  • 51. Data: 2014-12-22 18:08:02
    Temat: Re: Jutro otwarcie obwodnicy Poznania (w całości)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA40B6746AB6E5budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tez.
    > Jest jeszcze przykład bardziej ekstremalny.
    >
    > Gniezno -> Tarnowo Podgórne.
    > Trasa przez 5 i miasto - 67km
    > Trasa przez S5 i A2 i S11 - 80km
    >
    > Sam jestem ciekaw którędy jeżdzą.
    > Czas w zaleznosci od korków pewnie troche lub bardzo korzystny na korzysc
    > dłuższej trasy.

    Saszka liczył to w nocy (od węzła DK92/S5), wyszło że przez miasto jest
    nieco dłużej, ale dużo taniej i dużo bliżej.
    Więcej niż te 13 km.

  • 52. Data: 2014-12-22 18:10:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

    > O ktorym odcinku S5 mowa - od A2 kolo Kleszczewa i PPO Nagradowice
    > do 92 kolo Kostrzynia ?

    Tak.
    To jest jedyny odcinek S5 w okolicach Poznania - część wschodniej obwodnicy
    miasta.

    > I mowisz ze duzo tirow zjezdza z A2, aby pojechac S5 i 92 do Wrzesni ?

    Tak.
    A jeszcze więcej osobówek.

    > Tej mnogosci na S5 nie zauwazylem, ale tez nie rzucalaby sie w oczy.
    >
    > Tylko ze:
    > a) S5 i 92 na tym odcinku sa platne,

    Owszem, ale stawki mocno się różnią.

    > Tylko ze to prywatna autostrada. Kulczyk nie nie ma stalego wplywu z
    > akcyzy ani miliardow innych podatkow i mozliwosci dowolnego ciecia
    > kosztow, np na NFZ, ze moze miec dobre serce :-)

    Mówiliśmy o nakazie państwowym, a nie o dobrym sercu.
    Albo buduje taką infrastrukturę która się wyrabia, albo otwiera bramki, bez
    wyboru dla dusigrosza.

    > Na szczescie jak widac tirmani moga zaglosowac kolami.
    >
    > Miedzy Wrzesnia a Koninem tez takie tlumy na 92 ?

    Nie, tam już pojedyncze TIR-y się spotyka.

  • 53. Data: 2014-12-22 18:43:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Dec 2014 18:05:51 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Oczywiście.
    > Tak z 10 km, kilka węzłów i kilka lat wcześniej.

    A oni jada na ten zamkniety wiadukt, ryzykuja mandat, niszcza auto o
    bariery, zeby pare zl zaoszczedzic i to nie calkiem swoich ?
    Oj nie wydaje mi sie ..

    > A co ma piernik do wiatraka?
    > Poznańskie odcinek S5 nie ma z Wrocławiem nic wspólnego, a jak znam życie to
    > dlatego Ci ten Wrocław wyskoczył, bo tak Ci się hasło "S5" skojarzyło.

    Ty zaproponowales Gniezno, Budzik Wroclaw, ty nie prostowales.

    > Dla poznaniaka na razie S5 to tylko skrót nad morze, albo do Warszawy.

    Ale do poznaniaka chyba nie masz pretensji ze jedzie najkrotsza droga
    do/z domu/bazy/celu ?

    Pretensje byly chyba do tych, co to powinni platna ekspresowka jechac,
    z Gniezna/Bydgoszczy/Gdanska do Berlina/Zielonej gory/Leszna/Glogowa.

    I mowisz ze oni tania droge przez miasto wybieraja ?

    Ciekawie moze byc tak jak Budzik proponuje - z Gniezna do Tarnowa
    Podg., Przezmierowa czy np Pniew ...

    J.

  • 54. Data: 2014-12-22 19:09:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Dec 2014 18:10:53 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Tak.
    > To jest jedyny odcinek S5 w okolicach Poznania - część wschodniej obwodnicy
> [...]

    No prosze, to osobowkom wolno, a tirmanom nie ?

    > Owszem, ale stawki mocno się różnią.

    > Mówiliśmy o nakazie państwowym, a nie o dobrym sercu.
    > Albo buduje taką infrastrukturę która się wyrabia, albo otwiera bramki, bez
    > wyboru dla dusigrosza.

