  • 301. Data: 2012-12-26 21:45:38
    Temat: Re: Jebany system
    Od: Marek Włodarz <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl>

    W artykule <50db608d$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>
    Artur Maśląg napisał(a):

    > Wbrew Twojej opinii, to żaden idiotyzm. Tak naprawdę to żaden
    > daltonista nie ma obowiązku rozróżniać koloru - on ma wiedzieć, że
    > ten świecący najwyżej to zakaz !!!! - dla każdego.

    Będzie miał problem, jak pojedzie np. do Japonii, bo tam światła są
    ustawione poziomo... :P

    Pozdrawiam,
    Marek W.
    --
    Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

  • 302. Data: 2012-12-26 21:48:30
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-12-22 16:06, frank drebin pisze:

    > jesteś chyba jedynym z wątku, który rozumie o czym pisałem. System
    > jest stworzony do nabijania kasy i tyle.

    Gdyby nasza władza składała się z Polaków, wiedziała by że Polacy to
    hojny patriotyczny naród. Wystarczyło by być dobrą Polską władzą, robić
    na ile
    to możliwe dobrze dla Polski i Polaka, a Polak potrafiłby od ust odjąć i
    dać potrzebującej władzy by Polska rosła w siłę a co za tym idzie dobro
    Polaka. Polska władza wiedziała by że tym sposobem zyskała by dużo
    więcej niż marne dwa miliardy z fot.rad.
    Ale polską żądzą w dalszym ciągu niepolacy którzy jak kiedyś niepolacy
    potrafią tylko krótko za ryj naród trzymać i doić ich na siłę nie dając
    nic w zamian.

    Uczciwy Polak w kraju z uczciwą władzą wstydzi się że przekracza
    prędkość, spala się ze wstydu że dostał mandat z tytułu przekroczenia
    prędkości która ta przekroczona nieznacznie w tym miejscu faktycznie
    jest niebezpieczna. Uczciwie płaci mandat, nie kombinując że fotka
    niewyraźna itp. bo wie że te pieniądze idą na szczytny cel poprawy
    bezpieczeństwa pieszych i kierujących. Bo wie że z
    mandatów wybudują następne bezpieczne przejścia dla pieszych, wybudują
    następne dziesiąt kładek nad jezdniami i chodników dla pieszych itp. co
    tez kierującym się opłaca bo ułatwi im jazdę.
    Polak odczuwa wstyd że nie zdał egzaminu na prawko, bo jest niedouczony.
    Z pokorą wykupuje kilka godz. jazdy i przystępuje ponownie.

    Ale nie. Polak zdaje sobie sprawę że ten system podstępem nie zawsze
    zgodnie z prawem (co jest faktem) doi Polaka, i w powyższych przykładach
    Polak się nie wstydzi. Polak ma poczucie krzywdy. Polak szczyci się tym
    że nie dał się systemowi. CB, antyradary itp. Szczyci sie tym że nie
    zapłacił mandatu bo kiepska fotka bo przeterminowana itp.
    Że zdał egzamin na PJ za pierwszym razem bo wiedział jak, ile i komu
    posmarować.
    A system kombinuje inne metody na to by doić jeszcze bardziej i jeszcze
    bardziej skutecznie.

    Dla czego to tak długo funkcjonuje tego nie jestem w stanie pojąć.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 303. Data: 2012-12-26 21:49:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-26 21:45, Marek Włodarz pisze:
    > W artykule <50db608d$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>

    > Będzie miał problem, jak pojedzie np. do Japonii, bo tam światła są
    > ustawione poziomo... :P

    Dobra, poddaję się ;)

  • 304. Data: 2012-12-26 21:57:37
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-26 21:48, Krzysztof 45 pisze:
    (...)
> [...]
    > bardziej skutecznie.
    >
    > Dla czego to tak długo funkcjonuje tego nie jestem w stanie pojąć.

    Cóż, wielokrotnie pokazałeś jak sam działasz nieuczciwie i wbrew
    temu, co niby próbujesz opowiadać. W związku z powyższym wcale mnie
    nie dziwi Twoja projekcja własnych zachowań na resztę populacji.

  • 305. Data: 2012-12-26 22:08:00
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-12-26 21:57, Artur Maśląg pisze:
    > Cóż, wielokrotnie pokazałeś jak sam działasz nieuczciwie i wbrew
    > temu, co niby próbujesz opowiadać. W związku z powyższym wcale mnie
    > nie dziwi Twoja projekcja własnych zachowań na resztę populacji.

