  • 1. Data: 2016-07-24 21:00:35
    Temat: Rejestracja auta, CNG
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Kupiłem auto - 2008r, benzyna + CNG.

    Auto dostałem bez tablic poniewaz te zostały oddane w kraju pochodzenia
    czyli we Włoszech.

    W komisie powiedziano mi, ze przed rejestracją musze:
    - zrobić przegląd
    - zrobić homologacje na butle.

    Zastanawia mnie ta kwestia homologacji.
    Gdzie to sie wykonuje (Wielkopolska?), ile moze kosztowac i w koncu - cos
    kojarze, ze homologację mozna wyciągnąc od fiata i wtedy na 2 lata mam
    spokój (homologacja jest ponoc wazna 10 lat).

    Jak rozumiem - sam przegląd mogę zrobic dopiero wtedy jak juz bede miał
    homologacje na butle?

    Zastanawiam się czy w ogole warto wchodzić ten temat czy lepiej założyć od
    razu LPG i miec spokój. :)

  • 2. Data: 2016-07-24 22:05:48
    Temat: Re: Rejestracja auta, CNG
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Zastanawiam się czy w ogole warto wchodzić ten temat czy lepiej założyć od
    > razu LPG i miec spokój. :)

    na twoim miejscu robilbym lpg od razu bo:
    -stacji cng masz jak na lekarstwo
    -za homologacje zaplacisz (i bedzie na 10 lat nie na 2 AFAIK) a potem
    dojrzejesz do tego ze cng to nie to i wrocisz do lpg a bedziesz lzejszy
    o pare stow:P

    aaaaale jesli masz blisko stacje to bym sie zastanowil bo cng jest tanie
    a skoro juz masz instalacje to bylaby to kuszaca opcja.

    zobacz czy w poblizu masz stację cng - od tego zacznij.

  • 3. Data: 2016-07-24 23:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

> [...]
    > tanie a skoro juz masz instalacje to bylaby to kuszaca opcja.
    >
    > zobacz czy w poblizu masz stację cng - od tego zacznij.

    Gdybym nie miał stacji w poblizu to bym nawet tematu nie zaczynał... :)
    Co do homologacji - własnie sie zastanawiam czy ona jest konieczna, bo ZTCW
    pierwsze 10 lat jest homologacji producenckiej - trzeba tylko jakies
    dokumenty z fiata sprowadzic.

  • 4. Data: 2016-07-25 13:01:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
> [...]
    >pochodzenia
    >czyli we Włoszech.
    >W komisie powiedziano mi, ze przed rejestracją musze:

    Na ile kojarze LPG - to homologacji/atestow beda wymagali na
    przegladzie.

    >Zastanawiam się czy w ogole warto wchodzić ten temat czy lepiej
    >założyć od
    >razu LPG i miec spokój. :)

    Zorientuj sie najpierw, gdzie w okolicy mozesz zatankowac CNG.
    Potem przypomnij jak czesto jezdzisz w trasy i ktore - obawiam sie, ze
    CNG w trasie nie zatankujesz u nas jeszcze przez pare lat.

    Chyba, ze masz ochote na mala inwestycje
    http://www.auto-swiat.pl/lpg/cng-czyli-tankuj-taniej
    -w-domu/em8px

    chyba bym go faktycznie przerobil na LPG, ale to wcale nie musi byc
    takie proste.

    Podsumowujac - nie uwazales jak robiles, to teraz rob jak uwazasz :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-07-25 15:03:12
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Podsumowujac - nie uwazales jak robiles, to teraz rob jak uwazasz :-)

    pewnie uważał tylko myślał, że z marszu wejdzie w cng po ściągnięciu
    foru z zagramanicy:)
    albo traktowal cng jako gratisowy dodatek do okazyjnego autka

  • 6. Data: 2016-07-25 22:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > pewnie uważał tylko myślał, że z marszu wejdzie w cng po ściągnięciu
    > foru z zagramanicy:)
    > albo traktowal cng jako gratisowy dodatek do okazyjnego autka

    Dzieki sirapacz ze chociaz ty nie masz mnie za debila.