    No, mozna, tylko najpierw pomysl czy bedziesz zadowolony jak panstwo
    zacznie sie do twojego biznesu wtracac.

    > Nie, tam już pojedyncze TIR-y się spotyka.

    No popatrz, te wredne tirmany wola zaplacic wygorowana kwote za
    kawalek autostrady, niz telepac sie zwykla krajowka przez pola i
    wioski, a kawalek dalej rozum im odbiera i zamiast wydac drobna kwote
    za autostrade wybieraja miejskie korki ?

    Cos widac w tym Poznaniu jest, ze na mozg siada :-)
    A moze jednak czas sie pogodzic, ze tu nie o tych pare zl chodzi,
    tylko o cos innego.

    J.

  • 55. Data: 2014-12-22 19:23:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Dec 2014 18:08:02 +0100, Cavallino napisał(a):
    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w

    > Saszka liczył to w nocy (od węzła DK92/S5), wyszło że przez miasto jest
    > nieco dłużej, ale dużo taniej i dużo bliżej.
    > Więcej niż te 13 km.

    No bo google twierdzi ze tej drugiej trasy jest 87 km,
    a przez Pobiedziska 69.
    W nocy moze i racja - blizej i taniej.

    Jeszcze ciekawszy przyklad do Przezmierowo, 60km lub 84 .. no ale co -
    mowisz zeby odgornie tym timanom nakazac, niech omijaja i placa ?

    J.

  • 56. Data: 2014-12-22 19:24:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Tak.
    > To jest jedyny odcinek S5 w okolicach Poznania - część wschodniej
    > obwodnicy miasta.

    > Tak.

    A korek kilometrowy na bramce na A2 robi sie od duchow...

    > A jeszcze więcej osobówek.

    No i? Te tez przeszkadzaja?

> [...]
    > Albo buduje taką infrastrukturę która się wyrabia, albo otwiera
    > bramki, bez wyboru dla dusigrosza.

    > Nie, tam już pojedyncze TIR-y się spotyka.

    Bo droga duzo gorsza - ale ciekawe, ze tam nie oszczedzaja kasy, prawda?

  • 57. Data: 2014-12-22 19:24:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Generalnie EOD.

    Czuje sie zaszczycony, ze w ogole chcialo ci sie rozpoczac dyskusje.

  • 58. Data: 2014-12-22 19:24:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Saszka liczył to w nocy (od węzła DK92/S5), wyszło że przez miasto
    > jest nieco dłużej, ale dużo taniej i dużo bliżej.
    > Więcej niż te 13 km.

    W nocy to ja bym nie mial zadnych watpliwosci...

    Nie wiem skad wieksza roznica niz te 13 km - google maps klamie?

  • 60. Data: 2014-12-22 19:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jeszcze ciekawszy przyklad do Przezmierowo, 60km lub 84 .. no ale co -
    > mowisz zeby odgornie tym timanom nakazac, niech omijaja i placa ?

    Oczywiście ze ruch omijający Poznań, ruch tranzytowy powinien być wywalany
    na obwodnice.
    Po to są!
    Trzeba to tylko robić mądrze.

    Jeżeli diagnoza Cavallino byłaby słuszna, ze kierowcy jada z Gniezna stara
    5 zamiast s5 bo na starej piątce nie płaca viatola (a nie dlatego, ze
    punktem docelowym są Pobiedziska) to jasne jest, ze trzeba im ten viatoll
    tam wprowadzić, albo w inny sposób zmotywowac ich do jazdy przez s5.
    Obawiam się jednak ze oni tam jezdza z innych powodów, chociaz...

    Natomiast inna sprawa jes to, ze status drogi "5" jako droga lokalna to
    jest troche smieszne - w zeszlym roku ktos tam zginął przy okazji oblodzen,
    bo władze gminne tłumaczyły, ze nie maja pieniedzy na trzymanie drogi
    lokalnej która de facto jest drogą krajową...

  • 59. Data: 2014-12-22 19:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No, mozna, tylko najpierw pomysl czy bedziesz zadowolony jak panstwo
    > zacznie sie do twojego biznesu wtracac.

    Gdyby to był od A do Z jego prywatny biznes to mozna by tak poweidziec, ale
    nie przesadzajmy...