    Mnie dziwi też dla czego jest taki duży procent zbaranienia społeczeństwa.
    Ale czytając powyższe i tym podobne, zaczynam mniej się dziwić.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 306. Data: 2012-12-26 22:16:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-26 22:08, Krzysztof 45 pisze:

    > Mnie dziwi też dla czego jest taki duży procent zbaranienia społeczeństwa.

    Tak, w sumie coś w tym jest.

    > Ale czytając powyższe i tym podobne, zaczynam mniej się dziwić.

    Wiesz, najpierw trzeba by spróbować zrozumieć.

  • 307. Data: 2012-12-26 22:30:04
    Od: Lort <b...@g...w.ua>

    Kto: Gotfryd Smolik news Gdzie: pl.pregierz,pl.misc.samochody
    Kiedy: 26.12.2012, 16:16:51

    > Niewiele.
    > Należy przez to rozumieć, że mam na myśli "tak jakby zatrzymania
    > nie było" - wszystkie Twoje zastrzeżenia dotyczą w takim samym
    > stopniu przypadku kiedy z podporządkowanej ktoś weźmie i wyjedzie,
    > wot tak.

    Skupmy się więc na tym. Dlaczego "tak jakby zatrzymania nie było",
    skoro fizycznie to miało miejsce? Droga główna z jakichś przyczyn
    stanęła, ktoś z podporządkowanej zobaczył lukę, wziął i wyjechał,
    wot tak.

    I teraz - z tego co przed chwilą napisałeś - wynika, że kierowca
    "z pierwszeństwem", widząc pojazd wjeżdżający przed niego z drogi
    podporządkowanej, może śmiało w niego przydzwonić bez obaw o to,
    że ktoś mu przypisze winę.

    [...]
    > Ten któremu przysługuje pierwszeństwo będzie tak samo twierdził,
    > że "właśnie wcisnął gaz i puścił sprzęgło" - i nim zdązył zareagować
    > już było "bum"
    > W drugim "zwykłym" przypadku (pojazdy naprzeciw na podporządkowanej,
    > jeden w lewo drugi prosto) możliwy jest dokładnie taki układ: ten
    > skręcający w lewo jedzie (dojeżdża), ten na wprost rusza (bo już
    > jakiś czas stał).

    Nie wiem czy nie wchodzimy tu już w szczegóły - bo co, jeśli przydzwoni
    w bok skręcającemu w lewo "wymuszaczowi"? (wiadomo, że wcześniej stał)
    Albo będzie gdzieś kamera, która zarejestruje wydarzenie?

    > Jakiego orzeczenia oczekujesz po stłuczce i tłumaczeniu "ale tamten
    > stał i nie było mu wolno egzekwować pierwszeństwa"?

    No i moim zdaniem to właśnie zależy od szczegółów.

    --
    Llort

    lengyel - magyar erőteljes nyelvrokonság

  • 308. Data: 2012-12-26 22:49:02
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-12-26 22:16, Artur Maśląg pisze:

    > Tak, w sumie coś w tym jest.

    > Wiesz, najpierw trzeba by spróbować zrozumieć.

    Ja rozumie że nad zbaranieniem społeczeństwa pracuje potężny sztab
    fachowców, jeszcze bardziej potężniejszy jak za "komuny". W połączeniu z
    przejętymi mediami to potężny oręż. W konsekwencji duży procent
    społeczeństwa poddaje się temu zabiegowi zbaranienia.
    Ale też duży procent po jakimś czasie otwiera oczy.
    Więc nie martw się, może z Tobą nie jest jeszcze tak źle.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 309. Data: 2012-12-27 00:59:14
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-26, Marek Włodarz <m...@n...venus.ci.uw.edu.pl> wrote:
    > Na badaniu lekarskim - tak. Te kolorowe kropki tworzące cyferki - po
    > przejściu na greyscale stają się zupełnie nierozróżnialne, specjalnie
    > zresztą tak właśnie są dobrane te kolory.

    OK. Widzę, że piszesz coś podobnego jak Masląg (tylko kulturalniej :]),
    więc coś napiszę więcej o moim cudownym stanie.

    Generalnie niepoprawnie (zwyczajowo) używamy terminu "daltonizm", więc
    może ja to ureguluję szybko.
    Daltonizm (w dzisiejszej terminologii) to problem z rozróżnianiem
    zieleni i czerwieni, a to rzeczywiście może być problem dla kierowców.

