  • 1. Data: 2010-05-19 13:18:54
    Temat: Problem z faksem laserowym Canona
    Od: raqs <r...@i...pl>

    Witam,

    Użytkuję sobie w firmie faks L240 Canona, który pracuje na wkładach FX-3
    bliźniaczo podobnych do tych z HP LaserJet 1100 (ale nie identycznych)
    W każdym razie na wkładach nie ma żadnego chipa, mimo to wredny faks
    wyświetla mi "change cartridge", zakładam zamiennika - też "change
    cartridge". Po którymś tam wyjęciu i włożeniu - zaskoczy, parę wydruków
    i znowu "change cartridge".
    Skąd ten złom wie, że ma "change cartridge", może ktoś walczył z takowym?

    pozdrawiam
    raqs

  • 2. Data: 2010-05-19 14:40:13
    Temat: Re: Problem z faksem laserowym Canona
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    Witam
    raqs pisze:
    > Witam,

    > Skąd ten złom wie, że ma "change cartridge", może ktoś walczył z takowym?

    Masz pusty wkład z tonerem. Jak dobrze popatrzysz to chyba po lewej
    stronie jest taka czarna kostka w dolnej części faksu, dotyka ona do
    wkładu tonerowego od spodu tam gdzie jest taki kwadracik spłaszczony i w
    ten sposób widzi że kończy się toner może masz przerobiony wkład z 5L i
    on tam ma grubszy plastyk nie ma tego spłaszczenia pod czujnik i
    urządzenie nie widzi, że ma toner toneru lub przeczyść jeszcze styki te
    po bokach wkładu i w środku drukarki może jest któryś zasypany i nie ma
    przejścia lub są zaniki i to powoduje ten komunikat. Jutro mogę
    ewentualnie zrobić fotkę tego wkładu jak nie znajdziesz tego wgłębienia.

    Pozdrawiam
    WojtasW

  • 3. Data: 2010-05-19 17:31:57
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 19.05.2010 15:18, raqs pisze:
> [...]
    > i znowu "change cartridge".
    > Skąd ten złom wie, że ma "change cartridge", może ktoś walczył z takowym?

    Faktycznie - HP5L, HP1100 i FX-3 są prawie identyczne - nawet wałek jest
    taki sam, ale są malutkie różnice w kasecie. O ile pamiętam gdzieś są
    wypustki, które powodują niemożność zamiennego stosowania kaset. Sprawdź
    czy przypadkowo nie jest to kaseta do 5L i czy dobrze "siedzi".

    G.B.