    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jakie środowisko do C dla Atmegi?
    Date: Fri, 02 Oct 2015 09:27:38 +0200

    Chcę starszego kolegę (inżynier, były naucziciel informatyki i wt)
    wyciągnąć z bagna o nazwie Bascom. Zaczyna w Bascomie rozwiązywać
    problemy nieistniejące w innych językach więc myślę, że czas nas
    zmianę. Niech już zostanie przy tych swoich Atmegach ale chcę
    pokazać mu inny lepszy świat i przestawić go na C.
    Nie znam się na Atmegach, jakie środowisko do C byłoby najlepsze?
    Bascom przyzwyczaił go, że ma tam wbudowaną obsługę do popularnych
    peryferiów typu lcd, 1wire itp.
    Jakie środowisko darmowe zawiera już biblioteki do takich popularnych
    peryferiów? Nie chcę go zniechcąc na początku koniecznością szukania
    bubliotek lub pisaniem własnych (co uważam osobiście za mega
    puczającą frajdę).
    AvrStudio posiada biblioteki czy to samo C? Która wersja? W sieci
    odradzają najnowszą bo podobno kobyła wymagająca szybkiego PC (kolega
    pracuje tylko na laptopie z win XP), polecają wersję starszą 4.18.
    A może WnAVR?
    Środowisko nie musi być mega wypasione, byle była absługa atmegi
    8/16/32. No i trochę gotowych bibliotek do peryferiów.

    --
    Marek