  • 291. Data: 2012-12-26 16:49:03
    Temat: Re: Jebany system
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-26 13:34, Ghost pisze:
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1212242333320.4064@quad...
    (...)

    > Zapewne dlatego, ze daltonisci nie moga miec prawa jazdy*.

    Nie wiem, czy czegoś nie przeoczyłem, ale raczej nie dlatego,
    ponieważ daltoniści mogą mieć prawa jazdy :)

  • 292. Data: 2012-12-26 16:59:50
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-12-18 19:50, frank drebin pisze:
    > Jebany system egzaminów na prawo jazdy piętnuję.

    z mojego punktu widzenia kasa wydana w bloto. Prawko od 17 lat, ani
    jednej kontroli drogowej, zadnego wypadku czy stluczki, pojazd nigdy nie
    rozkraczyl mi sie w trasie. Prawda, malo jezdze, 5-10 tys km rocznie,
    nie zmienia to faktu, ze w moim przypadku posiadanie prawka nic nie
    zmienia. Nawet złodziejska wymiane zrobilem calkiem niedawno dlugo po
    ostatecznym terminie.

    --
    the_foe

  • 293. Data: 2012-12-26 17:08:34
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2012-12-21 23:51, scobowski pisze:

    > 15 lat temu zdawałem - zdałem za pierwszym.

    a to bylo w romantycznych czasach. ja zdawalem 17 lat temu, jeszcze na
    maluchu i nierzadkie były przypadki, ze zdajacy na egzamin podjeżdżał
    swoim samochodem do WORDa...

    --
    the_foe

  • 294. Data: 2012-12-26 18:32:03
    Od: PK <P...@n...com>

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    On 2012-12-26, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    > Nie wiem, czy czegoś nie przeoczyłem, ale raczej nie dlatego,
    > ponieważ daltoniści mogą mieć prawa jazdy :)

    Jako daltonista potwierdzam, że mogą.
    Akurat ja mam "mały" daltonizm typu "co to niby znaczy >lazurowy<?",
    więc nie jest to żaden problem dla kierowcy.
    Nie mniej nawet gdybym widział w mono jak krowa, to ani na kursie,
    ani na badaniu lekarksim, ani na egzaminie nie zostałoby to wykryte.

    pozdrawiam,
    PK

  • 295. Data: 2012-12-26 19:18:36
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-26 18:32, PK pisze:
> [...]
    > więc nie jest to żaden problem dla kierowcy.
    > Nie mniej nawet gdybym widział w mono jak krowa, to ani na kursie,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ani na badaniu lekarksim, ani na egzaminie nie zostałoby to wykryte.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Raczysz żartować. Badanie lekarskie (które przejść powinieneś)
    w zasadzie natychmiast daje wynik 1/0 na poprawne rozpoznawanie
    kolorów. Może nie brnij dalej...

  • 296. Data: 2012-12-26 19:36:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-21 23:51, scobowski pisze:
    (...)
    > 15 lat temu zdawałem - zdałem za pierwszym.
    (...)
    > Nie poradzimy na to. 75% społeczności drogowej to kierowcy w pierwszym
    > pokoleniu. Nie ma się co dziwić, że drogi, bezpieczeństwo, płynność
    (...)

    Muszę kolegę zmartwić - jak tak czytam, to (w tym drebinowe rewelacje)
    jak najbardziej są to kierowcy w kolejnym pokoleniu, a Ty, frank,
    czy Krzys45, dorabiacie sobie ideologię do stawianych problemów.

    > jazdy, kultura drogowa (i zdawalność egzaminów na PJ!) - wyglądają jak
    > wyglądają.

    Tak wyglądają - drebinowy junior nie potrafił się stosować do przepisów
    i zdrowego rozsądku i tatuś głośno krzyczy?

    > CHłop żywemu nie przepuści, nawet, jeśli sobie samochód kupił. Muszą
    > minąć dziesiątki lat. Za 2-3 pokolenia - zobaczycie (nie dożyjemy?) na
    > naszych drogach będzie pięknie.

    Od razu widać, że jesteś "kierowcą" w pierwszym pokoleniu...

  • 297. Data: 2012-12-26 20:37:28
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

> [...]
    > Tak wyglądają - drebinowy junior nie potrafił się stosować do przepisów
    > i zdrowego rozsądku i tatuś głośno krzyczy?

    ja moge tylko napisać do ciebie " w dupie byłeś, gówno widziałeś".
    Nie znasz mnie, nie znasz mojego syna, nie widziałeś sytuacji na drodze.
    Ale wiesz wszystko lepiej.
    Szacun

  • 298. Data: 2012-12-26 20:51:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-26 20:37, frank drebin pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    >
    > ja moge tylko napisać do ciebie " w dupie byłeś, gówno widziałeś".

    Cóż, to możesz zawsze napisać. To taki uniwersalny dryf
    pseudoartystyczny.

    > Nie znasz mnie, nie znasz mojego syna, nie widziałeś sytuacji na drodze.

    Ja naprawdę niekoniecznie muszę znać Ciebie, czy też Twojego syna.

    > Ale wiesz wszystko lepiej.

    Serio? Sporo tutaj napisałeś - na swój temat, syna itd. Ja nie wiem
    "wszystko lepiej", ale potrafię analizować oraz wyciągać wnioski.

    > Szacun

    Za co? Za to, że dworuję się z opowieści "kierowców" z PJ od 15 (sorry,
    17) lat, którzy na podstawie swych doświadczeń (bądź ich braku), próbują
    wyciągać nieuzasadnione wnioski?

  • 299. Data: 2012-12-26 21:10:18
    Od: Marek Włodarz <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl>

    W artykule <s...@n...notb-home>
    PK napisał(a):

> [...]
    > Nie mniej nawet gdybym widział w mono jak krowa, to ani na kursie,
    > ani na badaniu lekarksim, ani na egzaminie nie zostałoby to wykryte.

    Na badaniu lekarskim - tak. Te kolorowe kropki tworzące cyferki - po
    przejściu na greyscale stają się zupełnie nierozróżnialne, specjalnie
    zresztą tak właśnie są dobrane te kolory.

    Np. jaka cyferka ukryta jest tutaj? http://mawart.com.pl/misc/21grey.jpg

    Dla porównania ta sama tablica w kolorze:
    http://mawart.com.pl/misc/21.jpg

    Inna rzecz, że to idiotyzm, bo typowy daltonista - poza skrajnymi
    przypadkami - odróżni jednak czerwony od zielonego, a o to przecież
    chodzi.

    Pozdrawiam,
    Marek W.
    --
    Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

  • 300. Data: 2012-12-26 21:39:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-26 21:10, Marek Włodarz pisze:
> [...]
    >
    > Np. jaka cyferka ukryta jest tutaj? http://mawart.com.pl/misc/21grey.jpg
    >
    > Dla porównania ta sama tablica w kolorze:

    No i? Daltonista to daltonista.

    > Inna rzecz, że to idiotyzm, bo typowy daltonista - poza skrajnymi
    > przypadkami - odróżni jednak czerwony od zielonego,

    Raczej niekoniecznie.

    > a o to przecież chodzi.

    Wbrew Twojej opinii, to żaden idiotyzm. Tak naprawdę to żaden
    daltonista nie ma obowiązku rozróżniać koloru - on ma wiedzieć, że
    ten świecący najwyżej to zakaz !!!! - dla każdego.