  • 181. Data: 2012-12-20 19:21:31
    Temat: Re: Jebany system
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Ergie wrote:

    > Jak już ktoś wyjechał na miasto to zwykle zdawał, ale często z
    > grupy 10 osób na miasto nie wyjeżdżał nikt, albo tylko jedna osoba.

    No dokładnie tak było w moim przypadku. Sam wyjechałem na miasto :)

  • 182. Data: 2012-12-20 19:23:16
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    frank drebin wrote:

    > http://goo.gl/maps/MyfM5

    Fakt - skrzyżowanie makabryczne. Ja też zdawałem w Szczecinie :)

  • 183. Data: 2012-12-20 19:30:12
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "PK" <P...@n...com>

    > A mimo to Polacy jeżdżą fatalnie. Pewnie powinno być 95/100.

    W ogóle nie powinni zdawać...

    ... tak jak nie zdaje się egzaminu do prawa chodzenia

    Inaczej zawsze będziemy czytali takie bystre wypowiedzi nt tego jak to mniej
    ludzi powinno zdawać, albo większe mandaty powinny być, wolniej jeździć ...
    itp itd

  • 184. Data: 2012-12-20 19:44:40
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tom N" <2...@2...220459.invalid>

    > Czyli co napisał, bo nie ma takiego pojęcia "wymuszenie", już ci PK o tym
    > pisał, równiez o tym, że albo pierwszeństwo się ma, albo nie ma -- jakoś
    > dziwnie uciekasz od wyjaśnienia, kto miał pierwszeńśtwo...

    Wydaje mi się, że jasno napisał, że ktoś L-ce ustąpił pierwszeństwa. Jeśli,
    to jest to typowa sytuacja na drodze. MZ prawna tj raczej nie ma obowiązku
    skorzystania z prawa pierwszeństwa.

  • 185. Data: 2012-12-20 19:58:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    .pl...

    > PS. B1 zostaje dla pojazdów do 550 kg. AM na czterokołowce do 350 kg.

    No właśnie.
    Czyli te czterokołowce to właśnie to B1, czy jeszcz inna kategoria?
    Bo jej nie widzę.

  • 186. Data: 2012-12-20 19:59:40
    Od: <1...@7...195940.invalid> (Tom N)

    John Kołalsky w

    > Użytkownik "Tom N" <2...@2...220459.invalid>

    > Wydaje mi się,

    Tak.

    > że jasno napisał,

    "tam jest normalna ulica a nie tylko wyjazd ze stacji. Nie wnikam czy tamto
    auto ruszało ze stacji czy tylko nadjechało. Tego nie wiadomo."

    > że ktoś L-ce ustąpił pierwszeństwa.

    Nie, jeżeli przeciwnik juniora nie włączał się do ruchu to nie miał mu jak
    ustąpić pierwszeństwa

    > MZ prawna tj raczej nie ma obowiązku
    > skorzystania z prawa pierwszeństwa.

    Ale to nie jest ustąpienie pierwszeństwa.

    Poza tym dopytywałem sie o:
    <QUOTE>
    > Egzaminator nie stwierdził zajechania drogi tylko wymuszenie.
    Czyli co napisał, bo nie ma takiego pojęcia "wymuszenie"
    </QUOTE>

    Odpowiedzi oczywiście nie udzielił zapytany, zabrał zabawki i uciekł...

    --
    'Tom N'

  • 187. Data: 2012-12-20 20:02:58
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2012-12-20 19:58, Cavallino pisze:

> [...]
    .pl...

    > No właśnie.
    > Czyli te czterokołowce to właśnie to B1, czy jeszcz inna kategoria?

    No przecież tłumaczę (i wynika to z ustawy) - na czterokołowce lekkie
    (do 350 kg) - kategoria AM

    --
    RomanS
    ___________________

  • 188. Data: 2012-12-20 21:20:40
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tom N" <5...@4...002018.invalid>

    > Pogrzeb w Szczecinie po świętach...
    > To trzy.

    Pogrzebałbym, ale nie wiem gdzie ona ma tą Szczecinę

  • 189. Data: 2012-12-20 22:33:47
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To co?
    > Znaczy że nabywasz pierwszeństwa, bo ruszysz o 1 s szybciej?
    > Poważnie w to wierzysz?

    > Tylko do momentu, w którym on też ruszy.
    > Gdy nie ruszy, to nie ma tematu i zdarzenia, ale jeśli to żadnego
    > pierwszeństwa nie miałeś.

    Pierwszeństwo w ogóle nie jest potrzebne by przez skrzyżowanie przejechać.
    Wystarczy brak wymogu ustąpienia tegoż pierwszenstwa.

  • 190. Data: 2012-12-20 22:51:13
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

> [...]
    > a nie pojazdu który się zatrzymał przed pasami).
    > Chyba Cavallino miał satysfakcję :)
    > Jeśli przepis tak stanowi to cel jest ważny, a przypadkiem stanowi.

    > Ma, ma.
    > Bo to ono określa zamiar kierującego.
    >
    > O ile powstrzymanie się od ruchu nie ma na celu wypełnienia warunku
    > za słowem "jeśli", nie pasuje ono ustąpieniem pierwszeństwa.
    > Jeśli kierujący miał na uwadze inny cel niż umożliwienie jazdy
    > innego kierującego bez zmiany pasa, kierunku lub prędkości, to owo
    > zatrzymanie nie było ustąpieniem pierwszeństwa.

    Przecież to zatrzymanie pojazdu z pierwszeństwem nigdy nie będzie
    ustąpieniem pierwszeństwa bo takiego wymogu nie ma ani (jak mniemam)
    przepisu (prawa które definicję ustępowania zawiera), który pozwala
    ustępować. Więc ta definicja jest tylko na potrzeby ustępowania z wymogu
    tegoż (tam gdzie jest w przepisie). Jeśli się zatrzyma to zrezygnuje tylko
    ze swojego prawa pierwszeństwa a nie ustąpi pierwszeństwa. A ten, który
    pierwszeństwa miał ustąpić, nie będzie musiał bo z braku poruszania się (i
    TYLKO z tego powodu) nie ma przesłanki by wymóg tego ustępowania miał
    zastosowanie. To co napisano wcześniej.