bo lubie, potem mi sie nie chce skrecac i sprzedaje
    >
    > czesci. Nigdy nie zamierzalem wycofac pojazdu z eksploatacji :)

    Po co bicie piany. Zwróć się o odpowiedź do WK. Jak odpowiedzą to będziemy się
    zastanawiali jak wyjść z sytuacji. Prawo w Polsce jest robione niechlujnie bo tu dużo
    głupich ludzi żyje. Na 110% są w nim jakieś luki. Ekologię można bardzo łatwo obejść.
    Bo w moczu czuję że podepną się pod przepisy o utylizacji substancji szkodliwych. Jak
    dobrze pomyśleć to raptem do zdania jest płyn hamulcowy i płyn do wspomagania
    kierownicy. Trudno te dwa układy rozebrać żeby nie rozszczelnić. Reszta to elementy
    które można sprzedać albo zwyczajne śmieci i surowce wtórne.