  • 1. Data: 2010-05-19 11:09:05
    Temat: Montaż uchwytu satelity na ościeży okna
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Mam pewien problem z zamocowaniem anteny sat.
    Chcialem sobie zamontować satkę, ale muszę to zrobić wspornikiem
    montowanym do ościeży okna.
    Cały problem w tym, że od okna do zewnątrz jest 16cm z tego 10cm to
    styropian ocieplający.
    Macie jakis pomysł jak mozna to zrobić?
    Rozstaw śrub ma w kwadracie 8cm. więc z jednej strony wyjdzie na
    styropian. Myślałem, aby od tej strony spróbowac wiercic pod katem,
    wtedy zachaczę o beton, ale czy to dobry pomysł?

    To taki wspornik
    http://wizfon.pl/product/6446

  • 2. Data: 2010-05-19 11:15:35
    Temat: Re: Montaż uchwytu satelity na ościeży okna
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Maj, 13:09, slawek7 <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > styropian. Myślałem, aby od tej strony spróbowac wiercic pod katem,
    > wtedy zachaczę o beton, ale czy to dobry pomysł?

    Mysle ze to zly pomysl. Dobry pomysl podadza na grupie
    pl.misc.budownictwo.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-05-19 12:29:52
    Od: sp9mrn <s...@t...gmail.com>

    W dniu 2010-05-19 13:09, slawek7 pisze:

    > Rozstaw śrub ma w kwadracie 8cm. więc z jednej strony wyjdzie na
    > styropian. Myślałem, aby od tej strony spróbowac wiercic pod katem,
    > wtedy zachaczę o beton, ale czy to dobry pomysł?

    Bardzo zły

  • 4. Data: 2010-05-19 14:42:38
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    Witam
    Są specjalne kotwy do mocowania do ścian z grubym styropianem na elewacji.

    Pozdrawiam
    WojtasW

  • 5. Data: 2010-05-19 17:52:03
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Ale dlaczego bardzo zły to pomysł?
    Przecież ten uchwyt jest specjalnie do montażu na ościeży okna.
    Od strony okna dwie sruby są w betonie, od strony zernętrznej bedzie
    może trochę w styropianie, ale pozostała część znajdzie sie tez w
    betonie, z tym ze pod katem?
    Prosze nie piszcie hasłami tylko powiedzcie cos wiecej. nie za bardzo
    to rozumiem.
    A jak inaczej to zamocować. przez okno sie nie wychyle, na parapet nie
    stane (bo taka dziwna konstrukcja ze nie przenosi obciązen) wiec jak
    sobie poradzić.
    a te kotwy to mają jakąś nazwe, jak wyglądają?

  • 6. Data: 2010-05-19 18:14:51
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    slawek7 wrote:

    > A jak inaczej to zamocować. przez okno sie nie wychyle, na parapet nie
    > stane

    A masz tam na tej szpalecie styropian? Bo jak tak, to nic z tego nie
    będzie. Kołki się będą uginać i wszystko się obrusza - zakładając, że w
    ogóle to osadzisz nie odłupując muru albo nie zejdą sie otwory.
    Zamocuj pod oknem na normalnej "fajce" albo obok okna. Kołki 200mm fi
    10-12. Rozstaw powinien być większy - 8mm to nieporozumienie.
    Spokojnie to można zrobić z parapetu przy pomocy drugiej osoby + szelki
    asekuracyjne w razie czego.

    Mirek.

  • 7. Data: 2010-05-20 05:58:28
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > A jak inaczej to zamocować. przez okno sie nie wychyle, na parapet nie
    > stane

    Które pietro / ile metrów nad ziemią ? U mnie do takich robót zamawia się
    "zwyżkę". Za 100zł masz bezpieczną usługę, montujesz hak a samą czaszę już
    ustawisz z okna.

  • 8. Data: 2010-05-20 06:13:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 May 2010 07:58:28 +0200, William Bonawentura wrote:
    >Które pietro / ile metrów nad ziemią ? U mnie do takich robót zamawia się
    >"zwyżkę". Za 100zł masz bezpieczną usługę, montujesz hak a samą czaszę już
    >ustawisz z okna.

    Ale nawet wtedy warto przemyslec szczegoly mocowania, zeby sie nie
    okazalo ze odpadnie razem z tynkiem i styropianem ..

    J.

  • 9. Data: 2010-05-20 10:23:23
    Temat: Re: Montaż uchwytu satelity na o cieży okna
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    To jest drugie pietro.
    A co to jest zwyżka? U mnie czyli, gdzie?
    A w którym miejscu proponujecie, pod oknem, czy z którejś ze stron?
    Jakimi kołkami?

  • 10. Data: 2010-05-20 11:14:56
    Od: "KK" <k...@g...com>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
[...]

    Miałem podobny problem. Nad kwadratem mocującym antenę
    przewierciłem się przez mur na wylot (może być na ukos), włożyłem rurkę,
    przez rurkę linkę, którą zaczepiłem za koniec wspornika. W ten sposób
    śruby mocujące wspornik nie pracują na wyrywanie a jedynie na ścięcie
    a i to nie 100%.

    5131 (20100520) __________