  • 1. Data: 2010-05-18 16:45:14
    Temat: Radiowe załącz / wyłącz o małych gabarytach ?
    Od: "Czesiek" <a...@v...pl>

    Witam.

    Czy jest mozliwe wykonanie następującego urządzenia - zdalne załącz /
    wyłącz ale o nietypowych parametrach (może jest gotowe takie rozwiązanie,
    ale na razie nic nie mogę znaleźć).

    Założenia:
    - Jeden nadajnik - tutaj napięcie zasilanie i rozmiary dowolne.
    - Kilka odbiorników, które załączały by się tylko wtedy gdy nadajnik
    znajdowałby się odpowiednio blisko nich (np: nie dalej niż 20 m), po
    oddaleniu nadajnika odbiornik by się wyłączał..
    Parametry tekiego odbiornika:
    - napięcie zasilania 3 V,
    - musi się zmieścić w rurce o rozmiarach baterii AAA (połowa jego
    długości).
    - dobrze by było aby mozna tak ustawić parametry nadajnika i odbiornika
    aby załączały się tylko wybrane odbiorniki.

  • 2. Data: 2010-05-18 17:09:14
    Temat: Re: Radiowe załącz / wyłącz o małych gabarytach ?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 18 May 2010 18:45:14 +0200, Czesiek napisał(a):

    > - Kilka odbiorników, które załączały by się tylko wtedy gdy nadajnik
    > znajdowałby się odpowiednio blisko nich (np: nie dalej niż 20 m), po
    > oddaleniu nadajnika odbiornik by się wyłączał..

    Dało by się ale z uwagi na właściwości propagacji fal radiowych
    użytecznych do tego zastosowania nie da rady zachować nawet z duzym
    przybliżeniem tej 20-metrowej granicy. Może się zdarzyć że układ zadziała z
    odległości 50m a innym razem nie zadziała na 5m jeśli otoczenie będzie
    zmienne. Jeśli to dopuszczalne to taką dokładność zapewni metoda z
    dyskryminacją amplitudy sygnału. Większą dokładność zapewniłaby metoda z
    dyskryminacją czasu ale będą kłopoty z miniaturyzacją i układ będzie
    wymagał dokładnych wzorców własnych albo współpracy z zewętrznym wzorcem.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2010-05-18 17:09:32
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Parametry tekiego odbiornika:
    > - napięcie zasilania 3 V,

    Ile prądu ma pobierać ?

    > - musi się zmieścić w rurce o rozmiarach baterii AAA (połowa jego
    > długości).
    > - dobrze by było aby mozna tak ustawić parametry nadajnika i odbiornika
    > aby załączały się tylko wybrane odbiorniki.

    Odbiornik odebrał sygnał z nadajnika i co ma dalej z tą informacją zrobić ?

    Paweł

  • 4. Data: 2010-05-18 17:32:21
    Od: "Czesiek" <a...@v...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ile prądu ma pobierać ?

    > Odbiornik odebrał sygnał z nadajnika i co ma dalej z tą informacją zrobić
    > ?
    >
    > Paweł

    Wyjaśnię do czego to ma być, może jest inny sposób.

    Odbiornik ma być w "markerze", czyli taką pływającą diodą, które rozstawiają
    wędkarze do zaznaczenia miejsca, gdzie wrzucili zanętę,
    a nadajnik ma być na łódce, zdalnie starowanej. Dioda na markerze ma
    zapalaćsię tylko wtedy gdy jest w pobliżu łódka z nadajnikiem.
    (podobno światło z merkera odstrasza ryby).

  • 5. Data: 2010-05-18 19:25:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Czesiek"

    > (podobno światło z merkera odstrasza ryby).

    A dioda IR? No i okulary.

    Robert

  • 6. Data: 2010-05-19 06:25:02
    Od: "news..pl" <p...@p...pl>

    > a nadajnik ma być na łódce, zdalnie starowanej. Dioda na markerze ma
    > zapalaćsię tylko wtedy gdy jest w pobliżu łódka z nadajnikiem.
    > (podobno światło z merkera odstrasza ryby).
    Łódka zdalnie sterowana skutecznie odstraszy ryby, lepiej i prościej
    ukształtować wiazkę z LED tak byś Ty ją widział a ryby nie.
    Piotr

  • 7. Data: 2010-05-19 08:44:04
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > - dobrze by było aby mozna tak ustawić parametry nadajnika i odbiornika
    > aby załączały się tylko wybrane odbiorniki.

    Rozejrzyj się za modułami zigbee. Sądząc po żądanych wymiarach moduł
    raczej trzeba by było zrobić samemu.

    JanuszR

  • 8. Data: 2010-05-19 10:08:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2010, news..pl wrote:

    > Łódka zdalnie sterowana skutecznie odstraszy ryby

    Odniosłem wrażenie, że łódka ma być sterowana jak najbardziej lokalnie
    - z wiosła, za to markery zdalnie...

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-05-19 10:40:32
    Od: Czesiek <g...@g...com>

    On 19 Maj, 12:08, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Odniosłem wrażenie, że łódka ma być sterowana jak najbardziej lokalnie
    > - z wiosła, za to markery zdalnie...
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Łódka już jest, sterowana zdalnie, zasięg do 300 m.
    Jest to łódka specjalnie zaprojektowana do "rozwożenie" zanęty, po
    dopłynięciu w pobliże "markera" zdalnie można wyrzucić zanętę.
    I właśnie chciałem zrobić taki komplet nadajnika i odbiornika aby
    marker załączał się tylko w czasie gdy łódka jest w pobliżu.

  • 10. Data: 2010-05-19 11:49:27
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Czesiek" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > I właśnie chciałem zrobić taki komplet nadajnika i odbiornika aby
    > marker załączał się tylko w czasie gdy łódka jest w pobliżu.

    Nie byłoby prościej zamiast markerów użyć współrzędnych GPS.
    P.G.