  • 1. Data: 2016-07-25 01:05:54
    Temat: Jetta 1.6 FSI - sprzegło się zapadło
    Od: mafa <o...@g...com>

    Dzisiaj zapadło mi się sprzęgło, podczas zmiany biegów. Po ręcznym odciągnięciu jest
    OK - co to może być?

    Teraz chyba ta jazda to niebezpieczna jest?

  • 2. Data: 2016-07-25 01:12:04
    Temat: Re: Jetta 1.6 FSI - sprzegło się zapadło
    Od: o...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 01:05:55 UTC+2 użytkownik mafa napisał:
    > Dzisiaj zapadło mi się sprzęgło, podczas zmiany biegów. Po ręcznym odciągnięciu
    jest OK - co to może być?

    > Teraz chyba ta jazda to niebezpieczna jest?

    aha - niedawno były wymieniane tarcze hamulcowe.

  • 3. Data: 2016-07-25 05:31:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik mafa o...@g...com ...

    > Dzisiaj zapadło mi się sprzęgło, podczas zmiany biegów. Po ręcznym
    > odciągnięciu jest OK - co to może być?

    Słoneczko padło?
    Ale nie do konca rozumiem - teraz wszystko działa ok?

  • 4. Data: 2016-07-25 07:21:26
    Od: o...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 05:31:47 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik mafa o...@g...com ...

    > Słoneczko padło?
    > Ale nie do konca rozumiem - teraz wszystko działa ok?

    No właśnie - odciągnąłem do góry sprzęgło i jest OK - tzn. przejechałem puki co
    jakieś 4 km i jakby nigdy nic.

  • 5. Data: 2016-07-25 09:17:35
    Od: sandman <s...@p...wprost.pl>

    W dniu 2016-07-25 o 01:12, o...@g...com pisze:

    > aha - niedawno były wymieniane tarcze hamulcowe.

    A tam jest sprzęgło hydrauliczne? Jeżeli tak, sprawdź poziom płynu
    hamulcowego.

    --
    sandman

  • 6. Data: 2016-07-25 09:56:06
    Od: o...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 lipca 2016 09:17:45 UTC+2 użytkownik sandman napisał:

    > A tam jest sprzęgło hydrauliczne? Jeżeli tak, sprawdź poziom płynu
    > hamulcowego.

    sprawdziłem jest full.

  • 7. Data: 2016-07-25 10:21:46
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-07-25 o 07:21, o...@g...com pisze:

    > No właśnie - odciągnąłem do góry sprzęgło i jest OK - tzn. przejechałem puki co
    jakieś 4 km i jakby nigdy nic.

    Miałem coś podobnego w picasso.

    Zaczęło się tak, że po zatrzymaniu auta i wyłączeniu silnika w 80%
    przypadków pedał sprzęgła zostawał w podłodze i trzeba było go stopą
    podnieść do góry (bardziej tak odskakiwał/sprężynował). Ale po za tym
    wszystko działało normalnie. Żadnego problemu podczas jazdy ze zmianą
    biegów itp. itd. Aż w końcu po kilku miesiącach podczas zmiany biegu w
    czasie jazdy został już na stałe i słychać było, że, delikatnie mówiąc,
    coś jest nie tak :).

    Auto zaholowałem do warsztatu i z tego co pamiętam, to połamane było
    właśnie to słoneczko i jakieś łożysko, ale wtedy jeszcze byłem totalnym
    ignorantem samochodowym i się nie interesowałem. Wymienili mi cały
    komplet sprzęgła i tyle.

  • 8. Data: 2016-07-25 14:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik twistedme t...@o...pl ...

> [...]
    > właśnie to słoneczko i jakieś łożysko, ale wtedy jeszcze byłem
    > totalnym ignorantem samochodowym i się nie interesowałem. Wymienili mi

    Ostatnie dwa sprzegła jakie wymieniałem to był efekt własnie uszkodzenia
    słoneczka - tarcze były ok, ale mechanizm nie wytrzymał.