  • 31. Data: 2019-05-20 01:23:42
    Temat: Re: Jazda na suwak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 May 2019 00:32:53 +0200, Transpok napisał(a):

    > To znaczy, że taki ktoś ma prawo jechać do miejsca gdzie
    > jest znak pionowy określający którym pasem należy jechać.

    Prawo to w zasadzie ma dopoki linia jest przerywana.

    > Jeżeli jedzie nie swoim pasem (łamie prawo) i nikt go nie wpuszcza
    > to znaczy, że on blokuje pas ruchu dla chcących jechać w danym
    > kierunku.
    > I co ? takiego nie wpuścić; ma blokować sąsiedni pas ?

    A najlepiej suwak - niech polowa jedzie tym pasem, a przy znaku niech
    zjadą na drugi.

    > A może nie wpuszczać, jeżeli na sąsiednim pasie nikt inny nie jedzie ?

    Ale 90% z nich dobrze wie gdzie ktory pas prowadzi :-)

    J.

  • 32. Data: 2019-05-20 05:59:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2019 o 01:23, J.F. pisze:

    > Prawo to w zasadzie ma dopoki linia jest przerywana.

    I zwykle tak to się odbywa. Kurcze - nie wiedziałem, że tak źle poza
    stolicą;)

    Shrek

  • 33. Data: 2019-05-20 11:33:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >I zwykle tak to się odbywa. Kurcze - nie wiedziałem, że tak źle poza
    >stolicą;)

    No ale zaraz - proponujesz w imie suwaka zablokowanie wolnego pasa dla
    jadacych w inna strone ?

    A moze w stolicy juz takie korki, ze wszystkie pasy stoja.
    Bo ze wszystko doskonale wyregulowane ... jakos nie wierze :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=_kDr-2acsAw
    Ja tu tez widze i warszawskie rejestracje.

    J.

  • 34. Data: 2019-05-20 13:09:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Transpok" napisał w wiadomości grup

    >Też należy go wpuścić, bo jemu nie wolno jechać dalej tym
    >pasem, bo znak pionowy mu zabrania, bo pas ten jest dla jadących
    >w innym kierunku.

    Skoro wybral ten pas, to moze pojechac we wskazanym kierunku :-P

    No i nie "nalezy go wpuscic", tylko "zmieniajac pas ma ustapic
    pierwszenstwa" :-P

    J.

  • 35. Data: 2019-05-20 13:22:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 18.05.2019 o 19:03, RadoslawF pisze:
    [...]
    >Więc odpowiem - kierunek wrzuca się przed tą dużą tablicą,
    >optymalnie zmienia się pas na wysokości przystanku (jadący na
    >autostradą moga cię wtedy ominąć z prawej, mniej więcej 1/3 dojeżdza
    >do niebieskiej tabliczki, po ciągłej to sporadycznie, czasem zdarza
    >się jakiś burak ciągnący do końca - najczęściej z wyglądu
    >przedstawiciel handlowy, bądź zabłąkany "obcokrajowiec". Wyjątkiem są
    >autobusy ciagnące do ciągłej (taki zwyczaj w warszawie, że trochę się
    >im więcej pozwala).

    Ale gdzie jest korek ?

    Na dwoch lewych pasach, na dlugo przed ta tablica ?

    To dlaczego optymalnie zmienia sie pas pozniej ?

    I piszemy o jakims tirze, czy emerycie w osobowce, ktory jedzie
    prawym, bo taki wolny.

    Czy o mlodzianie w BMW, co ciagnie prawym jeszcze 500m i sie chce
    wcisnac na srodkowy ?

    J.

  • 36. Data: 2019-05-20 17:11:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2019 o 13:22, J.F. pisze:

    > Ale gdzie jest korek ?

    > Na dwoch lewych pasach, na dlugo przed ta tablica ?

    Róznie - czasem 100 mertow wcześniej, czasem kilometr wcześniej, czasem
    w sumie całe miasto zawalone;)

    https://www.google.pl/maps/@52.2432091,20.958187,3a,
    75y,9.05h,101.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1snWciKBT_sIvH4Q
    3vrya6gA!2e0!7i16384!8i8192?hl=pl

    Jak kilometr to bywa zabawnie jak ktoś wylatuje 140 lewym a tam korek
    zasłoniety przez ekrany za zakrętem.

    > To dlaczego optymalnie zmienia sie pas pozniej ?