    Daltonizmem dawniej nazywało się wszystkie problemy z rozpoznawaniem
    kolorów, dlatego np. mi stwierdzono kiedyś (15 lat temu) daltonizm, choć
    dziś tak naprawdę cierpię na deuteranomalię, czyli najbardziej popularną
    odmianę trichromatyzmu :). Cierpi na to jakieś 5% facetów i w skrócie
    chodzi słabsze widzenie nasycenia zieleni. Przy tej wadzie nie
    rozpoznaje się poprawnie obrazków z testów, ale świat widzi się
    właściwie tak samo jak osoby zdrowe (tylko mocno przegina się w obróbce
    fotek krajobrazowych :D).

    BTW: Testy z kropkami (Ichimoku) są marne i wielka szkoda, że używa
    się ich w badaniu na PJ. Bez wątpienia wskazują na istnienie wady,
    ale tak naprawdę nie stwierdzają, jak jest ona poważna. Poza tym
    tylko część tych testów jest zrobiona tak, że można wykryć konkretny
    rodzaj wady wzroku*. Większość osób, które nie widzą tam żadnych
    cyferek, zupełnie normalne odróżnia te kolory na standardowych obiektach
    (długopis, samochód, sygnalizator itp) - nawet jeśli są małe lub daleko.

    Tymczasem istnieją ludzie, którzy naprawdę mają problem z sygnalizacją
    (mój kolega lepił w szkole choinki z czerwonej plasteliny :)).
    Tyle że - ze względu na niedoskonałość badania - wynik mają taki sam jak
    np. ja. Jeśli lekarz jest głupi (a pewnie nie brakuje takich - choćby
    w mniejszych ośrodkach), to pewnie przepuszcza wszystkich jak leci,
    no bo co to za wada ten daltonizm?**

    *) przykład dobrego testu jest na:
    en.wikipedia/org/wiki/Color_perception_test
    Na obrazku z prawej ja widzę 21 - dokładnie jak w opisie. Dawniej
    (kiedy istniał tylko "daltonizm") lekarz po prostu mówił, że "źle"
    i wpisywał "nierozróżnianie barw" :/.

    **) moja pielęgniarka w podstawówce traktowała daltonizm na równi
    z dysleksją jako "wymyślone choroby". A dostała dyplom (i miejmy
    nadzieję, że już także emeryturę :)).

    A wracając na chwilę do tematu badań: czy ktoś z Was w ogóle zna
    osobę, która nie przeszła badań do PJ? Znam takich, którzy mają
    problemy z kolorami znaków. Znam takich, którzy wyglądają, jakby
    za 3 minuty mieli dostać zawału. Znam nawet osobę, która ma takie
    ataki kaszlu, że musi się natychmiast zatrzymać, bo ma problem
    z kontrolą pojazdu. Wszyscy dostali PJ, wszyscy jeżdżą...

    > Dla porównania ta sama tablica w kolorze:
    > http://mawart.com.pl/misc/21.jpg

    Dla mnie 3.

    pozdrawiam,
    PK

  • 310. Data: 2012-12-27 01:20:22
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-26, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    > No i? Daltonista to daltonista.

    Zdecydowanie nie.

    > Raczej niekoniecznie.

    A jednak. Nierozróżnianie czerwieni i zieleni (jako samodzielnych
    kolorów, a nie zestawionych kształtów z kropek) to problem najwyżej 1%
    mężczyzn. Ogólniejsza wada dot. tych barw (problem z nasyceniem
    lub odcieniem) to ponad 5%. Ogólnie przyjmuje się, że nawet 10%
    mężczyzn ma jakiś problem z rozpoznawaniem barw.

    > Wbrew Twojej opinii, to żaden idiotyzm. Tak naprawdę to żaden
    > daltonista nie ma obowiązku rozróżniać koloru - on ma wiedzieć, że
    > ten świecący najwyżej to zakaz !!!! - dla każdego.

    Co jest oczywiście bzdurą. W nocy widzisz tylko kolorową kropkę, a nie
    żadne "najwyżej". Z daleka przy dużej prędkości widzisz tylko kolorową
    kropkę nawet w dzień, a musisz wiedzieć o konieczności zwalniania
    na długo przed tym, gdy będziesz dobrze widział cały sygnalizator.
    Do tego dochodzą np. sygnalizacje przy tunelach, gdzie sygnały mogą
    pojawiać się na jednym polu (a np. przy silnym deszczu możesz mieć
    problem z identyfikacją kształtu/napisu - pozostaje jego kolor).

    pozdrawiam,
    PK