  • 1. Data: 2016-07-24 15:57:48
    Temat: Bialorus
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Naszlo nas, zeby zobaczyc ten kraj. Czytam o roznych wizowych
    wymaganiach, ichnim Viatollu itp. A jak jest z CB, kamera samaochodowa
    itp. Wyprowadzaja z samochodu i rozstrzeliwuja, czy dadza zyc?;-)
    Jak dziala ichnia Policja, wymuszaja lapowy, czy normalnie,
    cywilizowanie tam jest? Zarcie przy drodze, jakies restauracje - da sie
    tam jesc bez obawy o zdrowie?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2016-07-24 21:43:53
    Temat: Re: Bialorus
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Padłeś ofiarą czarnej propagandy.
    Tam jest normalnie.

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2016-07-25 06:32:21
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 24.07.2016 o 15:57, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > Jak dziala ichnia Policja, wymuszaja lapowy, czy normalnie,
    > cywilizowanie tam jest? Zarcie przy drodze, jakies restauracje - da sie

    Na Białorusi jest normalnie.
    Nie ma mowy o wymuszaniu łapówek i tym podobnych sprawach.
    Milicja zasadniczo funkcjonuje w miastach i tylko w ramach naruszenia
    przepisów. Poza miastem nie spotkałem żadnych patroli (byłem tam
    kilkanaście tygodni na początku tego roku). Za to fotoradary działają
    dosyć skutecznie. Sam miałem kilka fotek ale nie zapłaciłem,
    przekroczenia nie były duże albo mieli trudności w dostarczeniu mandatu :)
    Drogi są dobre, często lepsze od naszych. Sieć gastronomiczna rzadsza
    niż u nas ale istnieje. Co do jakości to kwestia gustu - potrawy mocno
    się różnią od naszych fastfudów ale raczej nikt się tam nie otruje.
    System Beltoll działa sprawnie, koszt umiarkowany.
    Z CB nie ma problemów, można korzystać pamiętając o zmianie kanałów na
    lokalne.
    Poza tym zarówno milicja jak i służby graniczne odnoszą się do Polaków
    (innych pewnie też) przychylnie i często celnicy pomagali w wypełnianiu
    nieco złożonych (cyrylica) deklaracji celnych.

    Jechać warto choćby po to, żeby zweryfikować opinie serwowane przez
    naszą propagandę.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 4. Data: 2016-07-25 08:17:29
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-25 o 06:32, Wiesiaczek pisze:

    > Na Białorusi jest normalnie.
    > Nie ma mowy o wymuszaniu łapówek i tym podobnych sprawach.

    Ok byłem tam ostatnio z 6lat temu ale łapówki to była tak normalna rzecz
    jak spanie i sikanie. Celnik - daj 5jewra, policjant zamiast mandatu -
    20jewro. Może ostatnio coś się zmieniło ale wtedy łapówy szły jak woda
    zawsze i wszędzie.

    > Milicja zasadniczo funkcjonuje w miastach i tylko w ramach naruszenia
    > przepisów. Poza miastem nie spotkałem żadnych patroli (byłem tam
    > kilkanaście tygodni na początku tego roku).

    Często stali z suszarami na jakichś 70 i sępili po 20 euro.

    > Drogi są dobre, często lepsze od naszych.

    To potwierdzam drogi mają nieraz daleko lepsze od naszych i się są
    poobsadzane drzewami, masz płaską przestrzeń jak okiem sięgnąć.

    > Sieć gastronomiczna rzadsza
    > niż u nas ale istnieje. Co do jakości to kwestia gustu - potrawy mocno
    > się różnią od naszych fastfudów ale raczej nikt się tam nie otruje.

    Przy trasach owszem ale wystarczy zjechać do miasta i jest pełno
    najróżniejszych knajp. Jedzenie różne, najlepiej iść tam gdzie jest
    największa kolejka :)

    > System Beltoll działa sprawnie, koszt umiarkowany.
    > Z CB nie ma problemów, można korzystać pamiętając o zmianie kanałów na
    > lokalne.

    Za antenę na dachu na przejściu granicznym zawsze było daj 5 bo nie
    pojedziesz.

    > Poza tym zarówno milicja jak i służby graniczne odnoszą się do Polaków
    > (innych pewnie też) przychylnie i często celnicy pomagali w wypełnianiu
    > nieco złożonych (cyrylica) deklaracji celnych.

    Hmm kiedy byłeś? Chyba im się kadra wymieniła :)

    > Jechać warto choćby po to, żeby zweryfikować opinie serwowane przez
    > naszą propagandę.

    A to zdecydowanie.

    Lewis

  • 5. Data: 2016-07-25 11:32:16
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jechać warto choćby po to, żeby zweryfikować opinie serwowane przez
    > naszą propagandę.

    Dzieki, wlasnie po to m.in. jade.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2016-07-25 11:40:00
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał:

> [...]
    > zawsze i wszędzie.

    > Często stali z suszarami na jakichś 70 i sępili po 20 euro.