    A jakie jest przeciwskazanie do jazdy prawym pasem przez 1,5km. W sumie
    zdarza mi się dołem jechać - też jestem cwaniak?

    > I piszemy o jakims tirze, czy emerycie w osobowce, ktory jedzie prawym,
    > bo taki wolny.

    No raczej do emertyta to mi brakuje sporo;)

    > Czy o mlodzianie w BMW, co ciagnie prawym jeszcze 500m i sie chce
    > wcisnac na srodkowy ?

    A to nie ma nic pomiędzy kapeluszem i dresem w bmw?

    Ja jadę jak opisałem.

    Shrek

  • 37. Data: 2019-05-20 17:18:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2019 o 11:33, J.F. pisze:

    > No ale zaraz - proponujesz w imie suwaka zablokowanie wolnego pasa dla
    > jadacych w inna strone ?

    Każdy pas kiedyś skręca - jak długo wcześniej trzeba?

    > A moze w stolicy juz takie korki, ze wszystkie pasy stoja.
    > Bo ze wszystko doskonale wyregulowane ... jakos nie wierze :-)

    Wszystkie czasem, czasem nie. Tak jak napisałem - każdy pas kiedyś się
    końcy, albo skreca. A ty co proponujesz - blokowanie skrzyżowań, bo nie
    wjedziesz na "nieswój" pas, bo skręca za 1,5 km?

    > https://www.youtube.com/watch?v=_kDr-2acsAw
    > Ja tu tez widze i warszawskie rejestracje.

    Pobieżnie spojrzałem i widzę głównie szefyfów.

    Shrek

  • 38. Data: 2019-05-20 17:21:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.05.2019 o 13:09, J.F. pisze:

    > Skoro wybral ten pas, to moze pojechac we wskazanym kierunku :-P
    >
    > No i nie "nalezy go wpuscic", tylko "zmieniajac pas ma ustapic
    > pierwszenstwa" :-P

    Kiedyś tak się ustawiła policja na Grota - jeszcze dawnym. Kto
    przejechał za ciągłą, to nie żaden mandat, tylko w prawo zgodnie z
    oznakowaniem. Potem zawracali na Wisłostradzie i znów objeżdzali tym dla
    jazdy na wprost i próbowali się wbić w prawo spowrotem na grota. A tam
    drudzy policjanci i jak za ciągłą, to na Łomianki;) Coś takiego

    https://www.google.pl/maps/dir/52.2821823,20.9844048
    /52.287218,20.9840595/@52.2774495,20.9991127,14.5z/d
    ata=!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d20.9940675!2d52.2767875!3
    s0x471ecbfae8c48cf5:0x9c1c4681ce383adc!1m0!3e0?hl=pl

  • 39. Data: 2019-05-20 17:43:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Każdy pas kiedyś skręca - jak długo wcześniej trzeba?

    Przyznaje, ze taki korek potrafi zaskoczyc, a potem nie ma sie jak
    wbic ...
    ale co proponujesz - zablokowac wszystkie pasy i ladny suwak,
    i niech ci, ktorzy wcale nie maja zablokowanego kierunku tez sobie
    poczekaja, bedzie sprawiedliwosc ? :-)

    >Wszystkie czasem, czasem nie. Tak jak napisałem - każdy pas kiedyś
    >się końcy, albo skreca. A ty co proponujesz - blokowanie skrzyżowań,
    >bo nie

    Na konczacy sie to mamy zamek ... o ile bedzie dzialal.
    Ale teraz mowimy o skrecajacym.

    >wjedziesz na "nieswój" pas, bo skręca za 1,5 km?

    No i tu trzeba rozpoznac - cwaniak, czy obcy i niezorientowany :-)

    >Pobieżnie spojrzałem i widzę głównie szefyfów.

    Ale mowilesz, ze w Warszawie suwak dziala :-)

    Drogi nie opisane ... moze do zadupie a nie stolica :-)

    J.

  • 40. Data: 2019-05-20 18:43:22
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-05-2019 o 23:28, J.F. pisze:

    > Zapewne chodzi o sytuacje, gdy jeden pas np prowadzi prosto, a drugi
    > skreca. Na jednym jest korek, a na drugim nie.

    Tylko że ta sytuacja nie ma nic wspólnego z tematem.
    Jest tylko bredzeniem jej autora i jego rozmydlaniem.