    Szukałem autka w benie do zagazowania w LPG, ale poniewaz akurat trafiłem
    na auto w CNG a przydałoby sie na juz to pomyslałem ze zaczne od jezdzenia
    CNG.
    Troche tez z ciekawości, zeby zobaczyc co to za technologia.

    Stacje CNG mam oczywiście prawie pod domem, trasy w granicach 400km wiec
    akurat zasieg CNG.

    Ale ze względu na kłopoty z rejestracją, koszt homologacji butli itp klamka
    zapadła - CNG wypada (demontaz), wchodzi nowe LPG i w sobote powinno byc
    gotowe do rejestracji:)

    Gadałem z osoba ktora jezdziła na CNG - twierdzi ze wychodzi jednak drozej
    niz LPG (w pol drogi miedzy LPG a dieslem).
    Poza tym ta jedna stacja w Poznaniu działa ponoc jak za czasów komuny -
    przyjezdzasz a oni serwis, przerwa etc.

  • 7. Data: 2016-07-26 11:06:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Dzieki sirapacz ze chociaz ty nie masz mnie za debila.

    myslę, że nie tylko ja.

    > Gadałem z osoba ktora jezdziła na CNG - twierdzi ze wychodzi jednak drozej
    > niz LPG (w pol drogi miedzy LPG a dieslem).

    no przy obecnych cenach lpg to napewno:) ciekawe jak dlugo sie utrzyma
    bo kusi mie wziecie do firmy jakiegoś starego benzyniaka z lpg:) 2kpln
    roznicy rocznie mi wyszlo. Strucel zwroci się po 2 latach;)

    > Poza tym ta jedna stacja w Poznaniu działa ponoc jak za czasów komuny -
    > przyjezdzasz a oni serwis, przerwa etc.

    Przyszedłem kiedyś do PKS Piaseczno kupić bilet miesięczny - jakieś
    15-18 lat temu. Firma mentalnie zatrzymała się naprawdę w głębokiej
    komunie. O tym jakie numery kierowcy wycinali moglbym zrobic opowiesc na
    15 minut przy piwie:)
    Wracając do tematu: Widziałem, że mój PKS odjeżdża za 10 minut na
    spokojnie poszedłem sobie do budy biletowej kupić miesięczny, gdzie
    siedział facet w dalej niż średnim wieku. Podszedłem:
    -Dzieńdobry, chciałem kupić bilet miesięczny na...
    -Zaraaa! Nie widzi, że piniendze licze?

    Powiedziane podniesionym głosem z taką dokładnie wymową i takim
    charakterystycznym przepitym chropowatym brzmieniem:) Aby nie było
    niedomówień dworzec południowy w Warszawie:)

    Michał

  • 8. Data: 2016-07-26 13:47:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > myslę, że nie tylko ja.

    :)
    Temat własciwie opanowany.

    Jest tylko jedno ale:
    - mam numery rejestracyjne włoskie (ale bez tablic, napisane pisakiem)
    - mam OC na miesiąc
    - w sobote bede miał założoną instalację LPG
    - robię przegląd

    Czy wtedy mogę juz tym samochodem w amire bezpiecznie się poruszać jeszcze
    zanim przerejestruję i dostanę polskie tablice?

  • 9. Data: 2016-07-26 13:54:38
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czy wtedy mogę juz tym samochodem w amire bezpiecznie się poruszać jeszcze
    > zanim przerejestruję i dostanę polskie tablice?

    ja jeździłem z włoskimi tablicami (na nich przyjechalem do domu a potem
    do rejestracji) - nie wiem natomiast jak to wygląda pod kątem prawa. Na
    zdrowy rozum powinno byc ok.

  • 10. Data: 2016-07-26 15:06:17
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-07-26 o 13:47, Budzik pisze:

> [...]
    > - mam OC na miesiąc
    > - w sobote bede miał założoną instalację LPG

    Ja bym zamienił kolejność przeglądu z założeniem instalacji LPG.

    Jeśli zrobisz tak: LPG --> przegląd, to płacisz za przegląd LPG

    Jeśli przegląd --> LPG, to dodatek 65 złotych za przegląd LPG zapłacisz
    na stacji dopiero za rok ;)

    Takie rozwiązanie mi podał sam diagnosta, masz kilkadziesiąt złotych w
    kieszeni :)

    --
    viktorius