    Pomyliło Ci się z Ukrainą?
    Na Białorusi bywam od siedmiu lat. Nie było i nie ma problemu
    łapówkarstwa. Łukaszenka skutecznie to wytępił. Ostrzegam też
    przed próbami dawania łapę milicji. Efekt może być podobny jak
    w Niemczech. Celnikom na granicy dawałeś ??? To co piszesz jest
    nieprawdopodobne. Sprawdź dobrze gdzie byłeś, kraje musiałeś
    pomerdać

    --
    Hinek

  • 7. Data: 2016-07-25 12:32:22
    Od: asotez <a...@a...to>

    Dnia Mon, 25 Jul 2016 06:32:21 +0200, Wiesiaczek napisał(a):

    > Na Białorusi jest normalnie.

    Potwierdzam.

    > Nie ma mowy o wymuszaniu łapówek i tym podobnych sprawach.

    Nie potwiedzam. Łapówki są wymuszane, tak samo, jak wszędzie indziej. U nas
    też policja przy zachodniej granicy "nieco intensywniej" kontroluje
    samochody na niemieckich blachach.

    Plus dla turysty jest taki, że milicja wprost mówi, czego chce :). Nie
    musisz się domyślić - wprost Ci powiedzą, ile im trzeba dać (niewiele).
    Warto mieć przy sobie dolary w drobnych nominałach, bo mają magiczną moc.

    > Milicja zasadniczo funkcjonuje w miastach i tylko w ramach naruszenia
    > przepisów. Poza miastem nie spotkałem żadnych patroli (byłem tam
    > kilkanaście tygodni na początku tego roku).

    Nie potwierdzam. Spotykałem ich na każdym kroku, ale może akurat tak
    trafiłem.

    > Drogi są dobre, często lepsze od naszych.

    Główne drogi są OK, na zadupiach bywa różnie.

    > Sieć gastronomiczna rzadsza niż u nas ale istnieje.

    Należy wziąć poprawkę na to, że tam na stacjach benzynowych sprzedaje się
    głównie benzynę. Jeżeli Kolega liczy na hot-doga i kawę na stacji - to się
    może rozczarować.
    Praktycznie w ogóle nie spotkałem "gastronomii przydrożnej".

    Za to w miastach i na bazarach - jest wszystko, czysto, elegancko, tanio
    (jak na nasze przyzwyczajenia).

    > Co do jakości to kwestia gustu - potrawy mocno
    > się różnią od naszych fastfudów ale raczej nikt się tam nie otruje.

    Co do różnicy - potwierdzam. Co do "nikt się nie otruje" - to mało
    powiedziane. Cokolwiek jadłem, było przepyszne, choć zupełnie niepodobne do
    tego, do czego jesteśmy przyzwyczajeni.

    > Poza tym zarówno milicja jak i służby graniczne odnoszą się do Polaków
    > (innych pewnie też) przychylnie i często celnicy pomagali w wypełnianiu
    > nieco złożonych (cyrylica) deklaracji celnych.

    Nie potwierdzam (niestety). Mam niemiłe doświadczenia, i sam raczej
    doradzałbym unikanie kontaktów z "władzą".

    > Jechać warto choćby po to, żeby zweryfikować opinie serwowane przez
    > naszą propagandę.

    I tutaj pełna zgoda. Tam jest po prostu... inaczej.

  • 8. Data: 2016-07-25 14:16:23
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-25 o 11:40, Hinek pisze:

> [...]
    > w Niemczech. Celnikom na granicy dawałeś ??? To co piszesz jest
    > nieprawdopodobne. Sprawdź dobrze gdzie byłeś, kraje musiałeś

    Białoruś, dziesiątki razy ale mówię jakieś 6lat temu.
    na granicy nieraz było niedwuznaczne sugerowanie dasz to pojedziesz nie
    to wracasz.

    Lewis

  • 9. Data: 2016-07-25 16:17:39
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-07-25 o 12:32, asotez pisze:

> [...]
    > musisz się domyślić - wprost Ci powiedzą, ile im trzeba dać (niewiele).
    > Warto mieć przy sobie dolary w drobnych nominałach, bo mają magiczną moc.

    Czyli podsumowując wypowiedzi kraj przyjazny i elastyczny.
    Co kto lubi, jak ktoś lubi łapówki, to będzie miał łapówki.
    Jak ktoś nie chce, to łapówek nie ma. Każdy zadowolony będzie.
    Przygotowani na każdego turystę. ;)

  • 10. Data: 2016-07-25 19:34:39
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 25.07.2016 o 16:17, robot pisze:

    > Czyli podsumowując wypowiedzi kraj przyjazny i elastyczny.
    > Co kto lubi, jak ktoś lubi łapówki, to będzie miał łapówki.
    > Jak ktoś nie chce, to łapówek nie ma. Każdy zadowolony będzie.
    > Przygotowani na każdego turystę. ;)

    Wracając do łapówek, to ani na granicy ani przy spotkaniu z milicjantem
    nie radzę ich proponować, może to słono kosztować a i same służby nic
    takiego nie sugerują.
    Co więcej, na granicy jest wywieszona kartka, żeby wszystkie pieniądze
    powyjmować z dawanych urzędnikowi dokumentów (paszport, dowód
    rejestracyjny etc.) a ewentualnie znalezienie pieniędzy w dokumentach
    będą traktowane jako próba wręczenia łapówki i surowo karane.
    Co więcej, mandat można zapłacić kartą kredytową od razu na posterunku
    (sam płaciłem), czego nie uświadczysz w Polsce.